۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۲۱۳۲۸۷

امام جمعه قطیف عربستان خواستار اعتدال بین نیازهای جسمی و روحی شد

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای عربستان با توجه به نیازهای انسان ها بیان داشت: مردم باید بین خواسته‎هایشان اعتدال ایجاد کنند.
حجت الاسلام  حسن صفار

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن صفار ، امام جمعه قطیف عربستان روز گذشته طی مراسمی در مسجد الرسول الاعظم(ع) به بیان ملاک‎های ارزشی انسان‎ اشاره کرد و بیان داشت: انسان‎ها همانگونه که به جسم توجه می‎کنند و شبانه روز در پی رفع این احتیاج هستند باید به غذای روحی توجه کرده و در برطرف ساختن آن تلاش مضاعف انجام دهند.

 

این عالم عربستانی با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص) تصریح کرد: ارزش هر انسانی به میزان علم اوست. علم سبب پیشرفت و علو درجات علمی و معرفتی انسان‎ می‎شود.

 

حجت الاسلام صفار با انتقاد از بی توجهی انسان‎ها به مسائل دینی و معرفتی اظهار داشت: آیات و روایات بسیاری بر ارتقای ارزش روحی، معرفتی و علمی انسان تکیه کرده است. ارزش هر انسانی به اندازه‎ میزان تلاشش است بنابراین اگر فردی به اندازه شکمش تلاش کند ارزش او نیز به همان مقدار است.

 

وی خواستار ایجاد اعتدال بین نیازهای جسمی و روحی شد و گفت: اگر به هر کدام از نیازهای جسمی و یا روحی بیش از حد توجه شود و نیازهای دیگر را نادیده بگیریم به طور یقین به خودمان در دنیا و آخرت ظلم کرده‎ایم.

 

این عالم عربستانی با انتقاد از وجود افکار و عقاید تکفیری در بین مسلمانان تصریح کرد: جوانان باید مراقب افکار و عقاید تروریستی و تکفیری باشند. این افکار مریض انسان را به سوی قتل و کشتار مردم هدایت می‎کند.


وی افزود: انسان‎ها در طول تاریخ بارها از این نوع افکار مریض بیزاری جسته‎ و به مقابله با آن پرداخته اند./994/ب902/د

ارسال نظرات