۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۷۳۱۵۹۷

جزئیات فراخوان تبلیغ مجازی در ماه رمضان

جزئیات فراخوان تبلیغ مجازی در ماه رمضان
اداره کل فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی در راستای توانمندسازی شبکه نقش آفرینان فضای مجازی سامانه اشراق، فراخوان رمضان ۱۴۴۴ را برگزار می کند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مرتضی حاجیانی مدیر کل فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفت‌وگویی گفت: اداره کل فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی در راستای فعال سازی و توانمندسازی شبکه نقش آفرینان رسانه های نوین عضو سامانه اشراق، فراخوان رمضان ۱۴۴۴ را برگزار می کند. این فراخوان در چهار بخش ایجاد شده است.

وی در ادامه به تشریح فراخوان پرداخت که در ادامه می خوانید:

بخش اول: فعالیت های جمعی

تمامی افراد ثبت نام کرده در سامانه فعالان فضای مجازی www.eshragh.ir می‌توانند در یک یا چند مورد از اعلان‌های فعالیت‌ جمعی بنابر علائق خود مشارکت داشته باشند. جهت شروع فعالیت می‌بایست به آیکن «فعالیت جمعی» در میزکار خود مراجعه کنید.

مشارکت کنندگان فعالیت های جمعی نقش کاربر پویا را در سامانه دریافت خواهند نمود و از امتیازات فعالیت تبلیغی رمضان به شرط استمرار فعالیت،‌ بهره‌مند خواهند بود.

جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید: https://ticketing.eshragh.ir/sites/default/files/field/files/۱bkhsh_wl.pdf

بخش دوم: تولید محتوای دیجیتال

افرادی که پس از ثبت‌نام توانسته‌اند نقش تولیدگر را در سامانه کسب کنند، می‌توانند در این بخش نقش آفرینی داشته باشند. به این صورت که در میزکار شخصی از طریق آیکن «تولیدگر» فعالیت خود را طرح نموده و پس از تایید کارشناس گزارشاتی از آن فعالیت، برای سامانه ارسال کنند.

پرداختن به موضوعات مرتبط با بهار معنویت ایام رمضان و نوروز باستانی – شعار سال و جهاد تبیین – سبک زندگی و تحکیم خانواده – جریان های انحرافی – توصیفات مومنین، کافران و منافقان در کلام وحی -تهاجم فرهنگی – سوادرسانه و فضای مجازی از اولویت‌های موضوعی است.

کسانی که آیکن تولیدگر را در میزکار نمی‌بینند و خود را حائز شرایط فعالیت در این نقش می‌دانند، ابتدا می‌بایست از طریق آیکن «نقش من» درخواستی متناسب با گرایش و مهارتهای خود در این نقش برای کارشناسان سامانه ارسال کنند تا در سریعترین زمان ممکن به درخواست رسیدگی شده و نقش تولیدگر را کسب کنند.

بخش سوم: توزیع محتوا

فعالانی که نقش «توزیع گر» دارند و آیکن آن را در پنل کاربری می‌بینند و یا از طریق آیکن «نقش من» این نقش را کسب کرده‌اند، می‌توانند در طول ماه مبارک رمضان محتواهای ارزشمندی که با شعار و محورهای موضوعی فراخوان هماهنگ‌اند را در سکوهای نشر محتوای خود منتشر کنند و به توزیع و ابلاغ پیام‌های رمضانی کمک کرده و بهتر و بیشتر به دست مخاطبان برسانند. این تخصص شما است که به چه نحو و کجا این کار را انجام دهید، فقط کافیست از طریق آیکن «توزیع گر» قبل از شروع فعالیت، آن را طرح نموده و بلافاصله به تایید کارشناس برسانید تا پس از انجام آن بتوانید گزارشات خود را در آن فعالیت ثبت نمائید. البته نگران نباشید، اگر فعالیتی را از قبل طرح نکرده‌اید، پس از آن نیز همین مسیر برای ثبت گزارش باز است.

بخش چهارم: تحلیل و رصد

این بخش برای اولین بار است که به صورت رسمی وارد فراخوان‌ها می‌شود تا تمام افرادی که توانایی «رصد موضوعات و مسائل» در فضای مجازی را دارند و یا می‌توانند به صورت اصولی و دقیق «تحلیل موضوعات و جریانات» جاری و مرتبط با این ایام را داشته باشند، بتوانند در این بخش مشارکت و همراهی داشته باشند. این بخش نسخه‌ای آزمایشی از یک عرصه جدید نقش آفرینی در فضای مجازی است که در آینده به نقش‌های رسمی سامانه ذیل آیکن «متفکر» افزوده خواهد شد. علاقه مندان به حوزه تحلیل و رصد برای فعالیت در ایام ماه مبارک رمضان کافیست با ارسال تیکت به رئیس اداره پایش و رصد فضای مجازی اعلام آمادگی نمایند و منتظر دریافت ماموریت خود باشند.

ارسال تیکت از طریق https://c۸۸.ir/ZtL

در سال‌های اخیر اداره کل فضای مجازی با بررسی‌های راهبردی خود مصمم است به افراد یا گروه‌ها هیچگونه وعده مالی مستقیمی ندهد و به جای آن از صندوق امتیازی که با فعالیت خود جمع می‌کنند استفاده کند. امتیازاتی که در بازه های زمانی مشخص می‌توانند تبدیل به خدماتی گوناگون شوند که در آینده این خدمات بیشتر و کاربردی‌تر نیز خواهد شد. با این توضیح مشخص میشود که این فراخوان نیز از این اصل پیروی می‌کند.

باید بدانید که ماموریت اصلی اداره کل فضای مجازی رشد تخصصی مبلغین در عرصه‌ای است که می‌تواند آنان را به استقلال مالی برساند و هر تخصصی در این میدان، بازار خود را نیز به همراه خواهد آورد. صد البته که خادمین شما در اداره کل فضای مجازی به فکر حل معضلات معیشتی مبلغین بدون وابسته سازی آنها به سرمایه اندکِ بودجه‌ایِ نهادهای فرهنگی است به شرطی که به مسیر تعیین شده پایبند باشیم و بیاموزیم.

ارسال نظرات