۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۵
کد خبر: ۶۴۵۲۲۳

حوزه علمیه لرستان پیشتاز مبارزه با ویروس کرونا

حوزه علمیه لرستان پیشتاز مبارزه با ویروس کرونا
حوزه علمیه و طلاب و روحانیان استان لرستان برای مقابله با ویروس کرونا به صورت خودجوش و به فعالیت های جهادی و امیدبخشی به جامعه مشغول هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، امروز ویروس منحوس کرونا مهمان ناخوانده جامعه شده و تنها راه مقابله با این ویروس ماندن در خانه و رعایت نکات بهداشتی است.

در این روزها هر نهاد، ارگان، مجموعه و سازمانی در حال انجام وظیفه بوده تا با ارائه خدمت به مردم بتواند در رفع مشکل جامعه و مبارزه با ویروس کرونا اقدامی مؤثر انجام داده و باری از دوش مردم بردارد.

حوزه علمیه یکی از نهادهای فعالی بوده که همواره از روزهای ابتدای شیوع ویروس کرونا بین مردم در جامعه فعال و در خدمت رسانی به مردم و بیماران و خانواده های آنان در حال انجام وظیفه است.

از جمله اقدامات چشمگیر حوزه و روحانیت استان لرستان را می توان در فعالیت طلاب و روحانیون در قالب گروه های جهادی و حضور شبانه روز برای گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر، کوچه، خیابان، مساجد، بازارها و دیگر اماکن عنوان کرد.

روحانیون و طلاب استان لرستان به صورت داوطلبانه به یاری دانشگاه علوم پزشکی شتافته تا با ارائه خدمت به بیماران کرونایی و دادن روحیه و امیدبخشی جلوی آسیب های فرهنگی و اجتماعی را بگیرند، روحانیت همواره همراه و همگام مردم بوده و هست.

به گفته سرپرست حوزه علمیه لرستان، جمعی از روحانیون و طلاب حوزه علمیه استان داوطلب حضور در آرامستان های لرستان شده و همواره در مراحل تدفین افرادی که بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند، در حال انجام وظیفه هستند.

شیوع ویروس کرونا و قرنطینه خانگی علاوه بر آسیب هایی که بر اقتصاد جامعه وارد ساخته است، امروز روحیه و فرهنگ مردم را نیز تحت تأثیر قرار داده است، اینجاست که حضور و انجم رسالت تبلیغی حوزه علمیه و طلاب و روحانیون بیش از پیش احساس می شود، روحانیت با توجه به احساس وظیفه و رسالتی که بر دوش دارد صحنه را خالی نگذاشته است.

طلاب، علما و روحانیون حوزه علمیه در جامعه، بین مردم و جوانان حضور داشته و سلامت خود را در خطر انداخته تا روحیه امید، معنویت، تقوا، بصیرت و آگاهی را تقویت بخشند، روحانیت اسفاده از فضای مجازی را به فرصتی برای تبیین و ترویج ارزش های دینی و معنوی و تقویت باور و اعتقادات دینی آحاد مردم به ویژه جوانان تبدیل کرده است.

شاهد هستیم که امروز حفظ آرامش روحی و روانی جامعه در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا دغدغه جدی روحانیت است، حوزه علمیه از ظرفیت طلاب و روحانیون برای تقویت اعتقادات دینی و نحوه برخورد با مشکلات به خوبی استفاده می کند.

یکی دیگر از اقدامات ارزشمند حوزه علمیه لرستان اجرای طرح تهیه محلول ضدعفونی و بسته بندی این محلول توسط گروه های جهادی است و این محلول ضدعفونی بین مردم در مناطق شهری و روستایی توزیع می شود.  

کرونا، تهدیدی جدی پیش روی حوزه خانواده ها بوده و مهم ترین راه مقابله با این ویروس منحوس ماندن در خانه، استقبال از طرح قرنطینه خانگی و رعایت نکات بهداشتی است، در این روزها باید از سفر کردن پرهیز کرد و با عمل به توصیه های مسؤولان تلاش کنیم تا نقش خود را در قطع زنجیره ویروس کرونا ایفا کنیم.

باید از زحمات کادر درمان، پزشکان و پرستاران قدردانی کرد و بهترین قدردانی می تواند ماندن در خانه و جلوگیری از افزایش آمار مبتلا به ویروس کرونا باشد، با قطع زنجیره ویروس کرونا می توان در ریشه کن شدن هرچه زودتر این ویروس نقش آفرینی کرد.

از مسائل مهمی که این روزها خانواده ها درگیر آن هستند، دنبال کردن اخبار مربوط به ویروس کرونا است، باید فرهنگ سازی شود اخبار و اطلاعات را از رسانه های رسمی و ملی دنبال کرد و از شایعه پراکنی که آفتی برای آرامش روحی و روانی خانواده ها و جامعه است، دوری شود.

خانواده ها نیز از فرصتی که در کنار فرزندان هستند استفاده کنند و با توجه به سبک زندگی، حرکت به سمت ترویج و تبیین ارزش ها و تقویت معنویت کانون خانواده را از آسیب های اجتماعی و روحی مصون سازند./9451/پ202/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات