۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۷۲۹۷۹۲
یادداشت؛

انیمیشن"بچه زرنگ "با قاطعیت بهترین انیمیشن ایرانی است

انیمیشن
مخاطب علاوه بر خیره ماندن و لذت بردن از گرافیک بالای انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ»، از همراهی کردن با داستان فیلم نیز لذت می‌برد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، فیلم بچه زرنگ به کارگردانی هادی محمدیان، بهنود نکویی و محمد جواد جنتی، فیلم انیمیشنی بلند است که در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرده است و هادی محمدیان پیش از این انیمیشن‌های موفق فیلشاه و شاهزاده روم را کارگردانی کرده است.

هادی محمدیان که پیش از این دوبار با انیمشین‌های فیلشاه و شاهزاده روم در جشنواره فجر حضور پیدا کرده بود و در اکران عمومی نیز اقبال گسترده‌ای نسبت به آثارش شده بود، این بار به سراغ قصه‌ای متفاوت رفته است و انیمیشن بچه زرنگ را درباره یک پسر بچه‌ای به نام محسن روایت می‌کند که دنیای متفاوتی را برای زندگی تجربه می‌کند.

انیمیشن

ملی مذهبی

چیزی که درون فیلم سینمایی بچه زرنگ کاملا مشهود است، مسئله ملی، مذهبی بودن داستان فیلم است و در جای جای فیلم با توجه به المان پردازی ها و پرداخت ویژه به داستان و شخصیت هایی همچون پلنگ مازندران، شیر ایرانی و آهوی ایرانی که روح جنگل نامیده می شود، ایرانی بودن و افتخار به این ملیت و مذهبی بودن را فریاد زده می زند.

کارگردان بدون هیچ واهمه ای این مسئله را فریاد می زند که جای بسی خوشحالی داشته و باعث می شود با اثر صادقانه رو برو باشیم، در نمایی از فیلم پلنگ مازندران دقیقا مثل گربه نقشه ایران بر روی نقشه ای که کف زمین پهن شده دراز می کشد و به خواب می رود و این پلان یکی از شاهکارهای ملی این فیلم به حساب می آید که کاملا آگاهانه بودن آن بر اهل سینما هویدا است.

کمدی دلچسب

اگر ژانر این فیلم را بررسی کنیم متوجه خواهیم شد که کمدی سهم به سزایی را در این فیلم بر عهده می گیرد، کمدی های این فیلم نیز اعم از موقعیت و دیالوگ بود که همین امر بر جذابیت های ذاتی فیلم می افزاید.

کمدی های موقعیت از همان پلان آغازین فیلم شروع شده و دیالوگ های لهجه دار و با لحنی خنده دار بر طراوت کار افزوده می شود، به عنوان مثال پناه گرفتن پلنگ مازندران در صندوق عقب خراب یک سمند برای فرار از دست شکارچی ها و گرفتار شدن توسط یک پسر بچه بازیگوش شهری که با نیت خوب باعث آزار او می شود و برای برگرداندن پلنگ به جنگل مجبور می شوند پلنگ مازندران را به رنگ صورتی رنگ آمیزی کنند و خود پلنگ از این اتفاق شرم دارد از موقعیت های کمدی این انیمیشن است.

بازیگری صدا

صداپیشگان این انیمیشن بسیار موفق، سهم به سزای در میزان موفقیت و بالا رفتن رضایت مخاطب از این اثر دارند، هومن حاجی عبداللهی با صدا پیشگی در نقش پلنگ مازندران که همراه با لهجه مازنی و شوخی های شیرین خود توانست بر جذابیت اثر بیافزاید و همینطور میر طاهر مظلومی نیز در نقش شکارچی با صداپیشگی فوق العاده خود بر خباثت و ترسناک بودن شخصیت شکارچی افزوده بود و همه آن در مجموع توانسته بود بر برقراری ارتباط احساسی اثر کمک کند.

انیمیشن

جمع بندی

انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» را می توان با قاطعیت بهترین انیمیشن ایرانی از نظر داستانی و ساخت دانست چرا که مخاطب علاوه بر خیره ماندن و لذت بردن از گرافیک بالای اثر، از همراهی کردن با داستان فیلم نیز لذت می برد.

در پایان بندی زیبا و متعهدانه‌ این اثر شخصیت های انسانی بعد از تحول و رشد شخصیتی به بارگاه علی ابن موسی الرضا (ع) راه می یابند و این صحنه یکی از تاثیرگذارترین لحظات فیلم است که مخاطب با عشق و علاقه، همراه با شخصیت ها وارد صحن امام مهربانی ها می شود.

این تعهد دوستداشتنی باید ادامه یابد و باشد که از این دست فیلم ها بیشتر و بهتر ساخته شود.

محمدحسین بنی احمدی

ارسال نظرات