۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۷۲۹۱۳۴
مدیر حوزه علمیه خواهران در گفت‌وگو با رسا:

روحانیت با «جهاد تبیین» اسباب تداوم انقلاب را فراهم کند

روحانیت با «جهاد تبیین» اسباب تداوم انقلاب را فراهم کند
مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه روحانیت علت محدثه انقلاب است، به تبیین نقش آن در بقا و استمرار انقلاب اسلامی پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور، در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به نقش روحانیت در استمرار انقلاب اسلامی، بیان کرد: در میان طلاب و فلاسفه قاعده ای معروف است، که علت محدثه چیزی، همان علت مبقیه نیز است؛ در انقلاب اسلامی نیز، روحانیت بویژه امام خمینی(ره) نقش بی بدیلی در به وجود آمدن انقلاب داشتند، که این بر کسی پوشیده نیست، به استناد به همان قاعده مذکور، علت بقاء و استمرار انقلاب هم حضور و فعالیت روحانیت است.

وی در تاکید نقش روحانیت در به ثمر رسیدن ۴۴ سالگی انقلاب اسلامی افزود: وظیفه اصلی حوزه و روحانیت، همان کار انبیاء و اولیاست؛ طلاب باید در جهت ترویج دین و فرهنگ اسلامی بکوشند و با این کار، زمینه ظهور امام زمان(عج) را فراهم خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل، در ادامه از دیگر وظایف روحانیت در جهت پیشرفت انقلاب را، کادرسازی و حمایت از دولت های مستقر دانست و اظهار داشت: یکی دیگر از نقش های حوزه این است که برای نیازهای آینده کشور و انقلاب به تربیت نیرو و کادر تراز انقلاب همت بگمارد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران به حضور روحانیت در تمامی عرصه هایی که دچار کاستی و کمبود بودیم اشاره کرد و گفت: از ابتدای انقلاب بنا به دستور امام(ره) قرار نبود روحانیت در فعالیت های اجرایی شرکت کنند، اما به سبب وجود نقائصی در انجام این امور، امام از روحانیت مبارز درخواست حضور در این عرصه ها را کرد.

وی در تاکید نقش آفرینی روحانیت در عرصه های مورد نیاز انقلاب افزود: همانطور که گفتیم، وظیفه اصلی روحانیت ترویج دین است، اما بنا به نیاز های کشور و انقلاب، روحانیت در  همه ی عرصه هایی که کمبود داشتیم حضور پیدا کردند؛ مثلا شما به دفاع مقدس که نگاه کنید، روحانیت بیشترین حضور را در این میدان داشتند، در اردو های جهادی و کمک رسانی به مردم آسیب دیده در حوادث طبیعی و...، طلاب طلایه دار بودند.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل در پایان با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری، پیرامون جهاد تبیین و نقش حوزه علمیه در این امر، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط امروز، از مهمترین وظایف طلاب و روحانیت همین جهاد تبیین است که می تواند سبب جلوگیری از انحراف افکار مردم و هدایتشان به سمت فرهنگ اسلامی شود، که باید در این زمینه اهتمام بیش از پیش داشت.

ارسال نظرات