۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۷۲۸۸۹۶
آیت الله مظاهری:

آیت الله جوادی ارتباط وثیق با مردم و حضور اجتماعی مفید دارد

آیت الله جوادی ارتباط وثیق با مردم و حضور اجتماعی مفید دارد
اصفهان ـ حضرت آیت الله مظاهری در پیامی به همایش هفتمین چهره ماندگار تبلیغی اصفهان، آیت الله جوادی را راهگشا در راستای تبلیغ دین و ارشاد و دستگیری متدینین عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری زعیم حوزه علمیه اصفهان با صدور پیامی به همایش هفتمین چهره ماندگار تبلیغی اصفهان و نکوداشت شخصیت اخلاقی و عرفانی آیت‌الله اسدالله جوادی، از فعالیت های وی تقدیر کرد.

متن پیام آیت الله مظاهری بدین شرح است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ

قال الله سُبحانه و تَعالی:«إِنَّمَا يَخْشَى اللَّهَ مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ غَفُورٌ»

اکنون که با عنایت خداوند متعال، هفتمین همایش چهره ماندگار تبلیغی استان اصفهان به همت و تلاش دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و در ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، اولا، از اهتمام برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان گرامی در این همایش تشکر و تقدیر می‌کنم و ثانیا، نسبت به شخصیت گرانقدری که این نشست در تکریم و نکوداشت ایشان برپا شده است، ادای احترام می‌­نمایم. عالم بزرگواری که علاوه بر مراتب علمی و عملی، حائز شرافت «ابوالشهید» بوده و فرزند عزیزشان را در راه خداوند و برای احیای ارزش‌های الهی در دفاع مقدس، به اسلام و قرآن اهدا نموده‌­اند.

ویژگی ممتاز این عالم وارسته، مردمی بودن، ارتباط وثیق ایشان با مردم، حضور اجتماعی مفید و راهگشا در راستای تبلیغ و ترویج دین و ارشاد و دستگیری متدینین است که طی سال‌ها و دهه‌های متمادی به‌ویژه در منطقه غرب اصفهان، مایه خیر کثیر، منشأ برکات فراوان و موجب حفظ و ارتقای موقعیت دینی و مذهبی آن منطقه بوده است و از این جهت، باید این عالم مسئولیت‌شناس را مصداق سخن والای امام صادق(ع) دانست که فرمود: «عُلَمَاءُ شِيعَتِنَا مُرَابِطُونَ فِي الثَّغْرِ الَّذِي يَلِي إِبْلِيسُ وَ عَفَارِيتُهُ يَمْنَعُونَهُمْ عَنِ الْخُرُوجِ عَلَى ضُعَفَاءِ شِيعَتِنَا؛ علمای شیعیان ما مزربانانی هستند که در لبه مرز شیطان و لشکریان او مانع از حمله و هجوم بر شیعیان هستند.»

یکی دیگر از خصایل این عالم عامل، مقام اخلاقی ایشان است که باعث جذب مردم و در حقیقت، «دعوت عملی به دین و ارزش‌های دینی» است و از این‌رو، باید این عالم بااخلاص را مصداق «کونُوا دُعَاةَ النَّاسِ بِأَعْمَالِکمْ وَ لَا تَکونُوا دُعَاةً بِأَلْسِنَتِکمْ» دانست.

از خداوند تعالی، طول عمر قرین به تأییدات و توفیقات عالیه را برای معظم‌له مسئلت می‌کنم و سخن را با این دعای بلند امام صادق(ع) به پایان می‌برم: «رَحِمَ اللّه قَوماً كانوا سِراجاً وَمَناراً، كانوا دُعاةً إلَينا بِأعمالِهِم وَمَجهودِ طاقَتِهِم». والسلام‌ علیکم و رحمة‌الله و برکاته./1304/

حسين المظاهرى

۱۱ رجب‌المرجب ۱۴۴۴

۱۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۱

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات