۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۶۷۹۸۲۳
با حضور شخصیت های بین المللی؛

همایش بین‌المللی «شهید قدس» در قم برگزار شد

همایش بین‌المللی «شهید قدس» در قم برگزار شد
همایش بین‌المللی «شهید قدس» ویژه بزرگداشت روز جهانی قدس شریف با حضور مهمانانی از بیش از ۶۰ کشور جهان و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، همایش بین‌المللی «شهید قدس» ویژه بزرگداشت روز جهانی قدس شریف ظهر امروز در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران با حضور مهمانانی از بیش از 60 کشور جهان و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، آیات کعبی، رجبی، سعیدی و حجج اسلام والمسلمین زمانی، پناهیان و قمی در این مراسم حضور داشتند.

پ/همایش بین‌المللی «شهید قدس» در قم برگزار شد

به جنبه های جهانی و مهدوی روز قدس توجه شود

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در این همایش بین المللی روز قدس را روز امام زمان(عج) دانست و ابراز کرد: با توجه به فرمایش حضرت امام(ره) که روز قدس، روز تقابل مستضعفان با مستکبران است، می دانیم که این روز گامی در راستای ظهور محسوب می شود، زیرا مستضعفان در این روز مرز خود را با مستکبران و ظالمان جدا می کنند و این از مؤلفه های دولت ظهور است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه امروز باید به جنبه جهانی و مهدوی روز قدس توجه بیشتری صورت بگیرد، تأکید کرد: امروز متأسفانه نسبت به جنبه جهانی و مهدوی روز قدس توجه چندانی صورت نمی گیرد، از این رو نه تنها در این زمینه بلکه در زمینه های مختلف نیازمند تغییر ادبیات هستیم؛ امام خمینی(ره) بارها تأکید کرده اند که حوزه های علمیه برای اینکه از جوانان در برابر هجمه های دشمن محافظت داشته باشند، باید ادبیات نظری خود را به ادبیات نظری دانشگاه ها نزدیک کنند.

وی با بیان اینکه امروز باید اسلام و انقلاب اسلامی را با ادبیات های به‌روز و متفاوت از گذشته به افراد عرضه کنیم، عنوان کرد: شهید صدر در یک سخنرانی تأکید کرده بودند که امروز دیگر نمی توان با اعتقاد به مبدأ و معاد جوانان را جذب دین کرد، بلکه باید کارکرد دین در عرصه اجتماعی و دنیایی به آنها ارائه شود.

پ/همایش بین‌المللی «شهید قدس» در قم برگزار شد

همانگونه که داغ شهادت حاج قاسم سلیمانی سرد نمی شود، روز قدس نیز فراموش نخواهد شد

حجت الاسلام والمسلمین قمی در این همایش با اشاره به آیات «تَواصَوا بِالحَقِ‌ّ وَ تَواصَوا بِالصَّبر» و «رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَيْنَا صَبْرًا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ» خاطرنشان کرد: صبر مؤمن، استقامت در نیل به قله ها است و ما تا رسیدن به هدف اصلی خود در راستای آرمان فلسطین از پای نخواهیم نشست.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه امسال در شب های قدر شاهد توجه ویژه هیأت های مذهبی، خطبا و وعاظ انقلابی به مسأله قدس شریف بودیم، خاطرنشان کرد: کرونا نه تنها مانع تواصی به حق و صبر در راستای آرمان قدس نشد، بلکه شاهد افزایش توجه مردم به قدس هستیم؛ امروز روز تواصی به صبر، حق و استقامت در راه آزادسازی قدس شریف و آرمان قدس است.

وی با اشاره به اینکه امت اسلام هیچگاه از آرمان فلسطین و قدس شریف غافل نخواهد شد، مطرح کرد: همانگونه که داغ شهادت حاج قاسم سلیمانی سرد نمی شود، روز قدس نیز فراموش نخواهد شد.

پ/همایش بین‌المللی «شهید قدس» در قم برگزار شد

روز قدس عامل همبستگی بین المللی مسلمانان عالم در حمایت از حقوق مردم مظلوم فلسطین است

حجت الاسلام شعبان زاده در این مراسم با اشاره به اینکه روز جهانی قدس از ابتکارات رهبر کبیر انقلاب اسلامی بود، گفت: روز قدس عامل همبستگی بین المللی مسلمانان عالم در حمایت از حقوق مردم مظلوم فلسطین است.

وی به تبیین پیام روز جهانی قدس به سراسر جهان پرداخت و ادامه داد: پیام مهم روز جهانی قدس این است که امت اسلام هیچگاه زیر بار ظلم نمی رود و نه به کسی ستم روا می دارد و نه به کسی اجازه ظلم و تجاوز می دهد.

حجت الاسلام شعبان زاده به ارائه گزارشی از روند برگزاری همایش «شهید قدس» پرداخت و خاطرنشان کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری راهپیمایی وجود نداشت، از این رو سازمان تبلیغات اسلامی درصدد این برآمد که با برگزاری همایش بین المللی «شهید قدس» گامی در راستای گرامیداشت روز جهانی قدس گام بردارد.

پ/همایش بین‌المللی «شهید قدس» در قم برگزار شد

شهید سلیمانی مراسم روز قدس را در بیش از 70 کشور برگزار می کرد

سردار رونده از همرزمان شهید سلیمانی نیز در این جلسه حضور در خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی در لبنان را از اقدامات ارزشمند شهید سلیمانی در راستای دفاع از آرمان فلسطین دانست و مطرح کرد: این شهید بزرگوار مراسم گرامیداشت روز جهانی قدس را در بیش از 70 کشور جهان برگزار می کرد؛ ایشان به تناسب شرایط هر کشور، نمایشگاه ها و مراسم های مختلفی را در راستای گرامیداشت این روز بزرگ برگزار می کرد.

مشاور فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه تقویت جریان مقاومت و تشکیل گروه های نظامی و امنیتی بین المللی مقاومت از جمله اقدامات مهم شهید سلیمانی در راستای آزادسازی قدس شریف است، خاطرنشان کرد: امروز شخصیت سیاسی، فرهنگی و نظامی شهید سلیمانی آنگونه که شایسته باشد مورد تبیین قرار نگرفته است.

وی نابودی داعش و ضربه به پیکره رژیم غاصب صهیونیستی را نیز از دیگر اقدامات شهید سلیمانی برشمرد و بیان کرد: نابودی داعش در برابر ضربه ای که شهید سلیمانی به پیکره رژیم غاصب صهیونیستی وارد آوردند، بسیار کوچک است.

گفتنی است، سید مرتضی سندی از رهبران مقاومت اسلامی به زبان عربی و شیخ بلم از اتحادیه آفریقا به زبان فرانسوی در این مراسم به سخنرانی پرداختند و بر لزوم دفاع امت اسلام از آرمان فلسطین در راستای آزادسازی قدس شریف تأکید کردند.

در پایان این مراسم از برخی خانواده های معظم شهدا با حضور آیات کعبی، رجبی، سعیدی و حجج اسلام والمسلمین زمانی، پناهیان و قمی تجلیل صورت گرفت./841/

ارسال نظرات