۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۶۶۰۰۶۹
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

هنرمندان چاشنی‌های معنوی و اخلاقی را در آثار هنری افزایش دهند

هنرمندان چاشنی‌های معنوی و اخلاقی را در آثار هنری افزایش دهند
حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به هنرمندان گفت: باید در فیلم‌نامه‌ها و کارهای هنری جامع‌الاطراف باشیم و چاشنی‌های معنوی و اخلاقی را لابه‌لای کار خود داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار اعضای دبیرخانه شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در مراکز استان‌ها، اظهار کرد: احیای ارزش‌های دفاع مقدس هنر فیلم مقاومت است که باید در این عرصه تمام جد و جهد خود را به کار گیرد.

وی خطاب به اعضای دبیرخانه جشنواره فیلم مقاومت، گفت: جبهه‌ها و اعزام‌ها را بازسازی کنید، در جریان دفاع مقدس فرزندان این مرز و بوم شناسنامه خود را دست‌کاری می‌کردند تا بتوانند به جبهه اعزام شوند و بسیاری ره صدساله را یک‌شبه پیمودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: این‌ها در حوزه جاذبه ولایت قرار گرفتند و مغناطیس وجود امام به‌اندازه‌ای قوی بود که همه این‌ها را به‌سوی خود جذب می‌کرد.

وی ادامه داد: امام هیچ عایقی نداشت و از عایق منیت، دنیاپرستی، شهرت و مقام به دور بود؛ ازاین‌رو حوزه مغناطیسی شخصیت امام بُرد زیادی داشت و شعاع آن بسیار گسترده بود و به همین دلیل از سرتاسر ایران اسلامی و حتی سایر کشورها سرباز جذب می‌کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: وقتی انسان برای خدا قدم برمی‌دارد خداوند مقدمات پیروزی او را فراهم می‌کند، امام ما هم برای یاری خدا برخاست و خدا هم با تمام وجود به یاری او آمد.

وی با بیان اینکه امام در 10 سال نخست انقلاب همه نهادها را تثبیت کرد و پایه‌های نظام را محکم قرار داد و بعد رحلت کرد، افزود: امام راحل نگاه باز و وسیعی داشت و کاری کارستان کرد و رهبری معظم انقلاب هم بعد از امام راه آن عزیز سفرکرده را ادامه داده و 30 سال مدیریت جانانه کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه این فراز و فرودهای انقلاب درس و فیلم بوده و قابل ترسیم است، خطاب به اعضای دبیرخانه شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در مراکز استان‌ها، اظهار کرد: در این میدان پیشتازی کرده و تلاش کنید بهتر و بیشتر بدرخشید تا استعدادهای خوب این میدان کشف و معرفی شوند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: امام راحل با نگاه خاص خود مدیریت کرد و نسلی را پرورش داد که جوان 25 ساله آن فرمانده لشکر شد و فتح الفتوح آفرید.

وی با بیان اینکه امام هم به‌خوبی این نسل را مدیریت و هدایت کرد، افزود: امام در عین حال که به شجاعت رزمندگان بها می‌داد در کنار آن، به آن‌ها درس اخلاق می‌داد که خرمشهر را خدا آزاد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید در فیلم‌نامه‌ها و کارهای هنری جامع‌الاطراف باشیم و چاشنی‌های معنوی و اخلاقی را لابه‌لای کار خود داشته باشیم.

وی خطاب به اعضای دبیرخانه شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در مراکز استان‌ها، اظهار کرد: تلاش کنید ابعاد مختلف جنگ و رزمندگان را به نمایش بگذارید؛ زیرا هرچه راجع به دفاع مقدس کار کنیم هنوز زوایای پنهان و راه‌های نرفته زیادی دارد.

امام‌جمعه بجنورد با تأکید بر اینکه هنوز سرگذشت و خاطرات بسیاری از رزمندگان و شهدا و جانبازان این استان ناگفته باقی مانده است، خطاب به هنرمندان گفت: سوژه‌های هنری فراوان و نابی در جبهه مقاومت داخل و خارج داریم که باید زنده نگاه داشته شده و به نسل‌های آتی منتقل شود./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات