۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۶۹۰۲۶۰
نفوذ در قلب اسلام (۸)؛

نفوذ شخص نمی‌شناسد

نفوذ شخص نمی‌شناسد
آیت الله غروی گفت: نفوذ، شخص نمی‌شناسد بلکه شخصیت‌ها را می‌شناسد؛ هرکسی در هر جایگاهی که تأثیرگذار است قرار داشته باشد، دشمن به آن طمع می‌کند و نفوذ راهی کم هزینه است.

آیت الله سید محمد غروی، عضو جامعه‌ مدرسين‌ حوزه علمیه قم در گفت‌‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، بر ضرورت مراقبت همگان بویژه افراد صاحب مسؤولیت و دارای تاثیر در جامعه در خصوص مساله نفوذ تاکید کرد.

وی با توجه به امکان نفوذ دشمن در حوزه های علمیه و دستگاه علما و مراجع تقلید، گفت: اینگونه نیست که دشمن همواره آشکارا به ما متعرض شود؛ طبیعتا گاهی اوقات از راه‌هایی که هزینه کمتری دارد ورود می‌کنند و مقاصد و برنامه های خود را پیش می برند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: نفوذ، شخص نمی‌شناسد بلکه شخصیت‌ها را می‌شناسد؛ ممکن است شخص وزیر باشد، وکیل باشد، رئیس فلان دستگاه باشد و اصولا کسانی که در کشور تأثیرگذار هستند ممکن است مورد طمع دشمن واقع شوند و در نتیجه زمینه نفوذ در آنان بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه وزارت اطلاعات و نهادهای امنیتی باید وظایف خود را در مقابله با مساله نفوذ به صورت حساب شده، دقیق و منطبق با روش های علمی و کارشناسی انجام دهند، اظهار داشت: از جمله وظایف وزارت اطلاعات و دیگر دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی این است که هرگاه نیاز است نکاتی مطرح شود و روشنگری‌هایی در رابطه با نفوذ بیان گردد، به خوبی به دستگاه‌ها و افراد منتقل شود و از طرف دیگر باید رصد کنند و این موضوع هم باید به دور از افراط و تفریط باشد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم همچنین به بیان تذکراتی پرداخت و ادامه داد: گاهی اوقات منشا برخی اقدامات، تحلیل های سطحی، ظاهری و شخصی است که این مساله می تواند آسیب هایی را به همراه داشته باشد. تاکید می کنم باید کارها حساب شده، علمی و محققانه در زمینه‌های اطلاعاتی صورت بگیرد تا حتما آبرو و حیثیت افراد حفظ شود؛ الحمدلله این دقت وجود دارد، در نتیجه چیزی که وزارت اطلاعات و دستگاه‌های امنیتی باید مورد توجه قرار بدهند، توجه دادن به این نکته است که دشمن قطعا نفوذ می‌کند.

آیت الله غروی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: مساله نفود یک واقعیت است که هزینه آن برای دشمن کم است، نفوذ هم قبل و هم بعد از انقلاب وجود داشته و دارد؛ در دیگر کشورها هم بوده و هست و اختصاصی به یک فرد و یک جریان ندارد، همه افراد تاثیرگذار و صاحب منصب در جامعه و چه روحانی و چه غیر روحانی می توانند متاثر از این آسیب شوند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
کسانی که ذهنشان در امور خدعه و فریفتن دیگران کانالیزه شده، غالبا برای تامین منافع مادی خود به دیگران ضرر وارد می کنند.
0
0