۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۶۵۴۴۴۳
وبینار «مکتب امام خمینی در هند و پاکستان»؛

نفوذی ها در ایران درپی تغییر نهضت امام خمینی هستند

نفوذی ها در ایران درپی تغییر نهضت امام خمینی هستند
امام جمعه بمبئی هندوستان با بیان اینکه نفوذی های در ایران درپی تغییر نهضت امام راحل هستند، گفت: ایستادگی امام خمینی(ره) در برابر مستکبران، به مسلمانان هویت اسلامی داد.

نشست تحلیلی «بررسی مکتب امام خمینی(ره) در هند و پاکستان» به صورت وبینار در دفتر مرکزی خبرگزاری رسا در قم، به زبان اردو برگزار شد، در این نشست حجت الاسلام سید روح ظفر رضوی امام جمعه بمبئی از کشور هندوستان و حجت الاسلام دکتر سید میثم حمیدی محقق و تحلیل ‎گر سیاسی از کشور پاکستان بصورت ویدیو کنفرانس حضور یافتند.

امام جمعه بمبئی هند با عرض تسلیت به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی (ره)، بیان داشت: زنده ماندن یاد و خاطره امام راحل(ره) در جهان کنونی، به علت اندیشه، ںظریات، اعمال، رفتار و کردار ایشان است. امام خمینی(ره) با ان ابهت و اقتدار که طومار چند صد ساله دولت شاهنشانی را درهم پیچید، یک زندگی ساده را انتخاب نمود تا درسی برای اربابان قدرت باشد.

وی امام(ره) را مصداق کامل آیه 30 سوره فصلت «إِنَّ الَّذينَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلائِکَةُ أَلاَّ تَخافُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتي‏ کُنْتُمْ تُوعَدُونَ» دانست و گفت: در این آیه خداوند متعال می فرماید: آنان که گفتند؛ محققا پروردگار ما خدای یکتاست و بر این ایمان پایدار ماندند فرشتگان رحمت بر آنها نازل شوند ( و مژده دهند ) که دیگر هیچ ترسی (از وقایع آینده) و حزن و اندوهی (از گذشته خود) نداشته باشید و شما را به همان بهشتی که (انبیا) وعده دادند بشارت باد.

ایستادگی امام خمینی در برابر مستکبران، به مسلمانان هویت اسلامی داد

این روحانی هندی با اشاره به این که عوامل گسترش اندیشه های امام خمینی(ره) بین ملت های جهان، الهی بودن آن اندیشه ها است، تاکید کرد: امام(ره) گام ها خود را در محل گام های رسول اسلام(ص) و ائمه طاهرینش(ع) گذاشت و تمام فعالیت هایش برای خدا انجام داد.


ساده زیستی امام خمینی(ره) الگوی برای روحانیت

امام جمعه بمبئی با بیان این که فعالان حوزه دین در هند و پاکستان به دو دسته تقسیم می شوند، افزود: گروهی منفعت پرست، رفاه طلب و سرمایه دار و در عین حال جایگاهی در بین این دو ملت ندارند و گروهی دیگر که امام (ره) را الگو خود قرار داده اند، ساده زیستی و زندگی زاهدانه را انتخاب کرده اند که این قشر از فعالان حوزه دین در میان مردم از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند و در واقع افراد موثری در جامعه محسوب می شوند.

وی تاکید کرد که دشمن با قدرت، سرمایه و وسایل پیشرفته درپی محدود سازی نهضت امام(ره) در مرزها بود، اما نتوانست به نقش شوم خود دست پیدا کند.

حجت الاسلام رضوی با اشاره به این که امام(ره) همواره سران و مسؤولان را به زندگی زاهدانه توصیه می کرد و از خطرات زندگی مرفح و تجمل گرا برحذر می داشت، افزود: اسلام همیشه از افراد منفعت پرست آسیب دیده و منفعت پرستان بیشترین ضربه را به بدنه اسلام و نظام اسلامی زده اند. دنیا وسیله ای برای رسیدن به آخرت است نه هدف نهائی یک انسان. پیام امام (ره) به جهان به ویژه قشر روحانیت و مبلغین اسلام پرهیز از زندگی مرفح و تجمل گرا بوده است.

نظام اسلامی بر مبنای ولایت فقیه نظام عادلانه است

این روحانی هندی با بیان این که جامعه شبه قاره از ماهیت و محدوده ولایت بی خبر است، تاکید کرد: حوزه های علمیه، علما و روحانیون شبه قاره نه ولایت ائمه را به درستی تشریح کرده اند و نه ولایت فقیه را، که اگه ولایت بخوبی در دل مردم گنجانده می شد، مخالفین ولایت فقیه بوجود نمی آمدند.  متاسفانه برخی درپی ضربه زدن به ولایت فقیه هستند و با استفاده از فضای مجازی، ولایت فقیه را از ویروس کرونا خطرناک تر توصیف می کنند.

ایستادگی امام خمینی در برابر مستکبران، به مسلمانان هویت اسلامی داد

وی افزود: امام (ره) ںظام اسلامی را بر محوریت ولایت فقیه پایه گذاری و یک نظام عادلانه ایجاد کرد. این نظام مردم جهان را بیدار کرد و موجب شد که علیه استکبار جهانی قیام کنند و شعار نابودی آن را سر دهند. چون بنیان های نظام اسلامی، آموزهای ائمه اطهار (علیهم السلام)، تعلیمات فقیه زمان امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است و در این نظام ظلم و ستم وجود ندارد، روحانیت شبه قاره در رساندن پیام آموزه های اسلام و ائمه طاهرین، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری کوتاهی کرده است.

امام جمعه بمبئی با اشاره به سخنرانی امام خمینی(ره) در سال ۱۳۵۸هجری قمری که استکبار، جهان را به دو نیم کره تقسیم کرده است، یکی برای اربابان قدرت که برای خودشان قانون های تصویب کرده اند و دیگر برای ملت های مظلوم اما به ظاهر آزاد که مستکبران به زور بر آنان حکومت می کند، گفت: پس از گذشت چند دهه انقلاب اسلامی کسانی که صدای امام(ره) و نایب برحقش حضرت الله العظمی سید علی خامنه ای را شنیدند، پرچم این انقلاب را در گوشه جهان بدست گرفتند و بلاشک اینها مروجین نظریات امام(ره) هستند.

وی در آخر ملت های مسلمان جهان به ویژه ملت حزب الله جمهوری اسلامی ایران را به هوشیاری دعوت کرد و ابراز داشت: دشمن به این نتیجه رسیده است که در برابر اسطورهای ںظام اسلامی نمی تواند استقامت کند و تمام نقشه های او به شکست مواجه می شود، لذا سیاست نفوذ در جامعه اسلامی و ایران را در پیش گرفته است و از این طریق هدف خود را دنبال می کند.

شایان ذکر است که بین الملل خبرگزاری رسا، به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، سلسله نشست و جلساتی به زبان های مختلف انگلیسی، عربی، اردو و فارسی به صورت وبینار و از طریق فضای مجازی برگزار کرد.

سید اشهد نقوی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰
آقای ظفر درباره الگوی زهد، عرفان اجتماعی، استکبار ستیزی حضرت امام خمینی سخن گفته اند و چه اقدام مبارکی در برگزاری وبینار داشتید.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳
سلام علیکم.
متن دو خبر مربوط به وبینار علمای هند و پاکستان در آستانه سالگرد رحلت امام را خواندم. از زحماتتان ممنونم
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳
نفوذ مساله مبتلابه جوامع اسلامی است. احسنت بر شما . ممنونم از زحمات شما و همکاران معزز و آرزوی توفیق روزافزون برایتان دارم.
1
0
اللهم
Iran, Islamic Republic of
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸
برگزاری این نشستهای رسانه ای نشانه پویایی و نشاط شما طلاب خبرنگار انقلابی است.
در باره این اقدام مبارکتان می توانم به عنوان یک طلبه کوجک عرض نمایم که از این نوع اقدامات در آینده ، با طرح ریزی قبلی، هدفدار،راهبردی، تعاملی و متقن تر دنبال نمایید.
ایام عزت مستدام
1
0
یا مهدی ادرکنی
Iran, Islamic Republic of
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸
سیر تحلیل های این عالم هند نشانگر بصیرت و فهم متعالی ایشان از مسایل ایران و جهان اسلام دارد.
ایشان به خوبی توانسته مبانی نظری و راهبردی ملایت فقیه را درک کرئه و تبیین نماید.
برایشان آرزوی صحت و موفقیت و برای شیعیان هند آرزوی بهبودی از ویروس کرونا دارم.
1
0