۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۶۴۱۱۴۲
حجت الاسلام خوبانی:

منشور روحانیت امام راحل سدی در برابر جریان‌های سکولار و معاند است

منشور روحانیت امام راحل سدی در برابر جریان‌های سکولار و معاند است
استاد حوزه علمیه مازندران، منشور روحانیت امام خمینی(ره) را سد محکمی در برابر جریان‌های سکولار و معاند دانست.
حجت الاسلام مهدی خوبانی، استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره سالروز صدور منشور روحانیت از سوی امام خمینی (ره)، با تأکید براین که این منشور باید بیش از پیش از سوی حوزه‌های علمیه مورد توجه قرار گیرد، گفت: امروز و پس از گذشت سه دهه حوزه‌های علمیه و روحانیت باید مجدداً به این منشور مهم بازگردند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز احساس می‌شود این منشور مهم و راهبردی در مهجوریت و مظلومیت قرار دارد، بیان داشت: در گام دوم انقلاب، وظیفه حوزه‌های علمیه و روحانیت، خارج کردن این یادگار ارزشمند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از مظلومیت است.
 
وی با بیان این که منشور روحانیت چراغی روشن برای حرکت رو به رشد حوزه‌های علمیه و روحانیت است، افزود: تلاش‌ها و اقدامات بسیاری در جهت تحقق رهنمود‌های امام راحل در منشور روحانیت صورت گرفته، اما نیازمند تقویت است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز توقع از حوزه‌های علمیه بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد: حوزه باید با توجه به گسترش نیاز‌ها و توقعات جامعه، همواره خود را به روز کند تا بتواند به نیاز‌های روز جامعه پاسخ دهد.
 
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با تأکید براین که تلاش‌های حوزه‌های علمیه و روحانیت در جهت جهش و تحول علمی نیازمند بهره گیری بیشتر از این منشور مهم و راهبردی هستند، گفت: پیام تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، تبیین کننده جایگاه محوری حوزه و روحانیت در نظام اسلامی است.
 
حجت الاسلام خوبانی با بیان این که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند توجه به منشور روحانیت امام خمینی (ره) در حوزه‌های علمیه هستیم، خاطرنشان کرد: باید این منشور راهبردی در قالب سلسله مباحث درسی در سطح مدارس علمیه مورد توجه قرار گیرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در گام دوم انقلاب باید توجه به منشور روحانیت امام راحل بیشتر شود، تصریح کرد: اگر حوزه‌های علمیه و روحانیت معظم می‌خواهند در گام دوم نقش و جایگاه محوری در تمدن سازی مورد تأکید مقام معظم رهبری داشته باشند باید از همه توان و ظرفیت خود در عملیاتی سازی این منشور بهره گیرند.
 
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با تأکید براین که امروز نیازمند بازخوانی مجدد منشور روحانیت امام خمینی (ره) هستیم، خاطرنشان کرد: تحول مورد نظر مقام معظم رهبری که سال‌ها پیش از حوزه‌های علمیه مطالبه کردند در گرو توجه جدی به منشور روحانیت است.
 
حجت الاسلام خوبانی در ادامه سخنان خود به تلاش برخی جریان‌های خطرناک برای انحراف حوزه و روحانیت از مسیر انقلاب اشاره کرد و گفت: منشور روحانیت امام خمینی (ره) سد محکمی در برابر جریان‌های سکولار و معاند است و حوزه را در برابر این جریان‌های خطرناک مصون نگاه خواهد داشت./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات