۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۶۸۱۱۵۹

تقدیر امام جمعه همدان از خانواده شهدای عملیات آزادسازی خرمشهر

تقدیر امام جمعه همدان از خانواده شهدای عملیات آزادسازی خرمشهر
همدان - نماینده ولی فقیه در همدان از خانواده های شهیدان حسین و امیر کشوری دلاور و شهید علی اصغر الله قلی زاده تجلیل کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، نماینده ولی فقیه در استان همدان، به همراه مدیر کل بنیاد شهید و فرماندار همدان، ظهر امروز به مناسبت بزرگداشت سوم خرداد و گرامیداشت شهدای فتح خرمشهر با حضور در منزل شهیدان حسین و امیر کشوری دلاور و شهید علی اصغر الله قلی زاده با خانواده ایشان از نزدیک دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی در این دیدارها ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای دفاع مقدس و شهدای آزادسازی خرمشهر با اشاره به اینکه شهدا تربیت شده‌ دامن پر مهر مادران بودند، اظهار داشت: مادران، توانستند فرزندانی تربیت کنند که در زمان دفاع از میهن و نیاز کشور، به صورت خودجوش وارد میدان شدند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه همه شهدا دارای توجه خاصی به مسائل معنوی بودند، گفت: در پرتو همین معنویت است که انسان خاکی به انسان الهی تبدیل و بر تاریخ و دیگران تاثیرگذار می‌شود.

وی افزود: دوران هشت سال دفاع مقدس صحنه‌های فراوان ایثار، معنویت و فداکاری رزمندگان اسلام را به دنیا نشان داد و همه آنها را مبهوت این روحیه و اراده کرد و امروز هم همان روحیه می‌تواند کشور را در مقابله با فشارهای دشمن بیمه کند.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه همه ما مدیون خون شهدا هستیم و باید ادامه دهنده راه آنان باشیم، تاکید کرد: شهدای ما در تمام میدان‌ها، با همین روحیه و ایمان بالا جنگیدند و این صحنه‌های زیبا از جوانان رزمنده، یک درس بزرگ برای همه نسل‌ها است.

وی با بیان اینکه این رشادت‌ها درس بزرگی برای امروز ملت ایران و برای همیشه‌ تاریخ است، خاطر نشان کرد: در انقلاب اسلامی هم ما با دست خالی به میدان آمدیم، اما با دلی سرشار از ایمان و عشق، با دستگاه تا دندان مسلّح دشمن، جنگیدیم و بر آن پیروز شدیم.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه همه مردم و به خصوص مسئولان در مقابل خون‌های پاک شهیدان مسؤولیت سنگینی بر دوش دارند، گفت: همه ما در قبال خون‌های مطهر شهیدانی که جانشان را برای استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی فدا کرده‌اند مسئولیم و امیدواریم در قیامت بتوانیم پاسخگو خون پاک این شهدا و خانواده معظم شهدا باشیم.

حمزه عباسی
ارسال نظرات