۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۷۳۱۴۲۱
حجت الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری:

تمام تدابیر منطقه ای رژیم صهیونیستی به بن بست رسیده است

تمام تدابیر منطقه ای رژیم صهیونیستی به بن بست رسیده است
امام جمعه موقت تهران با تشریح وضعیت محور مقاومت در منطقه، مشکلات بزرگ اروپا، آمریکا و رژیم صهیونیستی گفت: توطئه های زیادی علیه ما صورت گرفت که همگی ناکام ماند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز جمعه 26 اسفند که در مصلای امام خمینی تهران برگزار شد، با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ورع و تقوا از بهترین اعمال در ماه ضیافت الهی است.

وی تقارن بهار فطرت با بهار طبیعت را به نمازگزاران تبریک گفت و تصریح کرد: باید در فرهنگ عمومی از مسجد غبارزدایی و استقبال از مساجد بیشتر شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با درود به روح یادگار امام خمینی غم از دست دادن فرزند امام خمینی را جانکاه دانست و افزود: مرحوم حاج احمدآقا نقش بی بدیلی در سلامتی جسم و آرامش روح حضرت امام داشت و از همین رو حق عظیمی به مردم ما دارد. آن مرحوم پس از ارتحال امام خمینی با کیاست فراوان در کنار رهبری حضور پیدا کرد و نقش خوبی ایفا کرد.

وی با اشاره به حوادث سال 1401 و تهدیدهای طبیعی اظهار داشت: کشور ما حادثه خیز است و به نظر می رسد که لازم است قرارگاهی ملی به جای ستاد فعلی در جهت مدیریت بحران و حوادث طبیعی به کار گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه در نیمه دوم سال 1401 بزرگترین جنگ رسانه ای و سهمگین ترین جنگ ترکیبی علیه مردم صبور ایران به کار گرفته شد، اظهار داشت: دشمنان ما تمام توان خود را به کار گرفتند که آسیب بزنند و در میز مذاکره با برجام های 2، 3 و 4 میوه آن را بچینند.

وی با تقدیر از بصیرت مردم رفتار دشمن را در شایعه سازی، کشته سازی و دروغ سازی بسیار پلیدانه توصیف کرد و از حوادث شاهچراغ، ایذه و کردستان یاد کرد و گفت: روح الله عجمیان و آرمان را فراموش نمی کنیم؛ دشمن سعی کرد که با مسمومیت دانش آموزان خط خود را ادامه دهد اما موفق نشدند.

خطیب جمعه تهران با اشاره به تحریم های دشمن و تلاش های دیپلماتیک در جهت منزوی کردن کشور موج دوم حمله علیه ملت را سهمگین توصیف کرد و در خصوص موج سوم حمله تصریح کرد: فشارهای ارزی و جنگ اقتصادی افزایش یافت تا دلار صدهزار تومانی را به جامعه تحمیل کند و این 6ماهه دوم 1401 تبدیل به کلاس درس بزرگی برای ملت شد و مردم ما نیز دلاورانه ایستادند.

وی عفو گسترده مجرمین با عنایت پدرانه رهبر انقلاب را اتفاق بزرگ سال دانست و 1401 را سال حضور اعجاب انگیز مردم در وقایع جشن سلام فرمانده، راهپیمایی عید غدیر، پیاده روی اربعین، 13آبان، تشییع شهدای امنیت، راهپیمایی 22بهمن و... عنوان کرد و بر ملت ایران آفرین گفت.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری تصریح کرد: دشمنان ما در جنگ رسانه ای تلاش کردند که نقاط قوت ما نادیده گرفته شود و تلاش کردند در این جنگ شناختی کامیابی های ملت ایران در مسیر ساخت ایران قوی به چشم نیاید.

وی با نام بردن از دستاوردهای دولت و کشور ادامه داد: راه اندازی صدها بنگاه کوچک و کاهش بیکاری، کاهش وابستگی به برجام، افزایش روابط با کشورهای آسیایی، رشد میزان غنی سازی اورانیوم، تقویت موضع ایران در مذاکرات، به سرانجام رسیدن صدها پروژه نیمه تمام مانند آبرسانی به خوزستان، بهره برداری از بزرگترین تلسکوپ منطقه ای و... دستاوردهای خوبی برای کشور بود.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با اشاره با سختی های معیشتی و اقتصادی در سال 1401 تصریح کرد: افزایش اجاره بها و قیمت خودرو عجیب و غریب است و مردم گله مند هستند اما هیچکدام سبب نشد مردم از انجام وظیفه خود کوتاه بیایند و توقع دارند با همت مضاعف مسؤولان سال بهتری را داشته باشیم. خوشبختانه قوای سه گانه هم به خوبی در پیش هستند.

وی شرایط محور مقاومت در منطقه غرب آسیا در طول یک سال گذشته را به خوبی ارزیابی کرد و تأکید کرد: دولت سوریه بعد از یک دهه تحریم با دست همان تحریم کننده ها به جهان عرب برگشت و عراق نیز که در خطر بی دولتی بود، تا حد زیادی بر تنش ها غلبه کرد؛ شاهد عملیات های رعدآسا علیه رژیم صهیونیستی بودیم و در یمن مقاوم هم مردم بر روی آرمان های خود ایستاده اند. بازنده واضح همه این اتفاقات رژیم صهیونیستی است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری تحلیل صهیونیست ها در خصوص پایان عمر اسرائیل را نشان از وضعیت نابسامان سرزمین های اشغالی دانست و اظهار داشت: در فضای جام جهانی سیلی محکمی هم به صهیونیست ها خورد و بسیاری از مسلمانان آرمان فلسطین را در دست گرفتند؛ حال دشمنان ایران اسلامی بسیار خراب است و این وضعیت جلوی چشم ما است.

وی تمام تدابیر منطقه ای رژیم صهیونیستی را به بن بست رسیده عنوان کرد و ادامه داد: اروپایی ها نیز به ملت ایران بسیار ظلم و ستم کردند اما وضعیت آن ها هم خوب نیست؛ جنگ اوکراین تنش را تشدید کرد و بر فروپاشی نظم لیبرالی سرعت بخشیده است. اروپا دچار بحران های متعدد فرهنگی و اقتصادی است که با مشکلات انرژی و نابسامانی روبه هستند.

خطیب جمعه تهران در ادامه تشریح بحران دشمنان ایران اسلامی آمریکا را از همه روسیاه‌تر و گرفتارتر معرفی کرد و اظهار داشت: آمریکا علاوه بر مشکلاتی نظیر تورم، رکود و بی خانمانی دچار افزایش خیره کننده تروریسم داخلی و کرونا است؛ هشدارها نسبت به فروپاشی اقتصادی ایالات متحده در دومینوی ورشکستی بانک ها دیده می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سال 1401 سال ایران و جبهه مقاومت و سال آسیا در شکل گیری قطب بندی های جدید بود؛ سالی که پشت سر گذاشتیم قدمی به سوی حضور بقیه الله الاعظم است.

ارسال نظرات