۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۷۰۰۷۵۱
عضو هیئت مدیره مرکز خدمات حوزه های علمیه:

مراتب اعجاز قرآن کریم / جایگاه والای حضرت زهرا از دیدگاه روایات

مراتب اعجاز قرآن کریم / جایگاه والای حضرت زهرا از دیدگاه روایات
حجت الاسلام رحیمیان گفت: سخنان حضرت زهرا(س) نشان از عمق معرفت، دانش و علم لدنی ایشان داشته و ایشان شخصیتی بود که در تمام شئونات زندگی مورد تمجید خداوند قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین رحیمیان عضو هیئت مدیره مرکز خدمات در اختتامیه چهارمین جشنواره قرآنی خانواده طلاب و روحانیون قم با تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) و  ضمن تشکر از مسئولان برگزار کننده جشنواره قرآنی در سطح استان قم به ایراد سخنرانی در دو باب فضائل حضرت فاطمه(س) و اعجاز قرآن کریم پرداخت.

وی با اشاره به خطبه فدکیه حضرت زهرا(س)، گفت: سخنان بانوی فضیلت ها نشان از عمق معرفت، دانش و علم لدنی آن حضرت دارد، او شخصیتی بود که در تمام شئونات زندگی اش مورد تمجید خداوند قرار گرفت، همانطور که در روایتی مفصل داریم که رسول اکرم می‌فرمایند وقتی فاطمه(س) در برابر خدا قرار می گیرد خداوند به ملائکه ندا می دهد «یا ملائکتی انظروا الی امتی فاطمه» نگاه کنید به فاطمه که چگونه هنگام نماز در مقابل من تمام اندامش می‌لرزد.

عضو هیئت مدیره مرکز خدمات حوزه های علمیه در ادامه ضمن تقدیر از خانواده هایی که در جهت تربیت قرآنی فرزندانشان کوشش می‌کنند، بیان کرد: چه کلامی را می‌توان پیدا کرد که به اندازه قرآن ارزشمند باشد؟ قرآن گران بها توسط نبی اکرم(ص) برای ارشاد و نجات و سعادت انسان ها فرستاده شده است و کتابی است که سراسرش معجزه است.

وی در راستای تبیین مراتب اعجاز قرآن کریم به معجزه فصاحت و بلاغت قرآن، موسیقی ملکوتی، امی بودن پیامبر اکرم(ص) و یکپارچگی پیام رسالت ایشان در طول 23 سال نبوت که از اقسام اعجاز لفظی قرآن هستند اشاره کرد و همچنین به شرح معجزه محتوایی قرآن پرداخت.

وی افزود: در طول 1400 سال بعد از نزول کتاب آسمانی قرآن، تمدن های گوناگونی در سراسر جهان سر برآوردند و اسلام با تمام آن ها به احتجاج برخواست به گونه ای که در طول تمام این مدت هیچ کس نتوانسته یک ایراد محتوایی از قرآن بگیرد و آن را زیر سوال ببرد.

ارسال نظرات