۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۶۶۱۳۸۶
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی:

همت طلاب و مبلغان در ایام محرم پاسخ دادن به شبهات باشد

همت طلاب و مبلغان در ایام محرم پاسخ دادن به شبهات باشد
تهران - استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه همت طلاب و مبلغان در ایام محرم پاسخ دادن به شبهات باشد، گفت: حادثه کربلا نتیجه انحراف در سقیفه بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی حسینی قمی استاد حوزه علمیه، ظهر امروز در فضای آزاد مدرسه علمیه مروی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: در حال حاضر احادیثی که از دوران امام حسن مجتبی(ع) تا زمان امام حسن عسکری(ع) به دست ما رسیده 60 هزار و 800 حدیث است.

وی افزود: 38 هزار حدیث آن تنها از جانب امام صادق(ع) و کمترین روایات از امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) نقل‌شده است؛ امام کاظم(ع) در مظلومیت امام حسن(ع) و امام حسین(ع) می‌فرمایند: در دوران بیست‌ساله امامت این دو بزرگوار فقط دو مساله از آنان سؤال شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی بابیان اینکه خلفای جور بعد از رحلت رسول‌الله(ص) با منزوی کردن اهل‌بیت(ع) کاری کردند که مردم نسبت به آن بزرگواران احساس نیاز نکنند، عنوان کرد: طلاب و روحانیون اگر خواستند حادثه کربلا را تحلیل کنند در سال 60 و 61 ه.ق آن را تحلیل نکنند این خطا است بلکه برای تحلیل واقعه عاشورا باید از سقیفه شروع کرد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اگر حادثه کربلا درست تحلیل شود می‌توان به بسیاری از شبهات که توسط دشمنان در آستانه ماه محرم تولید می‌شود پاسخ داد؛ همت طلاب و مبلغان در ایام محرم پاسخ دادن به این شبهات باشد.

وی با بیان اینکه شیعه واقعی کلام ولایت را حجت و حق می‌داند، ابراز کرد: به برکت تلاشی که علما در طول تاریخ انجام دادند اعتقاد به امامت و ولایت تقویت شد. اگر مسلمانان ولایت و امامت امام علی(ع) را می‌شناختند و قبول می‌کردند حضرت می‌توانستند جامعه اسلامی را متحول کنند اما متأسفانه جامعه آن زمان حضرت را تنها جانشین خلیفه می‌دانستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی در ادامه گفت: طلاب و مبلغان زمانی که به منبر می‌روند و شبهه‌ای را مطرح می‌کنند باید در همان منبر آن شبهه پاسخ داده شود و به جلسه بعد نماند، امام صادق(ع) فرمودند: در مظلومیت جدم علی (ع) همین بس که از ایشان مساله پرسیده می‌شد تا بروند و عکس آن را عمل کنند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: از همان سقیفه با منزوی کردن امامان معصوم(ع) مرجعیت اداری و علمی آن بزرگواران را کنار زدند با اینکه می‌دانستند امام علی(ع) باب علم هستند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات