۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۶۹۴۱۳۹

رشته تخصصی تفسیر و علوم قرآنی در کرمان راه اندازی می شود

رشته تخصصی تفسیر و علوم قرآنی در کرمان راه اندازی می شود
کرمان - در جلسه انجمن تفسیر و علوم قرآنی حوزه علمیه استان کرمان راهکارهای توسعه و تعمیق مباحث تفسیری و علوم قرآنی بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، در دومین جلسه انجمن تفسیر و علوم قرآنی حوزه علمیه استان کرمان، اهداف و شرح  وظایف انجمن تفسیر و علوم قرآنی و ظرفیت شناسی مباحث تفسیری در حوزه علمیه استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام سعادت فر، سرپرست انجمن تفسیر و علوم قرآنی حوزه علمیه استان کرمان، زمینه سازی برای راه اندازی رشته تخصصی تفسیر و علوم قرآنی در استان و همچنین تعمیق گفتگوها و نشست های علمی پیرامون مباحث تفسیری را دو  هدف مهم این انجمن دانست.

حجت الاسلام سلمه ای، مدیر حوزه علمیه استان کرمان نیز با اشاره به اهمیت و جایگاه دانش تفسیر، گفت: انجمن های علمی یکی از بستری های مهم در قطب علمی شدن حوزه علمیه استان هستند و رشته تخصصی تفسیر یکی از ۵ رشته در دستور راه اندازی رشته های تخصصی است.

حجت الاسلام شیخ بهائی ناظر کیفی انجمن های علمی حوزه علمیه کرمان نیز با تاکید بر ضرورت گسترش فعالیت های حوزه تفسیر و علوم قرآنی در حوزه ها و پاسخگویی به شبهات فضای مجازی، خواستار مقابله با روش های انحرافی و گفتگوی سازنده با اقلیت های مذهبی بر مبنای مباحث علوم قرآنی و تفسیر شد.  

حجت الاسلام انجم شعاع، دبیر انجمن های علمی حوزه علمیه کرمان هم ضمن تاکید بر راهبری انجمن تفسیر و ضرورت تشکیل ستاد تفسیر استان، اظهار کرد، با شناسایی ۴۸۰ عنوان اثری تحقیقی در طول ۵ دوره جشنواره استانی علامه حلی (ره) اکنون زمینه استفاده از این تحقیقات در نشست های علمی انجمن و کرسی های آزاد اندیشی فراهم شده است.

در ادامه اعضای انجمن تفسیر و علوم قرآنی حوزه علمیه کرمان به طرح دیدگاه های خود در محورهای ذیل پرداختند:

۱.  ضرورت توجه به ظرفیت های مردمی و جلسات قرآنی خانگی

۲.  ضرورت ورود جدی  حوزه به تربیت مدرس تفسیری

۳.  ضرورت همکاری حوزه با موسسات قرآنی و مردمی

۴.  ضرورت برگزاری جلسات و نشست های علمی براساس ارائه پایانامه ها تفسیری و علوم قرآنی اساتید انجمن

۵.  ضرورت ظرفیت شناسی و رتبه بندی اساتید دروس تفسیر حوزه علمیه استان

ارسال نظرات