۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۷۰۱۱۷۰
امام جمعه ساری تبیین کرد؛

۵ تحولِ ایجاد شده در کشور به برکت انقلاب اسلامی

۵ تحولِ ایجاد شده در کشور به برکت انقلاب اسلامی
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران به تبیین تحولات ایجاد شده در کشور به برکت انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: این جشن مردمی باید باشکوه تر از گذشته برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به در پیش بودن روز فناوری فضایی گفت: ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی از یک جایگاه مهمی در دنیا برخوردار است و رتبه یک در منطقه و رتبه یازدهم را از نظر فناوری فضایی در جهان را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه سخنان خود به روز جهانی تالاب اشاره کرد و با بیان این که تالاب ها نقش مهمی در زیست محیط دارند که باید حفظ شوند، افزود: از 42 تالابی که در جهان وجود دارد 41 نوع آن در ایران یافت می شود و از نظر تنوع تالابی کشورمان در یک جایگاه بسیار خوبی در جهان قرار دارد، اما از نظر حفظ تالاب ها ضعف های بسیاری وجود دارد.

امام جمعه ساری ادامه داد: متأسفانه بعضی از سوء استفاده کنندگان تالاب را می خشکانند و تصاحب می کنند و برخی پروژه های خام، نادرست و غیر کارشناسی نیز موجب خشک شدن تالاب ها می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن ایام الله دهه فجر اشاره کرد و با بیان این که با پیروزی انقلاب اسلامی امر اهل بیت(ع) احیاء شد، گفت: هر چه خوبی در این 43 سال وجود دارد به برکت انقلاب اسلامی و مسؤولان جهادی و انقلابی است و اگر نقض، مشکلات و ضعف هایی نیز وجود دارد ارتباطی به انقلاب ندارد و مربوط به کم کاری، ناکارآمدی و سوء استفاده برخی ها است.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی و نظام مقدس نعمت بزرگ خداوند متعال است که باید در حفظ آن کوشید، بیان داشت: جشن های ایام الله دهه فجر باید مردمی باشد نه دولتی، چون این انقلاب متعلق به مردم است.

نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت بزرگداشت ایام الله دهه فجر تأکید کرد و افزود: این جشن مردمی باید باشکوه تر از گذشته برگزار شود.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود به پنج تحول ایجاد شده به برکت انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: پایان دادن به انحطاط و تحقیر، تبدیل رژیم سلطنت استبداد به حکومت مردمی و مردم سالاری دینی، میدان داری جوانان، روحیه و باور ما می توانیم و اتکا به توانایی داخلی به برکت تحریم از جمله این پنج تحول مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که انقلاب اسلامی به این کشور خدمت و تحول بسیار بزرگی را ایجاد کرده است، تصریح کرد: باید این خدمات ارزشمند بیش از پیش برای جامعه امروز تبیین شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود با محکوم کردن جنایت های صورت گرفته در یمن به ویژه در روزهای اخیر، افزود: همه ما حامی مردم بی پناه و مظلوم یمن هستیم و ملت ایران نیز برای همیشه از مظلومان جهان در برابر استکبار جهانی و به خصوص مردم بی پناه یمن حمایت خواهند کرد./950/پ201/

ارسال نظرات