۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۶۴۰۸۱۹
حضور گیلانیان پای صندوق‌های رأی؛

حماسه‌ای دیگر در راه است

حماسه‌ای دیگر در راه است
گیلانیان از آغازین ساعات شروع رأی گیری با حضور پرشور پای صندوق‌ها خبر از خلق حماسه‌ای دیگر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری رسا، رأی گیری در شعب اخذ رأی گیلان همزمان با سراسر کشور رأس ساعت ۸ صبح روز جمعه دوم اسفندماه در شعب اخذ رأی آغاز شد.

به رغم هوای بارانی روزهای گذشته در استان گیلان از صبح امروز شاهد هوای نیمه ابری و آفتابی در اکثر مناطق استان هستیم.

از همان ساعات ابتدایی برخی از شعب اخذ رأی در استان گیلان شاهد شور خاصی هستند که نشان دهنده ثبت حماسه‌ای دیگر از سوی گیل زنان و گیل مردان دیار میرزا کوچک جنگلی است. مردمانی که در طول چهل سال گذشته نشان داده‌اند با بصیرت و هوشیاری در زمان‌های حساس در صحنه‌ها حضور یافته و عشق، ارادت و پشتیبانی خود را از این انقلاب و نظام را به نمایش گذاشته‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان در گفتگویی با اشاره به رقابت ۱۸۲ داوطلب در ۱۱ حوزه انتخابیه برای تصاحب ۱۳ کرسی استان رقابت می‌کنند، اظهار کرد: از این تعداد ۵۹ نفر مرد و ۲۳ نفر زن هستند.

محمود قاسم نژاد با بیان اینکه در مجموع ۴۵ هزار نفر در استان گیلان برای برگزاری انتخابات مشارکت می‌کنند، افزود: بیش از ۳۰ هزار نفر از عوامل اجرایی، نمایندگان فرمانداران، عوامل انتظامی، بازرسی و ۱۵ هزار نفر جز عوامل نظارتی هستند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان با اشاره به اینکه در استان گیلان دو هزار و ۵۵۹ شعبه اخذ رأی برقرار است، ادامه داد: ۳۴۵ شعبه سیار و یک شعبه اخذ رأی در بندرانزلی ویژه برای اقلیت‌های دینی است.

قاسم نژاد یاد آور شد: در استان گیلان یک میلیون و ۹۵۸ هزار و ۴۷۰ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد ۹۱ هزار و ۴۰۰ نفر رأی اولی بوده که در میان آنها بیش از ۴۶ هزار نفر پسر و مابقی دختر هستند.

وی با بیان اینکه در دوره‌های گذشته بیش از ۶۴ درصد مردم گیلان در انتخابات شرکت کرده‌اند که بالاتر از میانگین کشوری است، افزود: بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر در امر نظارت بر روند انتخابات مشارکت دارند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان ادامه داد: از این تعداد ۱۱ هزار ناظر ثابت و بیش از ۵۰۰ ناظر سیار هستند.

قاسم نژاد با تاکید بر برخورد با هرگونه تخلف و با بیان اینکه در انتخابات امسال احراز هویت‌ها الکترونیکی انجام می‌شود، افزود: استفاده از این روش از بروز هر گونه تخلف جلوگیری خواهد کرد.

وی ضمن درخواست از شهروندان برای اینکه رأی دهی را به ساعات پایانی موکول نکنند، افزود: واجدین شرایط شرکت در انتخابات، می‌توانند با در دست داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی برای رأی دادن به شعبه‌های اخذ آرا مراجعه کنند./1350/د102/ب1

ارسال نظرات