۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۷۳۴۸۰۰
مدیر ستاد اقامه نماز لرستان تأکید کرد؛

ضرورت بهره مندی از ظرفیت های تبلیغی برای دعوت نسل نو به اقامه نماز

ضرورت بهره مندی از ظرفیت های تبلیغی برای دعوت نسل نو به اقامه نماز
حجت الاسلام چراغی به نقش مؤثر طلاب و روحانیت در عرصه تبلیغ اشاره کرد و گفت: دعوت به نماز یکی از محورهای مهم تبلیغی بوده و باید به شیوه های دعوت به نماز توجه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام محمدجواد چراغی، ظهر امروز در کارگاه آموزشی ارائه شیوه های دعوت به نماز ویژه طلاب حوزه علمیه خواهران شهرستان دلفان با بیان اینکه نماز مهم‌ترین عمل دینی است، گفت: این مهم اگر قبول درگاه خداوند عالم شود، عبادت‌های دیگر هم قبول می‌شود و اگر پذیرفته نشود اعمال دیگر هم قبول نمی‌شود.

مدیر ستاد اقامه نماز لرستان با اشاره به اینکه همان‌طور که اگر انسان در شبانه ‌روز پنج نوبت خود را شست‌وشو کند، چرک در بدنش نمی‌ماند، افزود: نمازهای پنجگانه هم انسان را از گناهان پاک می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی مواقع برای اقامه نماز، به صورت ریشه‌ای کار نمی‌کنیم و به سراغ مسائل حاشیه‌ای می‌رویم، تاکید کرد: باید برای ساختن کسانی که به مسجد بروند، هزینه کرد.

حجت الاسلام چراغی با تأکید بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت های تبلیغی برای دعوت نسل نو به اقامه نماز، گفت: برای انجام تبلیغی مؤثر باید به نقش‌ و مسئولیت‌های فردی و اجتماعی در دعوت نسل جدید به نماز، شیوه‌های دعوت به نماز، آثار و کارکردهای نماز فردی و اجتماعی و تبادل تجربیات در شیوه‌های دعوت نسل نو به نماز توجه شود.

وی اظهار کرد: بررسی تربیت دینی در خانه، مدرسه، مسجد و شناخت آسیب‌ها و ارائه راهکارهای مرتبط و پاسخگویی به سؤالات و شبهات نوجوانان و جوانان در حوزه نماز از دیگر مسائل مهمی است که در عرصه تبلیغ نیازمند توجه است./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات