۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۶۰۳۵۹
حجت الاسلام بابائیان:

عدم اجرای دستورالعمل های بهداشتی در عزاداری ها خلاف رهنمودهای رهبری است

عدم اجرای دستورالعمل های بهداشتی در عزاداری ها خلاف رهنمودهای رهبری است
استاد حوزه علمیه گفت: در نظام اسلامی ولی فقیه حرف اول و آخر را می زند و اگر کسی بخواهد از دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا سرپیچی کند این درجهت خلاف رهنمودهای رهبری است.

حجت الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، کربلا را اسلام مجسم دانست و با بیان این که امام حسین(ع) عمده احکام اسلام را در کربلا پیدا کردند، گفت: برگزاری مراسم سیدالشهدا از حرکت های زیبنده برای حفظ اسلام و نهضت امام حسین(ع) است.

وی با اشاره به این که راز توصیه و تأکید اهل بیت(ع) و اولیای خدا بر برپایی عزاداری امام حسین(ع) اسلام مجسم بودن امام حسین(ع) است، افزود: باید عزاداری حسینی هر سال تکرار شود تا احکام نورانی اسلام و آموزه های وحیانی به مردم منتقل و هدایت شود همان طور که انگیزه امام حسین(ع) نیز هدایت ناآگاهان جامعه بود.

امام جمعه امیرکلا با اشاره به این که شیوع ویروس کرونا در کشور محدودیت های مختلفی را برای بعضی از مباحث و مسائل به وجود آورد که باید شرایط را با توجه به وضعیت موجود تغییر داد، گفت: عزاداری حسینی  یک عمل مستحبی بسیار ارزشمند است اما وقتی این عمل بسیار خوب باعث آسیب و خطر برای دیگر افراد جامعه است به طور قطع باید با شرایطی انجام شود که این خطرها وجود نداشته و یا بسیار کم باشد.

حجت الاسلام بابائیان با اشاره به این که همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند همه ما تابع ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم، خاطرنشان کرد: اجرای مراسم سوگواری امام حسین(ع) بنا بر ابلاغ پروتکل های ستاد ملی کرونا ملاک عمل مردم و مسؤولان خواهد بود.

وی با تأکید بر این که کسی نمی تواند بگوید من از این امر تبعیت نمی کنم و کاری به ستاد ملی مبارزه با کرونا ندارم و نیازی به اجرای پروتکل ها نیست، تصریح کرد: در نظام اسلامی ولی فقیه حرف اول و آخر را خواهد زد و اگر کسی بخواهد از دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا سرپیچی کند این در جهت خلاف منویات رهبری است.

استاد حوزه علمیه با بیان این که هیأت های مذهبی همواره پیرو ولایت هستند، افزود: به طور قطع هیأت های مذهبی و هیأت امنأء مساجد و تکایا خلاف جهت رهنمودهای مقام معظم رهبری انجام نخواهند داد و بر اساس پروتکل های بهداشتی که ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ کرد مراسم با شکوه امام حسین(ع) را برگزار خواهند کرد.

حجت الاسلام بابائیان با تأکید براین که مردم مؤمن و حسینی کشورمان به هیچ کسی اجازه نمی دهند با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی تفرقه و دوگانگی در جامعه به وجود بیاورد، خاطرنشان کرد: همه هیأت های مذهبی و جوانان خود را ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی می دانند و اگر کسی خلاف پروتکل ها انجام دهد از هیأت های مذهبی و جوانان مؤمن، حزب الله و بسیجی ما نخواهد بود.

امام جمعه امیرکلا، برگزاری بدون پروتکل های بهداشتی از سوی برخی جریان ها و هیأت ها را موجب ایجاد هرج و مرج، القای دوگانگی و تخلف از ابلاغ دستور العمل ها دانست و تصریح کرد: باید با این جریان ها برخورد جدی شود که خدای ناکرده بخواهند حرکتی را انجام دهند که دشمن را شاد کنند.

وی با تأکید براین که ملت ما اجازه نخواهند داد عده ای خاص با عدم رعایت قانون دشمن را شاد کنند و مشکلی را در مراسم عزای امام حسین(ع) به وجود بیاورند، بیان داشت: هیأت های مذهبی خود را ملزم به اجرای پروتکل ها می دانند و به دنبال اجرای منویات مقام معظم رهبری هستند.

حجت الاسلام بابائیان با بیان این که دشمنان از هر فرصتی برای اجرای اهداف شوم خود استفاده می کنند، گفت: ملت بزرگ ایران اسلامی توطئه های دشمنان را می شناسند و بر اساس منویات رهبری حرکت می کنند، تصریح کرد: مذهبی های اصیل هرگز از رهنمودهای مقام معظم رهبری تخطی نخواهند کرد و کسانی که خلاف این جهت گام بر می دارند در راستای اهداف دشمن حرکت می کنند و ملت ایران آنها را پس خواهند زد.

وی با تأکید براین که دشمنان ملت ایران نمی توانند با تبلیغات دروغین نظام را خدشه دار و عزاداری امام حسین(ع) را به انحراف بکشانند، خاطرنشان کرد: اسلام موافق با عزاداری است اما سلامتی همه اینها را بالاتر از عزاداری می داند./950/ت310/ب1

ارسال نظرات