۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۶۶۵۰۷۳
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی مطرح کرد؛

قیام امام حسین؛ منشأ تحولات اخلاقی، اجتماعی و سیاسی

قیام امام حسین؛ منشأ تحولات اخلاقی، اجتماعی و سیاسی
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) تحولات اخلاقی، اجتماعی و سیاسی فراوانی ایجاد کرد، گفت: انقلاب اسلامی نمونه ای از تحولات ایجاد شده این قیام است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در برنامه هفتم در مدرسه عاشورا که به همت حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت از فضای مجازی پخش شد، گفت: یکی از مهم ترین درس های مکتب عاشورا، صبر و بردباری است.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: دنیا در روایات به خانه ای تشبیه شده که آمیخته به بلا و سختی است و نمی توان کسی را در آن پیدا کرد که دائما در حال خوشی باشد؛ جهان بینی انسان نباید به گونه ای باشد که دنیا را تنها با خوشی های آن بخواهد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ابراز کرد: انسانی که تربیت نیافته باشد، در سختی ها به خداوند متعال اعتراض می کند اما وقتی نعمت به او داده می شود، مغرور شده و از بندگی خدا اعراض می کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه فلسفه برخی از سختی های دنیا رشد انسان و توبه به سوی خداوند متعال است، ادامه داد: اگر انسان بداند که در هنگام سختی حامی مانند خداوند متعال دارد، به راحتی می تواند مشکلات را پشت سر گذارد.

این کارشناس دینی با اشاره به خطبه امام حسین(ع) در لحظه عزیمت به جنگ در روز عاشورا، گفت: امام حسین(ع) در هنگام وداع با خانواده به آن ها فرمود: آماده بلا شوید اما بدانید، خدا از شما حمایت می کند و از دست دشمنان نجات می دهد.

وی امام حسین(ع) را منشأ تغییر و تحولات مختلف دانست و عنوان کرد: قیام امام حسین(ع) در طول تاریخ تحولات اخلاقی، اجتماعی و سیاسی فراوانی را در جوامع مختلف ایجاد کرد؛ انقلاب اسلامی نمونه ای از تحولات ایجاد شده از طریق امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه بالاترین پیام عاشورا تحول آفرینی است، ادامه داد: زندگی پیروان اهل بیت(ع) باید سرشار از رهنمود های امام حسین(ع) باشد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به توصیه فراوان در آیات قرآن کریم نسبت به صبر اجتماعی، عنوان کرد: صبر در مصیبت، عبادت و معصیت شاه کلید موفقیت انسان هاست./1350/پ202/ق

ارسال نظرات