۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۷۳۱۱۱۶
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان:

رویکرد دولت انقلابی و مردمی سیزدهم بازگشت به نهضت مساجد است

رویکرد دولت انقلابی و مردمی سیزدهم بازگشت به نهضت مساجد است
اصفهان- ضابطی با بیان اینکه رویکرد دولت انقلابی و مردمی سیزدهم بازگشت به نهضت مساجد است، گفت: پرورش یافتگان مساجد در جنگ تحمیلی از ایران دفاع کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سعید ضابطی شنبه شب در مراسم افتتاح کانون فرهنگی هنری شهدای منطقه لتحر کاشان، گفت: پایه و اساس انقلاب اسلامی مسجد و انقلاب اسلامی از سنگر مسجد است و سربازان امام خمینی(ره) در مساجد ساماندهی شدند و در ۸ سال دفاع مقدس با دشمن مبارزه کردند و به شهادت رسیدند.

وی افزود: برای هر یک از صندلی مسؤولان در نظام جمهوری اسلامی ایران به اندازه یک کربلا خون داده شده است و ۷۲ نفر از بهترین جوانان کشور به شهادت رسیده اند و مدیون خون شهدا هستیم و هرچه داریم به برکت خون شهدا است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان ادامه داد: نسل انقلابی امام خمینی(ره) وظیفه خود را انجام داد، اما امروز نسل خدمتگزاران وظیفه دارد در صحنه و عرصه حضور داشته باشد و منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های دولت مردمی و انقلابی آیت الله رئیسی را پیاده و اجرایی کند.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ سال بعد از انقلاب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تاسیس شد، اظهار داشت: اگرتا دیروز تنها مساجد تربیت کننده رزمندگان و بسیج و پاسداران نظام و کشور و امنیت کشور بودند امروز مساجد در کنار کانون‌های فرهنگی و هنری این نقش را برعهده دارد.

ضابطی با بیان اینکه رویکرد دولت بازگشت به نهضت مساجد است، افزود: پرورش یافتگان مساجد در جنگ تحمیلی از ایران دفاع کردند و امروزه هرچقدر از مساجد و قرآن دور باشیم در دام‌های بیگانگان و دشمنان گرفتار خواهیم شد.

وی با تأکید بر اینکه نوجوانان و جوانان نباید ارتباط خود را با مساجد و قرآن قطع کنند، گفت: دیروز دفاع مقدس، جنگ سخت و نرم و اقتصادی و سیاسی را با درآیت و تدابیر امامین انقلاب با پیروزی پشت سرگذاشته ایم و امروز نیز در جنگ سیاسی با از سرگیری روابط  ایران و عربستان سعودی پیروزی دیگری رقم خورد و سبب خشم اسرائیل شد.

ضابطی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران درگیر بزرگترین جنگ ترکیبی دشمن است و حضور در جهاد تبیین و روشنگری وظیفه همگانی است، اظهار داشت: مسجد و کانون‌های فرهنگی کار تربیت نوجوانان و جوانان فرزندان برومند و ارزشی و انقلابی را بر عهده دارند.

به گفته وی ابزار فرهنگ و هنر تاثیرگذار‌تر از هر تریبونی است و باید برای توسعه، افزایش و تقویت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اهتمام ویژه ای داشت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان ابراز امیدواری کرد براساس سیاست‌های دولت آیت الله رئیسی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با شعار بازگشت نهضت مساجد، نگاه ویژه‌ای به توسعه و افزایش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و همچنین تقویت کانون‌های فرهنگی هنری موجود مساجد داشته باشیم.

لازم به ذکر است، کانون فرهنگی هنری شهدای لتحر در مساحتی در ۲۲۰ متر در مسجد امام حسن مجتبی(ع) با عضویت ۲۰۰ نونهال و نوجوان به صورت روزانه با انجام برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی و کلاس‌های آموزشی و قرآنی فعالیت می‌کند.

شایان به ذکر است، کانون فرهنگی هنری شهدای منطقه لتحرکاشان شنبه شب با حضور نماینده، ولی فقیه در کاشان، رئیس دبیرخانه شورای سیاستگذاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و جمعی از مسئولان شهرستان کاشان افتتاح و به بهره برداری رسید./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات