۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۶۴۵۶۶۶
عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه:

تحقق جهش تولید نیازمند اراده ملی مبتنی بر باورهای دینی است

تحقق جهش تولید نیازمند اراده ملی مبتنی بر باورهای دینی است
حجت الاسلام خادم علیزاده با بیان این که تحقق جهش تولید نیازمند اراده ملی مبتنی بر باورهای دینی است، گفت: در این راستا باید فضای کسب و کار نیز اصلاح شود.

حجت الاسلام امیر خادم علیزاده عضو هیأت علمی گروه اقتصاد اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا،  با بیان این که جهش تولید و رشد اقتصادی نیازمند پیش زمینه هایی است، گفت: از جمله این عوامل عزم و اراده ملی و اسلامی و همچنین اصلاح فضای کسب و کار است.

وی با بیان این که رشد اقتصادی کشور موجب افزایش سطح امنیت و اقتدار درونی و ملی ما می‌شود، گفت: این دستور قرآن است که باید با عزم ملی و با انگیزه های الهی در جهت افزایش قدرت سپاه اسلام گام برداریم که بی شک یکی از این زمینه، امور اقتصادی است.

حجت الاسلام خادم علیزاده تصریح کرد: به طور کلی عزم و اراده ملی در هر مجموعه و در هر کشوری می‌تواند به رشد تولید و جهش اقتصادی کمک کند، اما در کشور ما این اراده ملی مبتنی بر باورهای دینی است، بهتر می‌تواند تأثیر داشته باشد.

عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم بهبود فضای کسب و کار را یکی از عوامل رونق تولید و «جهش تولید» دانست و گفت: فضای کسب و کار دارای نهادهای خرد و کلان است که باید هر دو این ها تقویت شوند تا شاهد «جهش تولید» باشیم و بتوانیم اقتصاد را در کشور خود جلو ببریم.

وی با بیان این که از فضای کرونایی فعلی بهتر می توانستیم در «جهش تولید» استفاده کنیم، گفت: کرونا که امروز در عالم فراگیر شده، نیاز به تجهیزات پزشکی و لوازم بهداشتی را زیاد کرده است که با یک همت و تلاش و تسریع در واردات لوازم اولیه به کشور می توانستیم به تولید در این بخش کمک کرده و نیاز کشور و برخی کشورهای دیگر را تأمین کنیم.

این استاد اقتصاد اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی(ره) در پایان یادآور شد: متأسفانه واردات مواد اولیه در جهت تولید لوازم مورد نیاز در کشور ما به کندی صورت می گیرد و برخی کالا بعضا تا چند ماه در گمرک می ماند که اصلاح این وضعیت نیز می‌تواند به به بهبود تولید کمک ویژه ای بکند./1330/ج

ارسال نظرات