۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۶۷۱۷۶۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

روشنگری خطوط التقاط و انحراف از برترین خدمات آیت الله مصباح یزدی بود

روشنگری خطوط التقاط و انحراف از برترین خدمات آیت الله مصباح یزدی بود
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی با افشای صریح خط التقاط و انحراف، موجب صفای باطن حق جویان و به‌ویژه جوانان شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با تسلیت درگذشت آیت‌الله مصباح یزدی، اظهار کرد: خبر رحلت فقیهِ مجاهد و اسلام‌شناس متفکر مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی (رضوان‌الله علیه) موجب اندوه و تأسف بسیار شد.

وی افزود: عمر بابرکت ایشان در مسیر معنویت و تهذیب نفوس بود و پیوسته در عرصه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی سپری گشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: این عالم بزرگ با بصیرت، اخلاص و تقوا به تربیت شاگردان برجسته و تربیت نیرو برای نظام اسلامی پرداخت و حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مراکز علمی از برکات و مجاهدت‌های ایشان بهره‌های فراوان برده است.

وی تصریح کرد: این عالم ربانی در برهه‌های حساس به دفاع از اسلام ناب، نظام اسلامی و جایگاه رفیع ولایت‌فقیه پرداختند و با افشای روشن‌بینانه و صریح خط التقاط و انحراف، موجب صفای باطن حق جویان و به‌ویژه جوانان عزیز شد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: بی‌شک فقدان این شخصیت ممتاز و برجسته، مصیبتی اندوه‌بار و ثلمه ای بزرگ است.

گفتنی است، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عصر جمعه دوازدهم دی‌ماه درگذشت.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) از روز شنبه (۶ دی‌ماه) به علت وخامت بیشتر بیماری گوارشی در بیمارستانی در تهران بستری شده بود که عصر جمعه در سن ۸۵ سالگی جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

او متولد ۱۳۱۳ در یزد بود و پس از پیروزی انقلاب بنیاد باقرالعلوم و سپس مؤسسهٔ آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) را در قم پایه‌گذاری کرد که تا پایان عمر ریاست آن را بر عهده داشت.

ازجمله فعالیت‌های سیاسی او می‌توان به نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری، عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اشاره کرد. مصباح یزدی همچنین به‌عنوان رهبر فکری جبهه پایداری نیز شناخته می‌شود.

بیماری اخیر او از روز ۱۱ آذرماه سال جاری با بستری شدنش در منزل آغاز شد و به دنبال پیشرفت علائم بالینی و با تشخیص پزشکان برای ادامه مداوا به تهران منتقل شد که پس از شش روز بستری شدن در بیمارستان درگذشت./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات