۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۶۷۰۸۵۴
فعالیت های جهادی بقعه متبرکه امامزاده صالح؛

از ساخت ۴۰ منزل و ایجاد اشتغال در سیستان و بلوچستان تا کمک‌های مؤمنانه

از ساخت ۴۰ منزل و ایجاد اشتغال در سیستان و بلوچستان تا کمک‌های مؤمنانه
حجت الاسلام بی آزار تهرانی به تشریح فعالیت های جهادی گسترده بقعه امامزاده صالح پرداخت و نحوه مواجهه روحانیت با اقدامات جهادی مربوط به کرونا را تبیین کرد.

اشاره: بیش از ده ماه است که از شیوع ویروس منحوس کرونا می گذرد و ما در این رابطه هر روز شاهد جولان این بیماری بوده ایم؛ بخاطر شرایطی که این بیماری برای مردم رقم زد، محدودیت های کرونایی در سراسر کشور اجرا شد.

بقاع متبرکه، مساجد و حرم های مطهر از اماکنی بودند که باید بخاطر ضرورت های بهداشتی تعطیل می شدند تا مردم عاشق و دلداده اهل بیت(ع) هنگامی که در این مکان های مقدس حضور می یابند طعمه ویروس منحوس کرونا نشوند.

بقاع متبرکه، مساجد و حرم های مطهر گرچه در ظاهر تعطیل شدند و با محدودیت های بسیار قادر به پذیرش عده ای قلیل از زوار و عاشقان مکتب اهل بیت(ع) هستند، اما متناسب با شرایط روز تغییر کاربری داده و به درگاه ها و پایگاه هایی برای رسیدگی به امور فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی مردم تبدیل شدند.

امروز شاهد هستیم که بخش عمده «کمک مؤمنانه و رزمایش مواسات» از سوی همین بقاع متبرکه، مساجد، هیأت ها و گروه های جهادی اجرا می شود و به وضوح دیدیم که بچه های جهادی و مؤمن ضمن گوش جان فرا دادن به اشارت های رهبر معظم انقلاب در مقابله با ویروس کرونا و همدلی با مردم برگ زرینی را در دفتر خاطرات انقلاب اسلامی رقم زدند و حماسه آفرین شدند.

یکی از اماکن مقدسه ای که در زمینه مقابله با ویروس کرونا و همدلی با مردم در این شرایط نابسامان بسیار فعال محسوب می شود، امامزاده صالح تهران است، از همین رو خبرنگار خبرگزاری رسا پای سخنان حجت الاسلام بی آزار تهرانی تولیت این آستان مقدس نشسته است تا گوشه ای از اقدامات جهادی این مکان مقدس مورد بررسی و تبیین قرار گیرد.

//////

رسا ـ بقعه امامزاده صالح در ارتباط با فعالیت های جهادی بخاطر شرایط کرونایی چه اقداماتی داشته است.

بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند متعال را شاکر هستم که توفیق نوکری این حریم نور را به این کمترین عطا فرمود و همینجا استغفار می کنم از همه کاستی ها و بضاعت مزجات و دست خالی که آنگونه که باید و شاید نتوانستم انجام وظیفه کنم و نسبت به امامزاده صالح فرزند بزرگوار امام موسی کاظم(ع) ادای دین داشته باشیم.

تولیت این آستان مقدس سمت و مقام نیست، بلکه باید همواره به سوی نوکری حرکت کرد و هرچقدر هم تلاش کنیم تا بتوانیم در حریم این امازاده بزرگوار یک قطب فرهنگی و اجتماعی را رقم بزنیم باز هم جای کار دارد؛ به نظرم تمرین خوبی است که در حریم این امامزاده واجب التعظیم ببینیم که ما نسبت به امکان وقوعی جامعه کبیره اهلیت داریم یا خیر؛ یعنی ما باید مشاهده کنیم که آیا می توانیم در چشم انداز و قاموس شهروند صبح ظهور خودمان را ببینیم یا خیر که در این زمینه انگیزه ها متفاوت می شود.

ما در اندیشه، به ساحت مقدس اهل بیت(ع) عرضه می داریم «محتملٌ لعلمکم» و در مقام عمل نیز می گوییم «و یملک فی دولتکم»؛ این توان نوکری و مدیریت در عرصه صبح ظهور را باید قبل از به وقوع پیوستن ظهور مهیا کنیم؛ بر اساس روایات، در عرصه مهیاسازی زمینه های ظهور عافیت طلبی باید تعطیل شود و ما در این راه خون بدهیم، از خود بگذریم و عرق بریزیم و استراححتمان به حداقل برسد و این به نظر بنده پیوند حرکت جهادی و حقیقت شهروند صبح ظهور بودن را می رساند.

در مجموعه امامزاده صالح(ع) همواره سعی کرده ایم در راستای شهروند صبح ظهور بودن گام برداریم و در این عرصه فعالیت های بزرگ فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی داشته و داریم؛ در این مجموعه که مدل کوچکی از حکمرانی می تواند تلقی شود، اگر شخصی که سکانداری خدام را بر عهده دارد اندیشه اش به تفکر جهادی گره بخورد می تواند تأثیرگذاری بسیار بالایی داشته باشد.

در ابتدای مصاحبه عرض کردم که استغفار می کنم از این که بخواهم بگویم ما توانسته ایم کاری انجام دهیم، اما باید دانست در این عرصه باید منیت ها را کنار زد و اگر بتوانیم کدورت ها را کنار بگذاریم نورانیت این امامزاده بزرگوار عالمگیر خواهد شد؛ ما باید اینگونه عمل داشته باشیم؛ به عنوان مثال این که می گویند «بشنو از نی چون حکایت می کند» نشانگر این است که نی از آن جهت که از درون خودش تهی شده است چنین ساز و آوای دلنشینی دارد، بنابراین ما نیز باید منیت ها را کنار بگذاریم تا تأثیرگذار باشیم.

در این مدت 5 ماهه ای که بنده توفیق خدمت در این بارگاه ملکوتی را پیدا کرده ام اتفاقات بسیار خوبی را بحمدالله توانسته ایم رقم بزنیم؛ ما از ابتدا که فعالیت خود را آغاز کردیم یک گزارش فعالیت 100 روزه درست از فعالیت خود ارائه کرده ایم؛ البته این گزارش ما دقیق و درست بوده و همانند برخی مسؤولان که ادعای گزارش 100 روزه داشتند، اما به آن عمل نکردند، نبود!

این گزارش 100 روزه ما را وقتی زبدگان و فرهیختگان دیدند، خودشان می گفتند این گزارش بسیار خوب بود و اظهار شعف و شادمانی می کردند؛ این گزارش در سه بخش فرهنگی، اجتماعی و عمرانی تدوین شده است؛ بحمدالله کارهای بسیار خوبی انجام شده است؛ نخستین اقدامی که ما در این مکان انجام دادیم این بود که متأسفانه برخی از متجاهرین معتاد اطراف این مکان مقدس را مکانی برای اعتیاد خود قرار داده بودند که این کار موجب وهن امامزاده شده بود، زیرا زوار وقتی به زیارت می آمدند درب امامزاده با چند نفر مواجه می شدند که در حال مصرف مواد بودند و این یک صحنه ناگواری بود؛ ما این عزیزان که بالغ بر 560 نفر بودند را با رعایت مسأله کرامت انسانی و با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر به مراکز ترک اعتیاد انتقال دادیم و بعد از گذراندن دوره درمان در منطقه فشافویه مشغول به کارهایی همچون خیاطی، آهنگری و پرورش شترمرغ شده اند؛ ما سعی کردیم این افراد را در یک پروسه شش ماهه به صورت کاملاً سالم به اجتماع بازگردانیم.

در زمینه مسائل عمرانی نیز از گنبد امامزاده تا آیینه کاری داخلی و بسیاری از مسائل دیگر که نزدیک به 10 سال کسی آن را مرمت و تعمیر نمی کرد، وارد شدیم و کارهای عمرانی انجام دادیم؛ همچنین در بعد اجتماعی بحمدالله تا کنون نزدیک 4 هزار بسته حمایتی از همین درگاه به اقصی نقاط کشور تقدیم شده و گروه های جهادی عهده دار تقسیم و تقدیم این اقلام بوده اند؛ اینجا امروز به یک پایگاه مراجعه مردم تبدیل شده و از دارو درمان تا بحث مسکن متناسب با بضاعتمان و تا جایی که مردم حمایت می کنند واسطه گری می کنیم؛ خیران را به کم برخوردارها متصل می کنیم و الحمدلله اتفاقات بسیار خوبی رقم خورده است؛ همچنین مسائلی همچون خرید خانه تا رهن خانه را پیگیری می کنیم و نگاه جامعی به مسائل مختلف داریم.

//////

ما مسأله کمک مؤمنانه را تنها با توزیع کمک های معیشتی نمی بینیم، بلکه این یک بخشی از کارمان محسوب می شود؛ به عنوان مثال با توجه به رشد هزار و 300 درصدی بهای مسکن در یک دهه گذشته، بسیاری از افراد که اهل تعفف بوده و آبرومند هستند مشکل اجاره مسکن یا مسکن دارند نیز باید مورد حمایت قرار بگیرند.

روز گذشته 700 بسته فرهنگی، معیشتی و بهداشتی از همین درگاه نورانی به پرستاران محترم تقدیم شد و ما از این فعالیت ها تا کنون بسیار داشته ایم و سعی می کنیم آن را با جدیت و قوت ادامه دهیم؛ ما در این امامزاده خط تولید ماسک را راه اندازی کردیم و تا کنون حدود 150 هزار ماسک را تولید کرده و در اختیار بقاع قرار داده ایم؛ همچنین بسیج این منطقه نیز ماسک مورد نیاز خود را از این مکان مقدس تأمین کرده است.

رویکرد ما بر اساس روایتی از امام موسی کاظم(ع) که می فرمایند «کسی که دو روزش یکسان باشد ملعون است» رویکرد «هر روز، یک یا چند تغییر» را در پیش گرفته ایم و سعی می کنیم دچار روزمرگی نشویم و طی چند مدت شاهد تحولی بزرگ باشیم؛ ما در این راستا کلیدواژه رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «باید در مسیر تحول گام برداریم» را مورد توجه قرار دادیم و باید دانست که برای تحول، تغییر مرتب، منظم و روزانه لازم است؛ ما این موضوع را با جدیت پیگیری کرده ایم و در برخی روزها چند تغییر را در دستور کار خود قرار داده ایم و کسانی که وارد صحن این امامزاده می شوند آن را لمس کرده و آن را تأیید می کنند.

رسا ـ یکی از گروه های جهادی موفق و تحت نظر بقعه امامزاده صالح، گروه جهادی «ام المؤمنین(س)» در سیستان است؛ درباره نحوه فعالیت و ثمرات این گروه جهادی قدری برایمان توضیح دهید.

قبل از استقرار بنده در این قسمت الحمدلله کارهای خوب جهادی رقم خورده بود؛ از جمله کارهای پایدار در مسیر خدمت رسانی لبیک گویی به اراده و پیام رهبری بود که فرمودند «سیستان و بلوچستان تنگه احد جمهوری اسلامی است»؛ مردم این منطقه بسیار نجیب، بصیر، شریف و متأسفانه محروم هستند؛ طبق آمار، محروم ترین استان کشور استان سیستان و بلوچستان است که ما بیشتر در سیستان و مناطق مرزی و سرحدات که دارای شنسانامه هم نیستند متمرکز هستیم؛ بسیاری از این افراد هموطن ما هستند و متأسفانه با مشکلاتی که وجود داشته فاقد مدارک هستند و چون فاقد مدارک هستند هیچ سازمان و نهاد و مجموعه ای، حتی کمیته امداد امام خمینی(ره) نمی توانند به آنها خدمات ارائه دهند.

ما وقتی این موضوع را مشاهده کردیم طی یک برنامه دراز مدت بر این کار متمرکز شدیم و الحمدلله کارهای خوبی صورت گرفت و به همراه گروه های جهادی به آنجا می رفتیم و شاهد کارهای عزیزانی که در یک پایگاه جهادی در آنجا مستقر هستند بودیم؛ ما در این رابطه با یکی از گروه های جهادی که سرعت کاری بالایی داشتند و گزارش های خود را به صورت آنی و کامل و شفاف برایمان ارسال می کردند وارد تعامل شدیم و بر اساس توصیه رهبر معظم انقلاب میان گروه های جهادی نوعی انسجام ایجاد کردیم.

در این راستا با یکی از گروه های بومی منطقه که گروه ام المؤمنین(س) نام دارد تعامل کردیم و الحمدلله به صورت درخشانی ظاهر شدند و کارهای بسیار خوبی را رقم زدیم؛ این گروه را از طریق فضای مجازی جذب کردیم و کارهای خوبی همچون ساخت 40 منزل و 90 سرویس بهداشتی با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را انجام داده ایم.

ما در کارهایی که خودمان در آن منطقه انجام دادیم بودجه ای نداشتیم و صرفاً از طریق کمک های مردمی این کارها را پیش بردیم؛ این که بودجه از جایی بگیریم و در یک بخش کاری انجام دهیم، پیمانکاری جهادی محسوب می شود، اما کار جهادی این است که هیچگونه پشتوانه بودجه ای ندارد و صرفاً با کمک مردم جلو می رود.

ما در جریان کمک های مردمی از 500 تومان که از سوی یک دختر کوچک 7 ساله به ما اهدا شد تا 500 میلیون تومان که از سوی یکی از رفقای شهید حاج قاسم سلیمانی که تا کنون ایشان را ندیده ایم، برای سیستان و بلوچستان داشته ایم؛ ما در سیستان و بلوچستان در زمینه ایجاد اشتغال نیز فعالیت کرده ایم و در زابل ماه رمضان سال گذشته با تأسیس یک نانوایی به نام مبارک امام رضا(ع) که پایینش یک کارگاه کیک و کلوچه پزی و بالایش پایگاهی برای جهادیون است، اشتغال زایی داشته ایم؛ همه این موارد را با کمک های مردمی ساخته ایم.

امروز با توجه به گرانی آرد و کمیاب بودن آن و عدم وجود گاز شهری، دغدغه ما این است که می خواهیم بگوییم یکی از جاهایی که کفاره قطعاً جواب می دهد همینجا است و علما در این زمینه توجه داشته باشند؛ برای روزه غیر عمد در این نانوایی سه شیفت کار می شود و با نظارت ائمه جمعه مناطق پنجگانه سیستان نان هایی که با چانه های یک کیلویی پخته می شود میان مردم در مناطق مختلف توزیع می گردد؛ مردم این منطقه در وضعیت نابسامان و سختی از لحاظ شرایط آب و هوایی و معیشتی قرار دارند.

اگر علمای ما این موضوع را مورد توجه قرار دهند و در هر منطقه محرومی نانوایی هایی را برای همین کار یعنی کفاره قرار دهند بسیار تأثیرگذار خواهد بود و هم یک درگاه بسیار خوبی خواهد بود که ما بتوانیم ادعا کنیم در مملکت امام زمان(عج) کسی شب سر گرسنه بر زمین نگذارد؛ تا کنون بیش از 150 هزار نان تهیه و در اختیار مردم قرار گرفته است؛ امروز نزدیک به 30 هزار نفر از افراد این منطقه که فاقد مدارک هم هستند از این نان بهره می برند.

در حال حاضر مسأله افتتاح یک آشپزخانه و سردخانه که ایجاد اشتغال پایدار می کند را در دست اقدام داریم که نزدیک به بهره برداری است و نهایتاً تا یک ماه دیگر افتتاح می شود؛ برای بسیاری از افراد در آن منطقه از طریق عسل، دستگاه های جوجه کشی، دار قالی، بلوک زنی و مواردی از این قبیل ایجاد اشتغال کرده ایم.

همچنین گفتنی است مسأله ساخت و احداث مساجد مشترک میان شیعه و سنی را داشته ایم و مدارسی نیز ساخته شده است؛ گروه جهادی ما بسیار دقیق کار می کنند و گردش مالی بسیار بالایی نیز وجود دارد که همه فاکتورها و مدارک مالی به صورت منظم برای ما ارسال می شود.

ما با همین بچه ها و گروه های جهادی خود کارهای بسیار بزرگی را انجام داده ایم؛ امسال بیش از 110 هزار پرس غذای گرم تنها در روز عید غدیر میان مردم توزیع شد؛ ما از این دست برنامه ها در سال های گذشته نیز داشته ایم و هر سال تعداد آن را افزایش داده ایم؛ یک تیم کاروان شادی این غذاها را میان مردم توزیع می کرد و جالب است بدانیم یک کاروان شادی این کار را انجام می داد و ما در روستاهای مشترک میان شیعه و اهل سنت تبلیغ غذیر را داشته ایم.

//////

رسا ـ  آیا شما در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی نیز فعالیت دارید؟ 

با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب نسبت به فضای مجازی و تعبیراتی که ایشان نسبت به این موضوع دارند باید گفت که حتی زبدگان و نخبگان هنوز نتوانسته اند دغدغه های ایشان نسبت به فضای مجازی را به خوبی تبیین کنند؛ امروز جنگ، جنگ رسانه است و ما باید بر اساس توصیه بزرگان خودمان درک کنیم که ضروری است به شیوه خود دشمن با آن مقابله کنیم.

امروز اگر می خواهیم نسل جوان خود را حفظ کنیم نمی توانیم صورت مسأله را پاک کرده و بگوییم فضای مجازی را تعطیل کنیم، زیرا فضای مجازی تعطیل بردار نیست

امروز اگر می خواهیم نسل جوان خود را حفظ کنیم نمی توانیم صورت مسأله را پاک کرده و بگوییم فضای مجازی را تعطیل کنیم، زیرا فضای مجازی تعطیل بردار نیست؛ امروز کرونا به ما نشان داد که فضای مجازی یک ضرورت است، چرا که ما ناچاریم حتی فرزندان کوچک خود را هم با این فضا برای تحصیل آشنا کنیم.

برای صیانت از افکار و عقاید جوانان خود باید حضور جدی و پررنگی در فضای مجازی داشته باشیم و به تولید محتوا بپردازیم؛ بسیاری از افراد می گویند ما به فضای مجازی نمی آییم زیرا این به منزله در زمین دشمن بازی کردن است، اما باید دانست ما نیز همانند مدافعان حرم همانگونه که آن عزیزان در بیرون از کشور و در زمین غیر به دفاع از کشور پرداخته و مقابل دشمن ایستادند، اینجا هم درست است که متعلق به ما نیست و افراد مسؤول نتوانسته اند شبکه ملی اطلاعات را محقق کنند، اما باید بایستیم و مقابله کنیم و از افکار و اندیشه جوانان خود صیانت کنیم.

بنده پیش از نوکری آستان مقدس امامزاده صالح هیچ دفتر کاری نداشته ام و فعالیتم عموماً از طریق فضای مجازی بوده است و باید دانست که بنده از همین طریق توانستم میلیاردها تومان کمک مردمی برای مظلومان و آسیب دیدگان چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور و مظلومان منطقه همچون ملت مظلوم یمن جمع آوری کنم.

اگر توان خود را صرف کرده و حضور جدی و مجاهدانه در فضای مجازی داشته باشیم می توانیم اتفاقات بسیار خوبی را رقم بزنیم؛ همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید اقتدار نیروی انسانی خود را به رخ همگان بکشیم.

رسا ـ شما به عنوان فردی موفق در زمینه اقدامات جهادی، نحوه برخورد روحانیت و طلاب با کرونا را چگونه تعریف می کنید؟

ابتدای کرونا گفتند باید بقاع متبرکه را تعطیل کرد، غافل از اینکه این خاندان کرامت هیچگاه و در هیچ مسأله و بحرانی در خانه شان به روی مردم بسته نمی شود و ما باید این را فهم کنیم؛ ما سعی کرده ایم در حد توان خود از سوی بقاع متبرکه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم ارائه کنیم؛ به عنوان مثال تعداد بسیار بالایی ماسک در همین بقاع متبرکه تولید و توزیع شد و اگر این کمک ها نبود بدون شک با بحران های بسیار زیادی در زمینه مواد بهداشتی مواجه می شدیم؛ ما نمونه کمبود و قحطی ماسک را در آمریکا به خوبی شاهد بودیم و اگر از ظرفیت بقاع متبرکه و سایر نهادهای مذهبی استفاده نمی کردیم بدون شک با بحران مواجه می شدیم.

در شرایطی که همه عالم درگیر خودخواهی در زمینه تهیه اقلام بهداشتی بودند به برکت وجود بقاع متبرکه و نهادهای مذهبی و مساجد شاهد همدلی و کمک مؤمنانه و رزمایش مواسات بودیم؛ شاهد بودیم که با اشاره رهبر معظم انقلاب در مساجد به جای هر فرد نمازگزار یک پک بهداشتی و معیشتی قرار گرفتن و میان نیازمندان توزیع شد؛ امروز باید دانست که از هر درگاهی می توان در مسیر درست و صحیح استفاده کرد و نباید قائل به تعطیل شدن آنها شد.

روحانیت و طلاب نیز اگر نگاه و نیت شان این باشد که خادم اجتماعی محسوب شوند در حال حاضر باید پرکار ترین روزهای زندگی خود را تجربه کنند؛ امروز باید دانست که سکوت و سکون معنا ندارد و این که گفته شود درس ها تعطیل و مساجد و منابر نیز تعطیل است و ما هم باید خانه نشین شویم درست نیست، بلکه باید در میدان حضور یافت و از آبرو و وجهه خود برای مردم و تأمین نیازهای آنها مایه بگذارند؛ امروز روحانیت با توجه به تغییر شرایط جامعه باید تغییر کاربری دهند و در عرصه های مختلف اجتماعی فعال باشند.

روزی می توانیم بگوییم درست کار کرده ایم که همان مرجعیت و ملجئیت مردمی (نه مرجعیت فقهی) را داشته باشیم؛ به عنوان مثال آقا سید ابوالحسن اصفهانی که مرجعیت بزرگوار کل جهان تشیع محسوب می شدند و در حالات ایشان مکاشفه با امام زمان(عج) ذکر شده است، فردی آکواریومی و حاشیه نشین نبوده، بلکه در میان مردم حضور داشته و این مرجع بی نظیر هنگام احتضار، از آن جهت که آنقدر «ید معطیه» و بذل و بخشش داشت، همواره بی اختیار دستش در جیبش می رفت.

امروز ما باید از بزرگانی همچون آقا سید ابوالحسن اصفهانی که درب منزلش هیچگاه به سوی مردم بسته نمی شد و همواره میان آنها قرار داشت الگوبرداری کنیم؛ امروز روحانیون و طلاب نباید دچار سکون و سکوت شوند، بلکه باید در میدان حضور یافته و به اندازه بضاعت خودشان برای مردم خدمت رسانی داشته باشند؛ ما باید دغدغه های رهبر معظم انقلاب نائب امام زمان(عج) نسبت به بیکاری جوانان و مشکلات معیشتی مردم را به خوبی درک کرده و برای حل آنها گام برداریم.

امروز ما باید جنگ اقتصادی را به خوبی درک کنیم و بدانیم می ارزد برای رفع سایه این جنگ از سر ملت ایران روزانه 20 ساعت هم تلاش کنیم و خستگی اش را به جان بخریم؛ اگر مدیریت جهادی در میان ما نهادینه شود بدون شک می توانیم قبل از ظهور به تمدن نوین اسلامی دست پیدا کنیم؛ به بیان دیگر ما زمانی می توانیم دولت جوان و حزب اللهی را تشکیل دهیم که باور کنیم راه نجات مملکت اقدام جهادی است.

رسالت روحانیت اقدامات جهادی و کمک رساندن به مردم در عرصه های سخت است

امروز باید باور کنیم که رسالت روحانیت اقدامات جهادی و کمک رساندن به مردم در عرصه های سخت است؛ رفتن در سیل و کمک به زلزله زدگان و مواردی از این دست وظیفه روحانیت دانسته می شود و ما نباید اجازه دهیم این موضوع در روحانیت کمرنگ شود.

امروز مردم از این جهت از روحانیت گله مند هستند که گاهاً حضور آنها را کنار خودشان احساس نمی کنند و ما باید این را به خوبی درک کرده و اجازه ندهیم خلأ ایجاد شود؛ به عنوان مثال هنگامی که کادر درمان حضور روحانیت را کنار خودشان احساس کردند شاهد دلگرمی آنها بودیم یا در جریان سیل پلدختر مشاهده کردیم که برخی دیدگاه منفی نسبت به روحانیت داشتند، اما وقتی می دیدند طلاب گل زیر پای آنها را تمیز کرده و به آنها کمک می رساندند بازخوردهای بسیار مثبتی دریافت کردیم.

//////

رسا ـ در سخنان خودتان اشاره ای به مسأله «دولت جوان و حزب اللهی» داشتید؛ با توجه به اینکه چند ماه دیگر و در سال آینده انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم، بفرمایید چگونه می توانیم برای تحقق مقوله دولت جوان و حزب اللهی زمینه سازی کنیم؟

در انتخابات آینده نمی گذاریم برخی جریانات فضای جامعه را دوقطبی کرده و بگویند ما در پی مذاکره ایم و جریان انقلابی مخالف مذاکره است؛ همه ما مشاهده کردیم که حضرت آقا فرمودند اگر بتوان تحریم ها را رفع کرد یک ساعت هم نباید تأخیر داشت، اما ایشان سپس فرمودند 4 سال است که می گذرد و تحریم ها افزایش یافته است، از این رو ما اولا بر ظرفیت های داخلی تکیه داریم و ثانیا در زمینه مذاکره نیز قائل به مذاکره عزتمندانه و از موضع بالا و دیپلماسی موفق هستیم؛ آن مذاکره ای خوب است که که نگاه مبارزه عزتمند در آن نقش بسته باشد نه مذاکره ای که به معنای وادادگی و جری تر شدن دشمن باشد.

ما در عرصه دیپلماسی باید نگاهی مثل نگاه حاج قاسم سلیمانی داشته باشیم و بدانیم مذاکره ای که به تحریم بیانجامد مذاکره نیست؛ مذاکره باید با اقتدار باشد و در سایه سار صلابت برای مردم گشایش اقتصادی به همراه داشته باشد.

مکتب حاج قاسم سلیمانی و شهید فخری زاده به ما می گوید تا مثل شهیدان زندگی نکنیم شهادت عایدمان نمی شود؛ امروز باید دانست فارغ التحصیل مکتب ولایت و انقلاب حاج قاسم سلیمانی بود و ما باید مدل دیدگاه ایشان و شهید فخری زاده را تقویت کنیم.

این شهیدان بزرگ اتکال به خدا و اقتدار بر پایه ظرفیت های خودمان را دنبال می کردند و به اندازه ای دشمن را به انزوا برده بودند که دشمن به صورت ناجوانمردانه آنها را ترور کرد؛ ما نیز باید مثل این شهیدان بزرگ خدا را باور کرده و اعتنا به کدخدا نداشته باشیم./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
مصاحبه خوبی بود بعد چند وقت
1
0