۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۶۳۵۰۶۴
ادامه انتقاد وکلای ملت از رفتار سفیر انگلیس:

سفیر انگلیس باید ایران را ترک کند

سفیر انگلیس باید ایران را ترک کند
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از وزارت امور خارجه خواستار اخراج فوری سفیر انگلیس از ایران شدند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، واکنش نمایندگان مجلس شورای اسلامی به رفتار غیر دیپلماتیک سفیر انگلیس در ایران در جلسه روز دوشنبه ۲۳ دی ماه سال ۹۸ پارلمان نیز ادامه پیدا کرد.

بر اساس این گزارش مشروح اعتراض نمایندگان ملت به رفتار منافقانه سفیر انگلیس به شرح ذیل است:

سفیر انگلیس باید اخراج شود

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در واکنش به حضور سفیر انگلیس در تجمعات غیرقانونی اظهار داشت: از وزارت امور خارجه می‌خواهیم با صلابت رفتار کند.

وی خطاب به ظریف، گفت: وزیر خارجه باید واکنش محکمی نسبت به این مسئله نشان دهد و لازم است کمیسیون امنیت ملی مجلس، جلسه‌ای فوری در این زمینه تشکیل دهد و هر چه سریع‌تر باید سفیر انگلیس از ایران اخراج شود.

وزارت خارجه منفعل عمل می‌کند

 احمد همتی نماینده مردم سمنان در تذکری شفاهی در این باره، گفت: رفتار‌های خارج از عُرف دیپلماتیک سفیر انگلیس در تهران باید پیگیری شود و برخورد مناسب با وی، از سوی مسئولان ذیربط باید انجام شود. متاسفانه شاهد انفعال وزارت امور خارجه هستیم.

به جای احضار سفیر انگلیس او را اخراج کنید

سیدعلی ادیانی نماینده قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی در تذکری با اشاره به حضور سفیر انگلیس در تجمعات غیرقانونی تهران گفت: سفیر انگلستان علاوه بر اعمال خط نفوذ، جسارت و پررویی را به حدی رسانده است که در عملیات میدانی و تجمع غیرقانونی حضور پیدا کرده، اما توسط دستگاه انتظامی دستگیر شده است.

وی افزود:‌نماینده روباه پیر استعمار گویا هنوز بر این باورند که قجری‌ها و پهلوی‌ها در ایران حکومت می‌کنند در حالی که این حکومت جمهوری اسلامی است و حکومت پیشه شیران؛ پهلوانان و مجاهدان خداست.

نماینده قائم‌شهر در مجلس تصریح کرد: ملت بزرگ ایران دیگر اجازه نمی‌دهد کسی از پستان روباه پیر شیر بنوشد.

ادیانی با انتقاد از وزارت خارجه که نسبت به اقدام غیرقانونی سفیر انگلستان که فقط به احضار این دیپلمات بسنده کرده گفت: متاسفانه وزارت خارجه در این باره انفعالی برخورد کرده چرا که سفیری که خلاف قواعد دیپلماتیک وارد میدان شده را احضار کرده است در حالی که باید در جمهوری اسلامی و در کمترین زمان ممکن سفیر انگلستان اخراج  می‌شد.

وی گفت: جمعی که با محوریت انگلستان و سفیر لندن میدان داری کنند قطعا خبیث هستند.

نماینده قائم‌شهر در مجلس افزود: وزارت خارجه باید در این موضوع قوی، انقلابی و عزتمندانه برخورد می‌کرد؛ و فقط به احضار بسنده نمی‌کرد.

سفیر انگلیس عنصر نامطلوب است

حبیب‌الله دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه ۲۳ دی) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: سفیر انگلیس به دلیل حضور در تجمعات غیرقانونی تهران یک عنصر نامطلوب بوده و با پررویی در امور داخلی کشورمان دخالت کرده است و به جای اینکه او اخراج شود، خیلی ساده از کنار آن عبور می‌کنیم.

وی افزود: از وزارت خارجه تعجب می‌کنم چرا در برابر سفیر انگلستان منفعلانه عمل کرده است، در حالی که باید با اقدام انقلابی او را اخراج می‌کرد.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به جای اخراج سفیر انگلیس در تهران و درسی به بدخواهان متاسفانه خیلی ساده از این موضوع عبور کردیم.

وزارت خارجه با سفیر انگلیس قاطع برخورد کند

سیدتقیکبیری نماینده مردم خوی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: از وزارت خارجه می‌خواهم به دلیل دخالت‌های مستقیم سفیر انگلیس در امور داخلی کشورمان برخورد قاطعی با این دیپلمات لندنی کند.

وی افزود: سفیر انگلیس در اغتشاشات روز شنبه حضور داشته و در امور داخلی کشورمان دخالت می‌کند.

گفتنی است حسن کامران نماینده مردم کرمان نیز از رفتار سفیر انگلیس در تهران به شدت انتقاد کرد. /۸۵۶/
ارسال نظرات