۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۶۷۳۸۹۴
آیت الله اعرافی مطرح کرد؛

خدمت به مردم؛ رسالت ذاتی حوزه و روحانیت

خدمت به مردم؛ رسالت ذاتی حوزه و روحانیت
آیت الله اعرافی با تقدیر از فعالیت های هلال احمر، گفت: هلال احمر در ایران، باید متفاوت با سایر کشورها باشد به ویژه در عرصه برانگیختگی حس اجتماعی و به کار گرفتن نسل جوان.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور در دیدار محمدحسن قوسیان مقدم دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور و هیات همراه که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد، به تشریح اهمیت مقوله امدادرسانی پرداخت و گفت: در ذات حوزه و روحانیت، خدمت به مردم قرار دارد و اگر روزی از این امر مهم دور شود در حقیقت از اصالت خویش فاصله گرفته است.

وی افزود: سیره بزرگان و علمای حوزه در طول تاریخ همواره مؤید این امر بوده است که خدمت به جامعه و مردم مد نظر حوزه و حوزویان بوده است از خدمت علمی، فرهنگی و دینی تا خدمت و امداد رسانی در عرصه های مختلف.

آیت الله اعرافی اضافه کرد: یکی از مقوّمات و ممیزات حوزه این است که حوزه برای مردم و در خدمت مردم است و در ذات و هویت خویش خادم مردم است و به همه مردم و همه طبقات صرف نظر از هر گرایش و سلیقه و جناحی عشق می ورزد و به همه گروه های مردم عشق می ورزد که تاریخ حوزه نیز این واقعیت را به خوبی نشان می دهد.

امام جمعه قم خاطر نشان ساخت: تاکید ما همواره بر این بوده است که ساختارها و زیرساخت های این خدمت رسانی به مردم تقویت شود و در سال های اخیر در حوزه یک ستادی تشکیل شده است تحت عنوان ستاد حوزوی بحران و حوادث غیر مترقبه.

وی با اشاره به ماموریت های مهم ستاد حوزوی بحران و حوادث افزود: ستاد حوزوی بحران باید بالنده بماند و قوی تر از گذشته پیش برود و نماد کمک و امداد و همراهی با مردم تلقی شود، لذا لازم است که جایگاه این ستاد را مهم بشماریم و همچنین لازم است جایگاه گروه های جهادی و مردمی را نیز مهم بشماریم.

امام جمعه قم خاطر نشان ساخت: ستاد حوزوی بحران و حوادث غیر مترقبه حوزه نشان دهنده اهتمام ویژه حوزه در بحث اجتماعی است و این ستاد در حوادث اخیر کشور مثل سیل، زلزله و حادثه کرونا نقش مهمی ایفا کرد و فعالیت و حضور طلاب و روحانیون جهادی بدون مزد و مواجب در خدمت رسانی به مردم و آسیب دیدگان واقعا چشمگیر بود.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: حوزه فراتر از اینکه باید مثل بقیه پای کار امدادرسانی باشد باید فرهنگ سازی نیز نماید و بقیه مردم را نیز با این رویکرد مهم آشنا کند و مدارس و مراکز حوزوی ما در این عرصه پای کار هستند.

وی افزود: حوزه این رسالت مهم را برعهده دارد که مروج گره گشایی و امداد رسانی باشد و تولید فکر، اندیشه و محتوا در این عرصه ها باید فعال تر از قبل باشد.

آیت الله اعرافی با تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در توصیه ای به این نهاد مهم گفت: هلال احمر در کشور ما باید متفاوت با سایر کشورها باشد به ویژه در عرصه های برانگیختگی حس اجتماعی و به کار گرفتن نسل جوان.

خاطرنشان می شود در ابتدای این دیدار که حجج اسلام والمسلمین میرمطلبی و پناهی نیز حضور داشتند، محمدحسن قوسیان مقدم دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور در گزارشی به بیان فعالیت های صورت گرفته در این مرکز و آمادگی برای برگزاری دوره های آموزشی امداد برای مدارس علمیه پرداخت./1350/د101/ف

ارسال نظرات