۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۷۳۰۳۵۴
حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی:

اغتشاشات نتیجه بی‌توجهی به سخنان رهبری بود

اغتشاشات نتیجه بی‌توجهی به سخنان رهبری بود
نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به جنگ نرم دشمن علیه جوانان کشور، گفت: وقتی به سخنان رهبر انقلاب گوش نمی‌دهیم، نتیجه آن اغتشاشات می‌شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در آیین هفدهمین جشنواره پاسداران‌ اهل قلم اظهار داشت: جهاد، مصادیق فراوانی دارد که یکی از آن‌ها قتال و جنگ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی ادامه داد: جامعه دینی همواره دشمن دارد؛ لذا هیچ‌گاه انتظار نداشته باشید که حرف حق را بزنید، اما دشمن هم پیدا نکنید؛ این همان سنت الهی است؛ بدین معنی که در برابر انبیاء و جبهه حق همواره دشمنانی وجود داشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه جهاد‌های علمی، اقتدارافزایی، و خدمت‌رسانی فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را می‌توان ذیل «جهاد کبیر» قرار داد، گفت: جهاد کبیر فقط یک آیه در قرآن نیست؛ چون بیش از ۵۰۰ آیه درباره جهاد در قرآن وجود دارد. جهاد کبیر در ادبیات قرآن ۱۰ مصداق دارد؛ اما «جهاد تبیین» نسبت به بقیه جهاد‌ها تفاوت دارد؛ برای اینکه جهاد تبیین نقطه شروع راه‌اندازی سایر جهاد‌هاست.

وی افزود: هرچند حمله به جغرافیای اقتصادی و سیاسی و اقتدارزدایی خطرناک است، اما اساسی‌ترین حمله‌ای که در تاریخ اسلام پیشروی آن علیه مسلمین، بیشتر بوده، حمله به اندیشه و شخصیت انسان است؛ زیرا همواره در جامعه دو اصل آگاهی و دانش و تعلقات و دلبستگی‌ها وجود دارد که اگر این دو اصل از جامعه‌ای گرفته شود، دشمن به هدف خود خواهد رسید؛ بنابر این دشمن برای اینکه مسلمانان را زیر سلطه خود بگیرد، به دنبال تصرف این دو حوزه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی خاطرنشان کرد: یهودی‌ها در صدر اسلام به این نتیجه رسیدند که اسلام را به دست مسلمانان باید سر برید؛ لذا برای این کار علم، آگاهی، دانش و باور‌های مسلمانان را هدف قرار دادند و این شد که مسلمانان امام خود، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را به شهادت رساندند و امام‌کُش شدند.

وی با بیان اینکه دشمن در پی مدیریت کردن علم، گرایش‌ها و تعلقات است، ادامه داد: رسالت ما در جهاد تبیین این است که آگاهی و بصیرت مخاطبین را در حدی افزایش دهیم تا دشمن نتواند مخاطبین ما را منفعل و علم آن‌ها را مدیریت کند؛ بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی تحول در ارزش‌ها بود؛ موضوعی که دشمن اکنون می‌خواهد آن را از ما بگیرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه عنوان کرد: وقتی به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی گوش نمی‌دهیم، نتیجه آن اغتشاشات می‌شود؛ چون امروز دشمن به دنبال این است که جوانان را از جنبه‌های ارزشی و فکری به سمت نیاز‌های زمینی هدایت کند.

ارسال نظرات