۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۶۸۲۴۶۶
آیت الله فقیهی:

شرکت در انتخابات شرعاً و عقلاً واجب می باشد

شرکت در انتخابات شرعاً و عقلاً واجب می باشد
استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: تک تک آراء در مقابله با دشمن تاثیرگذار است، به همین دلیل شرکت در انتخابات شرعاً و عقلاً واجب می باشد.

آیت الله محسن فقیهی استاد درس خارج حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، ضمن عرض تبریک به مناسبت دهۀ کرامت گفت: حضرت معصومه(س) از مدینه برای حمایت از ولایت و امامت حرکت کردند و یکی از کارهایی که حضرت معصومه علیها سلام انجام دادند، حمایت از ولایت و امامت بود که در قالب حرکت سیاسی، اجتماعی و انقلابی انجام گرفت، حضرت معصومه(س) الگویی برای جامعه ما و همۀ بانوان، دختران و همۀ مردم است که با حفظ عصمت، حیا و حجاب حرکت هایی انقلابی، سیاسی و اجتماعی را به خوبی انجام دادند.

وی با بیان اینکه تضیعف نظام قطعاً حرام است، ابراز کرد: در این ایام که مقارن با انتخابات شده، از همۀ مراجع تقلید شنیده ایم که تضعیف نظام حرام است و تضعیف نظام با رأی ندادن تحقق پیدا می کند، یقیناً اگر رای ندهیم و نظام اقتدار و امنیت خود را از دست بدهد و در مقابل ممالک دنیا خوار و ذلیل شود، موجب تضعیف نظام اسلامی است که  یقیناً حرام می باشد.

استاد درس خارج حوزه علمیه اظهار داشت: انتخابات و شرکت در انتخابات علاوه براینکه یک حق است و هرانسانی می تواند شرکت کند یا شرکت نکند و کاملاً آزاد می باشد، اما در عین حال این آزادی با تکلیف او تضادی ندارد، انسان آزاد است نماز بخواند یا نخواند اما نسبت به نماز خواندن تکلیف هم دارد، شرکت در انتخابات هم به عنوان یک حق مطرح و هم به عنوان یک تکلیف شرعی و عقلی مطرح می باشد.

وی با بیان اینکه شرکت در انتخابات باعث تقویت و اقتدار نظام می شود، عنوان کرد: اگر نظام تضیف شود امنیت مردم به خطر می افتد و اگر بعد از این ناامنی و کشت و کشتاری به علت عدم مشارکت و تضعیف نظام اتفاق افتاد، تمام کسانی که در انتخابات شرکت نکردند در پیشگاه الهی باید جوابگوی این عمل خود باشند.

آیت الله فقیهی با اشاره به انتخاب فرد اصلح خاطرنشان کرد: مردم باید به عملکرد نامزدها دقت کرده و به شعارها توجه ای نکنند، باید نگاه به گذشته و وعده های سابق کاندیدا ها داشته باشند و براساس آن کارنامه و برنامه آینده، فرد اصلح را انتخاب کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شرکت در انتخابات مقدمه واجب است، بیان کرد: حفظ نظام واجب و تضعیف نظام حرام است و مقدمه تضعیف نظام رأی ندادن می باشد، عدم مشارکت مقدمه حرام است و از نظر عقلی مقدمه حرام هم حرام است.

وی با اشاره به حکم شرکت در انتخابات گفت: وظیفه هر فرد ایرانی، از هر دین و مذهبی که هست این است که برای حفظ امنیت کشور در انتخابات شرکت کند و همانگونه که همۀ مراجع و رهبر عزیز فرمودند شرکت در انتخابات یک واجب شرعی است.

آیت الله فقیهی در پایان با بیان اینکه شرکت در انتخاب وجوب عینی دارد، اظهار داشت: تک تک آراء تاثیرگذار است، هر چقدر آمار شرکت کنندگان بالاتر باشد، زبان ما در مقابل دشمنان بازتر خواهد بود و نظام با قدرت بیشتری می تواند در مقابل دشمنان ایران اسلامی بایستد، به همین دلیل شرکت در انتخابات شرعاً و عقلاً واجب می باشد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
hkvkhv
Germany
۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۵
هم شرعا وهم عقلا شرکت در انتخابات واجبه و باعث میشه یعدالتیاز بین بره. خدا هم بیشتر انتظار ندارد
0
0