۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۶۶۳۷۰۰
امام جمعه همدان:

دفاع مقدس تقویت هویت دینی و سیاسی ما را رقم زد

دفاع مقدس تقویت هویت دینی و سیاسی ما را رقم زد
همدان - امام جمعه همدان گفت: دفاع مقدس تقویت هویت دینی و اسلامی و سیاسی ما را رقم زد، از این رو این آرمان‌ها باید به نسل جوان معرفی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته نماز جمعه همدان بیان داشت: اقدامی که این روزها برخی از کشورهای به ظاهر اسلامی در بحث عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی انجام می دهند، کاری از روی بی خردی است.

امام جمعه همدان با انتقاد از سخنان سفیران امارات در واشنگتن که ملت امارات را نزدیک تر به ملت فلسطین اعلام کرده بود، افزود: باید به حال برخی از کشورهای اسلامی تاسف خورد که در بحث سیاسی به کجا رسیده اند که اینگونه سخنانی به زبان می آوردند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: حال سوالی که همه ما از خود می پرسیم این است که نقاط مشترک اسرائیل غاصب و دولت امارت در چه چیزی است؟ آیا اماراتی ها جناب اسرائیلی ها علیه ملت مظلوم فلسطین را نمی بینند؟!

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: در طول ۷۰ سال گذشته خیلی کشورها تلاش کردند تا روابط خود با اسرائیل عادی سازی شود اما سرنوشت آنها نشان می‌دهد که راه به جایی نبرده‌اند و با بن بست روبرو شده اند.

امام جمعه همدان در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه همدان ابراز داشت: بحث عادی سازی روابط اسرائیل غاصب با برخی از کشورهای اسلامی مساله ای بزرگ است که هرگز مورد قبول مسلمین جهان نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: بی شک عواقب حضور رژیم کودک کش اسرائیل در منطقه بر عهده همین کشورهایی است که امروز دست دوستی به سمت این دشمن شماره یک جهان ا سلام دراز می کنند.

این استاد حوزه علمیه همدان در ادامه افزود: اکنون سیاستمداران رژیم صهیونیستی دو موضوع را دنبال می کنند که این موضوع ها شامل سیطره بر فلسطین و کم کردن تعداد فلسطینی‌ها است، بی شک سرنوشت اسرائیل را جریان های مقاومت در منطقه و جهان تعیین خواهند کرد نه رابطه با امارات، بحرین و...

امام جمعه همدان گفت: براساس تهدیدات دشمنان انقلاب اسلامی مکانیسیم ماشه در شورای امنیت دوباره علیه ایران برمی گردد، ولی یقین داشته باشید که هرگز این اتفاق روی نخواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: در دنیای کنونی که دنیای زورگویی و استعمار است انتظار داریم از منظر حقوقی به این موضوع توجه شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در هشت سال دفاع مقدس جوانان این مملکت تنها برای حفاظت از انقلاب و خاک ایران مبارزه نکردند، بلکه مبارزه آنان برای دفاع از اسلام و دین بود.

امام جمعه همدان در ادامه افزود: دفاع مقدس تقویت هویت دینی و اسلامی و سیاسی ما را رقم زد، لذا باید این آرمان‌ها باید به نسل جوان معرفی شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: دوران دفاع مقدس عناصر جغرافیایی و سیاسی ما را تقویت کرد و برای پیشرفت کشور نیز باید همین گفتمان زنده شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه اظهار کرد: باید اذعان کرد که بعد از دفاع مقدس گفتمان دفاع مقدس تضعیف شد و هر جا که مسئولان به آرمان‌های دفاع مقدس پایبند نبودند کشور با مشکل روبرو شد.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود تاکیید کرد: اگر می خواهیم که از مشکلات اقتصادی کشور رهایی یابیم، بهترین راه تقویت گفتمان دفاع مقدس و انتخاب مسوولانی است که در مسیر انقلاب و نظام حرکت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به لزوم برخورد با مفاسد اقتصادی در کشور، عنوان کرد: 8 ‌سال با دست خالی در برابر تمام دنیا ایستادیم اما امروز نمی‌توانیم در برابر دلالانی که وضع اقتصادی کشور را به این شکل در آوردند بایستیم، بنابراین نیازمند یک روحیه جهادی و انقلابی در این قضیه هستیم.

امام جمعه همدان با اشاره به ضرورت آشنایی جوانان و مردم با گفتمان های انقلاب و شهدا، گفت: کسانی که پستی دارند و در انجام وظیفه و خدمت به مردم کوتاهی می کنند به نوعی به خون شهیدان مدیون هستند و باید پاسخگوی این عزیزان باشند./1403/پ210/ب1

ارسال نظرات