۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰
کد خبر: ۷۳۱۶۷۴

کتاب «احکام پرکاربرد روزه» آیت الله کریمی جهرمی منتشر شد + دانلود

کتاب «احکام پرکاربرد روزه» آیت الله کریمی جهرمی منتشر شد + دانلود
«احکام پرکاربرد روزه» کتابی است که مطابق با فتوای آیت الله کریمی جهرمی چاپ و منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، «احکام پرکاربرد روزه» عنوان کتابی است که مطابق با فتوای آیت الله کریمی جهرمی توسط مرکز تنظیم و نشر آثار آیت الله کریمی جهرمی در ۷۰ صفحه چاپ و منتشر شد.

نویسنده در مقدمه کتاب آورده است تشرف به تکلیف که عرصه افتخار بندگی خداوند متعال است مقامی مخصوص انسان است تا با مرکب تسلیم و توش حق پذیری به سعادت و کامیابی ابدی نائل گردد و از بهشت جاودان الهی روح تشنه خود را سیراب نماید.

مکلف در این راه خطیر و البته سعادت بخش خود را نیازمند برنامه ای می بیند که سبک و سیره زندگی‌اش را مطابق آن تنظیم نماید و به بهترین وجه این شاهراه خوشبختی و کمال را بپیماید. از جمله بهترین برنامه های سیر و سلوک الی الله که حرکت انسان به سوی حیات طیبه ابدی را سریعتر و آسان تر می سازد روزه ماه مبارک رمضان است.

اجرای دقیق این برنامه سیر و سلوک ای در ماه مبارک رمضان نیازمند آگاهی دقیق از وظایف و احکامی است اشاره مقدس برای مکلفان و رهروان راه رضوان الهی معین کرده است. به همین سبب برآن شدیم تا از افاضات فقهی آیت الله کریمی جهرمی خوشه چینی کرده و با بیان احکام پرکاربرد این برنامه الهی یعنی روز ماه رمضان برای گذراندن این مسیر معطر به عطر ضیافت حضرت حق توشه راه سالکان الی الله کنیم به امید آن که همگان مشمول ادعیه حضرت ولی عصر ارواح العالمین له الفدا گردیم.

برشی از کتاب 

 راه اثبات اول ماه چیست؟

جواب: اولِ ماه به پنج چیز ثابت مى شود: اول: خود انسان، ماه را ببیند. دوم: عدهاى که از گفتۀ آنان یقین یا اطمینان پیدا مى شود، بگویند ماه را دیدهایم و همچنین است هر چیزى که به واسطۀ آن یقین پیدا شود.

سوم: دو مرد عادل بگویند که در شب، ماه را دیده ایم به شرط اینکه ماه را برخلاف هم توصیف نکنند و قول آنها قابل تصدیق باشد. پس اگر برخلاف هم ماه را توصیف کنند یا هوا ابری باشد و یا اگر آسمان صاف باشد هیچ کس غیر از همان دو نفر نبیند، کفایت نمی کند.

چهارم: سه روز از اول ماه شعبان بگذرد که به واسطه آن، اول ماه رمضان ثابت مى شود و سه روز از اول رمضان بگذرد که به واسطه آن، اولِ ماه شوّال ثابت مى شود.

پنجم: حاکم شرع؛ یعنی فقیه عادلِ جامع الشرائط حکم کند که اول ماه است.

دانلود کتاب احکام پر کاربرد روزه آیت الله کریمی جهرمی

ارسال نظرات