۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۷۳۰۳۴۰
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان مطرح کرد؛

صبوری، روی خوش و تدریجی عمل کردن لازمه امر به معروف در جامعه

صبوری، روی خوش و تدریجی عمل کردن لازمه امر به معروف در جامعه
اصفهان ـ آیت الله طباطبایی نژاد صبوری، روی خوش و تدریجی عمل کردن را لازمه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه برشمرد.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد، در دیدار اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: بر دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فرض است، که پیگیر برگزاری منظم جلسات فصلی این ستاد با حضور همه اعضای آن  به جد باشند.

وی با بیان اینکه نباید در انجام و اجرای فرائض دینی خاصه واجب امر به معروف و نهی از منکر معطل دیگران ماند ، گفتند: در مسئله امر به معروف و نهی از منکر باید به چند نکته توجه داشت نخست آنکه باید اهمیت این موضوع را برای مردم بیان کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ادامه داد: در این باب اهمیت این موضوع از معصوم نقل است «وَمَا أَعْمَالُ الْبِرِّ کُلُّهَا وَالْجِهَادُ فِی سَبِیلِ اللّه ِ، عِنْدَ الْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَالنَّهْیِ عَنِ الْمُنْکَرِ، إِلاَّ کَنـَفْثَةٍ فِی بَحْـرٍ لُـجِّیٍّ، همه اعمال نیک و حتی جهاد در راه خدا در مقایسه با امر به معروف و نهی از منکر مثل قطره در مقابل دریاست»

وی افزود: اگر مردم نسبت به دین و واجب امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوت شدند، خطرناک است و حتی دیگر کسی نیست که برای جهاد در راه خدا پرورش یابد .

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه نسبت به بی تفاوت شدن به فرائض دین باید در جامعه حساس بود، عنوان کرد: متاسفانه این عدم حساسیت در شهر دیندار و مذهبی اصفهان در حال کم رنگ شدن است.

عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: همچنین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان باید طی بازرسی هایی به مسؤولین دستگاه های دولتی این تذکر را بدهند که هر مدیری نسبت به کارکنان و مراجعین خود مسئول است و برای حفظ حجاب و شئونات اسلامی در محیط های اداری، فرم های پوششی مناسبی برای بانوان کارمند خود تعیین کنند.

وی خاطرنشان کرد:در امر رعایت حجاب و عفاف و مسائل مربوط به امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه باید از خود شروع کرده و این امور در ادارات دولتی و تأکیدات مدیران ومسئولین محقق شود.

رییس شورای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان عنوان کرد: البته باید توجه داشت در امر رعایت این امور و اجرای مسایل مربوط به حجاب و عفاف باید با ملایمت، خوبی و تدریجی عمل کرد.

آیت الله طباطبایی نژاد با تأکید بر لزوم فضا سازی شهری با بهره گیری از الگوهای اسلامی و هنرمندانه بیان کرد: روی خوش،صبوری و حفظ جمیع جهات لازمه کار در امر به معروف و نهی از منکر است، باید از سرنوشت دوران اهل بیت و چگونگی رفتار مردم با اهل بیت عبرت گرفت.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام محسن مظاهری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گزارشی از فعالیتهای ارائه داد وافزود:برای جلوگیری از گسترش بی حجابی در جامعه طرح ۵ محوری که به شکل کاملا نرم و مومنانه اجرا میشود آماده شده و همچنین برای ایام نوروز با همکاری شهرداری برنامه های فرهنگی و ایجابی خوبی برای حفظ شئونات اسلامی و اجتماعی طرح ریزی شده است./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات