۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۶۷۰۸۱۶
آیت‌الله اعرافی:

گروه‌های جهادی طلبگی مایه افتخار حوزه هستند

گروه‌های جهادی طلبگی مایه افتخار حوزه هستند
مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه گروه‌های جهادی طلبگی مایه افتخار حوزه هستند، گفت: شناسایی ظرفیت‌ها امر مهمی بر فعال‌سازی حداکثری برای حرکت به سمت اهداف متعالی است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله اعرافی در دیدار اعضای هیأت رئیسه قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی، ضمن تبریک میلاد حضرت زینب کبری(س) با بیان این که همواره سپاس گزار شور و همت گروه‌های جهادی حوزه در خدمت به مردم هستیم، خاطرنشان کرد: جریان‌های جهادی حوزه هر جایی که درست، کامل و به صورت جدی وارد شده‌اند، با معجزاتی همراه بوده است.

وی با بیان این که گروه‌های جهادی افتخارات بزرگی را در خدمت رسانی به هموطنان خلق نموده‌اند، اظهار داشت: تلاش با دل و جان و انگیزه الهی، ارزشمندی فعالیت گروه‌های جهادی را دو چندان کرده است.

مدیر حوزه های علمیه بر لزوم آسیب‌شناسی مستمر وضعیت حوزه، روحانیت و مسائل پیرامونی آن تأکید کرد و ابراز داشت: اگر آسیب‌شناسی درستی نسبت به وضعیت جریان انقلاب در کوران حوادث نداشته باشیم، نمی‌توانیم تصمیمات به موقع و درستی را در عرصه‌های مختلف اتخاذ نماییم.

آیت الله اعرافی بر توجه به قشر غیرفعال و خاکستری جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: گروه‌های جهادی طلاب از ظرفیت بالایی برای حل مسائل اجتماعی برخوردار هستند.

وی بر گستره فوق العاده ظرفیت‌های پراکنده حوزه‌های علمیه اشاره و با بیان این که مراکز حوزوی باید ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر داشته باشند، خاطرنشان کرد: شناسایی ظرفیت‌ها، ارزش‌دهی و تقسیم کار، امر مهمی بر فعال‌سازی حداکثری برای حرکت به سمت اهداف متعالی است.

مدیر حوزه های علمیه دانش افزایی و توجه روز افزون طلاب نسبت به آسیب های اجتماعی کشور را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: فعالیت در راستای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، امر مهمی است که می توان این مهم را با انگیزه‌سازی و ایجاد رغبت، تقویت نمود.

وی بر مشارکت گروه‌های جهادی طلاب در بررسی و بازبینی طرح‌های راهبردی حوزه‌های علمیه تأکید  و خاطرنشان کرد: ارائه پیوست‌های جهادی برای اسناد و طرح‌های راهبردی حوزه تنها یکی از ثمرات مشارکت گروه‌های جهادی طلاب و روحانیون حوزه به شمار می رود.

آیت الله اعرافی با بیان این که حوزه‌ علمیه باید گفتمان فرهنگی و اقتصادی را ناظر به حل مسائل جامعه تبیین و ارائه نماید، خاطرنشان کرد: با توجه به فراگیری ویروس منحوس کرونا، انتظار می رود تا ظرفیت‌های فضای مجازی کشور در خدمت ساماندهی امورات فرهنگی و اجتماعی جامعه قرار گیرد.

حجت الاسلام‌ محمدمهدی محسنی رییس هیئت مدیره قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی هم در ابتدای این دیدار گفت: جمعی از اساتید و فضلای حوزه نسبت به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با حوزه انقلابی لبیک گفته فعالیت های جهادی گسترده‌ای را در دستور کار خود قرار دادند و   فعالان و نیروهای جهادی ضمن انجام وظیفه رابطه خود را با مراجع معظم تقلید، مدیران و مسئولان حوزه های علمیه مستحکم نمودند.

وی افزود: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که طلاب انقلابی و اساتید و بزرگان حوزه پشتیبان یکدیگر باشند اظهار داشت: قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی همچون خیمه‌ای انسجام‌سازی نیروهای انقلابی را در دستور کار خود قرار داده و بالغ بر ۳۰ مجموعه از گروه‌های انقلابی در عرصه‌های مختلف تبلیغی و فرهنگی و خدمت رسانی فعال شدند که گاه برخی از این مجموعه‌ها خودشان متضمن ده ها گروه تبلیغی و حوزوی است و در این قرارگاه، مهمترین مسائل سیاسی و اجتماعی کشور و جهان اسلام بررسی می‌شود.

استاد حوزه علمیه ضمن تاکید بر حفظ رویه انقلابی حوزه‌های علمیه، بر رسیدگی به مسائل کلان انقلاب اسلامی تأکید نمود و ابراز داشت: گفتمان سازی انقلابی و مشارکت حداکثری مردم در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی از مهمترین دغدغه های این قرار گاه بوده و کمیته‌های تخصصی برای فعال‌سازی و جهت‌دهی به فعالیت گروه‌ها شکل گرفته است.

حجت الاسلام رمضان علی کلاته عضو هیأت رییسه قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی نیز گزارشی از فعالیت ۹ کارگروه تخصصی در قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی ارائه کرد./998/د102/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
نسیم
United States
۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
درود بر این مجاهدان خاموش عرصه علم و معنویت
0
0