۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۶۵۴۴۵۶
در وبینار «مکتب امام خمینی در هند و پاکستان» مطرح شد؛

شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی بازوی استکبار جهانی برای نابودی اندیشه های امام

شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی بازوی استکبار جهانی برای نابودی اندیشه های امام
یکی از علمای پاکستان در وبیناری که در خبرگزاری رسا برگزار شد، گفت: شیعه انگلیسی و سنی آمریکا در راستای اهداف استکبار جهانی درصدد نابودی اندیشه های امام خمینی (ره) هستند.

نشست تحلیلی «بررسی مکتب امام خمینی(ره) در هند و پاکستان» به صورت وبینار در دفتر مرکزی خبرگزاری رسا در قم، به زبان اردو برگزار شد، در این نشست حجت الاسلام دکتر سید میثم حمیدی محقق و تحلیل ‎گر سیاسی و استاد حوزه و دانشگاه از کشور پاکستان و حجت الاسلام روح ظفر رضوی امام جمعه بمبئی از کشور هندوستان بصورت ویدیو کنفرانس حضور یافتند.

دکتر میثم حمیدی با ابراز تشکر از تیم خبرگزاری رسا در برگزاری وبینار به موضوع «بررسی مکتب امام خمینی(ره) در هند و پاکستان» گفت: ما وقتی حیات رهبران و سران انقلاب های جهان را مطالعه می کنیم، می بینیم که آنان یک سری قواعد و روش های زندگی خود را دارند که طبق آن راه و روش اهداف خود را معین می کنند، زندگی ساده امام خمینی(ره) مهم ترین گوشه این انقلاب است.

ساده زیستی امام خمینی(ره) اهم ترین گوشه انقلاب اسلامی است

ساده زیستی امام(ره) شعار سیاسی یا ظاهر سازی بلکه حیات عارفانه است

تحلیل ‎گر مسایل سیاسی پاکستان با بیان اینکه مقصود از زندگی ساده، زندگی فقیرانه نیست، تاکید کرد: منظور از ساده زیستی یعنی اینکه انسان با وجود تمکن مالی، مانند طبقات و قشر ضعیف جامعه زندگی کند. زمانیکه طبقه ضعیف و ناتوان جامعه، زندگی ساده رهبران و سران کشور را ببینند به زندگی خود امیدوار تر می شوند و از نداشتن غصه نمی خورند.

وی با بیان این که ساده زیستی امام(ره) یک شعار و هدف سیاسی یا ظاهر سازی نیست، افزود: سازده زیستی امام برگرفته از حیات عارفانه ایشان است. امام خمینی(ره) از حیات مادی و ظاهر پسند بیرون بودند، ایشان به بخش های معنوی توجه وافری داشتند و آن را از حیات مادی باارزش تر و بالاتر می دانستند.

این روحانی پاکستانی با اشاره به اینکه ساده زیستی امام خمینی(ره) و پرهیز از زندگی اشرافی پیامی برای سران کاخ نشینان داشت، افزود: سران و رهبران اسلامی که تجمل گرا باشند، نمی توانند درد طبقات ضعیف و قشر ضعیف جامعه را احساس کنند، پیامبر اسلام و ائمه اطهار (علیهم السلام) نیز اشرافی گری رو دوست نداشتند.

وی با بیان اینکه مردم پاکستان آنچنان که باید، با اندیشه های امام خمینی (ره) آشنا نیستند، اظهار داشت: دوری مردم از اندیشه های زلال و پاک امام راحل (ره) مانند دوری آنان از مکتب زلال و پاک اسلام است، علت عدم آشنایی مردم پاکستان به عدم تبلیغ و معرفی صحیح امام خمینی (ره) در این کشور باز می گردد.

علت و اهداف تحریف افکار امام خمینی(ره)

دکتر حمیدی با بیان این که هنگام پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن از فهم ماهیت انقلاب ناتوان بود و تصور می کرد پس از مدتی انقلاب به زباله دان تاریخ خواهد پیوست یا با تعویض دولت شاهنشاهی اتمام خواهد رسید، گفت: آنان تصور نمی کردند که انقلاب اسلامی، به نهضت انقلابی علیه استکبار جهانی تبدیل خواهد شد، اما پس از گذشت زمان، هنگامی که به ماهیت واقعی انقلاب اسلامی پی بردند، به ایجاد موانع در برابر رشد انقلاب اسلامی مشغول شدند تا این انقلاب به سرزمین هایشان سرایت نکند.

وی به فرامایشات مقام معظم رهبری در خصوص پیدایش سنی امریکایی و شیعه انگلیسی اشاره کرد و بیان داشت: امام خامنه ای به عوامل نفوذی در پیکر امت اسلامی و به نام اسلام هشدار دادند. دشمنان امت اسلامی هنگامی که احساس کردند که نمی توانند مانع از رشد انقلاب اسلامی شوند، به فکر نقشه ای افتادند که مسلمانان را از داخل با یکدیگر درگیر کنند بنابراین درپی ضربه زدن بر پیکر اسلام و انقلاب از سوی خود مسلمانان هستند تا به این وسیله بتوانند افکار امام(ره) را منحرف کند.

این روحانی پاکستانی با تاکید به این که شیعه انگلیسی و سنی امریکایی در گوشه و کنار جهان علیه ولایت فقیه و نظام اسلامی زهر افشانی می کنند، گفت: چرا شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی علیه انقلاب اسلامی فعالیت می کنند، آیا خطری متوجه آنهاست؟ واقعیت این است که خطری متوجه اینهانیست بلکه تیغ تیز انقلاب بر گردن اربابان قدرت، مؤسسان شیعه انگلیسی و سنی امریکایی قرار دارد لذا از اندیشه های امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری احساس ناامنی می کنند.

ساده زیستی امام خمینی(ره) اهم ترین گوشه انقلاب اسلامی است

علت مخالفت با نظریه ولایت فقیه در شبهه قاره بی علمی است

دکتر حمیدی، نظريه ولايت فقيه را يکی از مهم ترين ارکان انديشه سياسی امام خمينی(ره) در ارتباط با رهبری جامعه اسلامی در عصر غيبت امام معصوم(ع) دانست و تاکید کرد: امام خمينی(ره) تنها فقيهی هستند که بر مبنای اين نظريه حکومت اسلامی تشکيل دادند و عنوان اولين تجربه حاکميت فقيه بر جامعه را به اثبات رساندند.

وی علت اعتراضات مخالفین نظریه ولایت فقیه در شبهه قاره هند و پاکستان، بی علمی آنان از محدوده ولایت فقیه عنوان کرد و گفت: آنان تصور می کنند که ولایت فقیه در مقابل ولایت امام زمان(عج) است زیرا  اساتید حوزه و متخصصان، نظریه ولایت فقیه را بخوبی برای آنان تبیین نکرده اند.

این روحانی پاکستانی با اشاره به این که حکومت یکی از مهم ترین اصل سیاسی در اسلام است، به طوری که پیامبر اکرم و ائمه اطهار (علیهم السلام) دولت تشکیل داند، ابراز داشت: در عصر غیبت، حکومت جامعه اسلامی در دست شبیه ترین فرد به معصوم(ع) قرار می گیرد که آن فقیه جامع ‎الشرایط است.

شایان ذکر است که بخش بین الملل خبرگزاری رسا، به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، سلسله نشست و جلساتی به زبان های مختلف انگلیسی، عربی، اردو و فارسی به صورت وبینار و از طریق فضای مجازی برگزار کرد./988

 

سید اشهد نقوی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
دلیل اصلی توفیقی که همیشه همراه با امام خمینی(ره) بود این است که گفتار و رفتار ایشان تفاوتی با هم نداشتند.
2
4
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰
آقای حمیدی درباره ساده زیستی امام راحل و خطر جریان شیعه لندنی متذکر شدند. آقای ظفر درباره الگوی زهد، عرفان اجتماعی، استکبار ستیزی حضرت امام خمینی سخن گفته اند و چه اقدام مبارکی در برگزاری وبینار داشتید.
از این نوع اقدامات در آینده ، با طرح ریزی قبلی، هدفدار،راهبردی، تعاملی و متقن تر دنبال شود.
ممنونم از زحمات شما و همکارانمعزز و آرزوی توفیق روزافزون برایتان دارم.
1
4
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰
آقای حمیدی درباره ساده زیستی امام راحل و خطر جریان شیعه لندنی متذکر شدند.
1
4
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳
ممنونم از زحمات شما و همکارانمعزز و آرزوی توفیق روزافزون برایتان دارم.
1
4
اللهم
Iran, Islamic Republic of
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸
برگزاری این نشستهای رسانه ای نشانه پویایی و نشاط شما طلاب خبرنگار انقلابی است.
در باره این اقدام مبارکتان می توانم به عنوان یک طلبه کوجک عرض نمایم که از این نوع اقدامات در آینده ، با طرح ریزی قبلی، هدفدار،راهبردی، تعاملی و متقن تر دنبال نمایید.
ایام عزت مستدام
1
4
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
آمریکا مانند شوروی نابود می شود
0
2