۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۶۶۶۸۴۶
پس از مذاکره با وزیر خارجه آمریکا صورت گرفت؛

ادامه درگیری‌های مرگبار بین آذربایجان و ارمنستان

ادامه درگیری‌های مرگبار بین آذربایجان و ارمنستان
یک روز پس از گفت‌وگوی وزیر امور خارجه آمریکا با مسؤولان آذربایجان و ارمنستان، مرگبار‌ترین درگیری‌ها در منطقه قره‌باغ آغاز شد. 
 به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری رسا،‌ مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به طور جداگانه با وزیران خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در واشنگتن دیدار کرد اما یک روز پس از این گفت‌وگو‌ها، مرگبار‌ترین درگیری‌ها در منطقه کوهستانی قره‌باغ آغاز شد.  
 
وزارت دفاع آذربایجان از درگیری در قره‌باغ و روستا‌های اطراف آن خبر داد. 

مقامات ارمنستان نیروهای آذربایجان را به گلوله باران ساختمان‌ها در استپاناکرت، بزرگترین شهر منطقه متهم کردند، اما باکو این مسأله را انکار کرد. 

ارتش آذربایجان ادعا می‌کند که به طور کامل بر مناطق مرزی با ایران تسلط یافته است اما ارمنستان نیز این مسأله را انکار می‌کند و گوید که ارمنی‌ها موفق به دفع حملات شده‌اند. 

الهام علی اف رئیس جمهور به روزنامه فرانسوی Le Figaro گفت آذربایجان آماده نشستن برای مذاکره است اما اقدامات ارمنستان را عامل اصلی درگیری‌ها دانست.

علی‌اف در اینباره گفت: "ما امروز نیز آماده توقف هستیم." "اما متأسفانه ، ارمنستان آتش بس را به شدت نقض کرده است ... اگر آنها حمله به خاک آذربایجان را متوقف نکنند، ما با هدف آزادسازی تمام سرزمین‌های اشغالی اقدام خواهیم کرد." 

مرگبار‌ترین درگیری‌ها در آذربایجان و ارمنستان آغاز شد

ارسال نظرات