۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۶۸۰۲۳۰

دومین روز ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری

دومین روز ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری
دومین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور در حال برگزاری است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، دومین روز ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از ساعت 8 صبح امروز چهارشنبه 22 اردیبهشت در ستاد انتخابات کشور واقع در وزارت کشور آغاز شد.

**250 هزار نفر از شعب و صندوق‌های اخذ رای حراست می‌کنند**

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور عصر امروز با حضور در ساختمان وزارت کشور در میدان فاطمی تهران از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند نام نویسی از داوطلبان کاندیداتوری این انتخابات قرار گرفت.

 

وی در جریان این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: در حوزه تامین امنیت برگزاری انتخابات، برنامه هایی تنظیم شده که ان شاالله فرآیند ثبت نام در آرامش کامل برگزار شود و برای تمام مراحل برگزاری انتخابات پیش بینی تامین نظم و امنیت صورت گرفته تا با همکاری مردم و دستگاه های مسئول انجام خواهد شد.

ذوالفقاری گفت: با توجه به افزایش شعب اخذ رای در مرحله برگزاری انتخابات فقط ۲۵۰هزار نفر مستقیماً برای حراست از شعب و صندوقهای اخذ رای نیرو حضور دارند.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور خاطرنشان کرد: علاوه‌بر آن هم باید از مرزهای کشور تا نقاط مختلف شهرها تامین امنیت داشته باشیم که در این زمینه طرح های مان آماده شده و هماهنگی ها در سطوح ملی و استانی انجام شده تا انشاالله انتخابات در امنیت کامل برگزار شود.

وی در ادامه با اشاره همزمانی برگزاری انتخابات با شیوع کرونا در کشور خاطر نشان کرد: دستورالعمل کاملی در این زمینه تنظیم و در حال ابلاغ است که بر اساس آن مجریان و مردم با رعایت پروتکل ها در انتخابات هیچ مشکل و نگرانی از نظر بیماری وجود نخواهد داشت.

رئیس ستاد امنیت انتخابات کشور با تاکید بر اینکه تاکنون در جریان ثبت نام از کاندیداهای انتخاباتهای شوراها و ریاست جمهوری مورد امنیتی مشاهده نشده است، اظهار کرد: اطلس امنیت کاملا آماده شده است؛ این اطلس با آنچه در گذشته وجود داشت خیلی متفاوت است و همه دستگاه‌های اطلاعاتی کشور اطلاعاتی که در حوزه‌های مختلف کشور داشتند را تجمیع کرده اند. با توجه به اینکه ممکن است در برخی مناطق تغییراتی وجود داشته باشد، این اطلس بصورت مستمر بروز رسانی و جلسات ستاد امنیت انتخابات و کمیته های زیر مجموعه نیز برگزار می شود و اوضاع کشور کاملا تحت رصد است.

**برخی دغدغه‌ها شایسته جمهوری اسلامی نیست**

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات کشور، گفت:‌ روند ثبت نام تاکنون خوب بوده است امیدواریم تا پایان ثبت نام افرادی که شایستگی و لیاقت تصدی این سمت را دارند، حضور یابند. ان‌شاالله مردم نیز با حضور حداکثری بتوانند یک منتخب لایق را انتخاب کنند.

 

 

دادستان کل‌ کشور اظهار داشت: امیدواریم مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضور خوبی پای صندوق‌های رأی داشته باشند. مسئولان نیز زمینه حضور مردم را فراهم کنند. ما نیز در خدمت مجموعه ادای وظیفه خواهیم کرد.

وی ادامه داد: من مشکلی خاصی امروز مشاهده نکردم. امیدواریم یک انتخاب خوب و پرشور و سالم داشته باشیم.

دادستان کل کشور در مورد مصوبه شورای نگهبان گفت: از نظر قانون‌اساسی تعیین شرایطی که یک فرد که قصد کاندیداتوری دارد، بر عهده شورای نگهبان است اما شکل این قضیه محل بحث است. اصل قضیه از آنجایی که شورای نگهبان یک نهاد قانونی است، بر عهده این ‌نهاد گذاشته شده است.

وی اضافه کرد: این نقیصه قانونی را در دوره‌های گذشته نیز شاهد بودیم. باید بین مجلس و شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت یک هماهنگی جامع و مانعی صورت بگیرد که این اختلافات را نیز شاهد نباشیم.این چنین دغدغه‌های شایسته جمهوری اسلامی نیست. 

منتظری در پایان خاطر نشان کرد:به نظر من این مساله در حوزه صلاحیت شورای نگهبان است اما شکل قضیه ممکن است دارای سلیقه‌های مختلف باشد. در نهایت شورای نگهبان است که تشخیص می‌دهد و فرد مناسب را به مردم معرفی کند‌.

**قدرتعلی حشمتیان نام‌نویسی کرد**

دومین روز ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری + فیلم

قدرتعلی حشمتیان رئیس جبهه مستقلین و اعتدال گرایان ضمن حضور در ستاد انتخابات کشور برای رقابت‌های سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کرد.

**ثبت‌نام قدیری ابیانه**

محمدحسن قدیری ابیانه سفیر اسبق ایران در مکزیک و ایتالیا دقایقی پیش با حضور در وزارت کشور در انتخابات ۱۴۰۰ ثبت‌نام کرد.

 

 

**رستم قاسمی نام‌نویسی کرد**

 

دومین روز ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری + فیلم

رستم قاسمی وزیر نفت دولت دهم دقایقی پیش با حضور ستاد انتخابات کشور در انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کرد.

وی بعد از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران گفت: امروز حال اقتصاد خوب نیست بخش زیادی از مردم زیر خط فقر هستند و به نظرم وقت شعارهای "می‌شود باید بشود" گذشته است.

قاسمی ادامه داد: متاسفانه سکان کشتی اقتصاد کشور در این دوره به دست کسانی داده شد که حتی پیش از این یک قایق را هم هدایت نکرده بودند.

وی افزود: من سرباز کوچک وطن، نوکر مردم و با تجربه طولانی در حوزه آبادانی کشور و بخش های صنعت معدن مسکن انرژی کشاورزی هستم.

قاسمی بیان کرد: اساس آبادانی می‌تواند اقتصاد کشور باشد و در شرایطی که تحریم‌کنندگان که تحریم‌های فلج کننده علیه ایران اعمال کرده‌اند با بی اثر کردن تحریم‌ها پس از صد سال از تولید نفت ببه عنوان وارد کننده فرآورده های نفتی بودیم به صادر کننده تبدیل شده‌ایم.

وزیر نفت دولت دهم افزود: بیشتر توسعه در صنعت نفت کشور درست در زمانی اتفاق افتاد که تحریم‌های آمریکا، سازمان ملل و اتحادیه اروپا علیه کشور ایران واقع شد. معتقدم به دولتی مقتدر انقلابی با ترکیبی از جوانان و بانوان با حضور افراد با صلاحیت با تجربه به دور از سیاست زدگی نیاز داریم چون که امروز متاسفانه غده سرطانی قوه مجریه کشور شده است که به دلیل سیاست زدگی در اقتصاد کشور متاسفانه آرایش اقتصادی و انتصابات سیاسی شرایطی برای کشور ایجاد کرد که در این روزها مردم نگران و سفره مردم کوچکتر شده است.

قاسمی با اشاره به حکمرانی در حوزه اقتصادی، اولین گام را تلاش درباره حل مسائل و مشکلات معیشتی مردم و عدالت در هدفمندی یارانه‌ها عنوان و اظهار کرد: این اقدام را بعد از سال‌ها به طور ریل گذاری اقتصاد کشور انجام می دهیم.

این داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حل مشکلات ازدواج جوانان، مسکن و کار و تقویت شاخص های فرهنگی کشور به ویژه تقویت فرهنگ کار و تلاش را عمده مسائل اجتماعی و فرهنگی دانست و گفت: راجع به حکمرانی در حوزه سیاسی باید بگویم این جانب در زمان مسئولیت هم به کشورهای مختلف سفر کرده بودم و با مقامات آن کشور مذاکرات اقتصادی داشتم و گام اول من تحکیم روابط به ویژه با کشورهای همسایه است.

وی افزود: در گام دوم روابط با همه کشورهای دنیا بجز رژیم صهیونیستی، به ویژه کشورهای همسو را مدنظر دارم.

**ثبت‌نام حسن سبحانی**

دومین روز ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری + فیلم

حسن سبحانی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی صبح امروز در ستاد انتخابات کشور حضور یافت و برای رقابت‌های ریاست جمهوری ثبت نام انجام داد.

وی بعد از نام‌نویسی در انتخابات ریاست جمهوری طی سخنانی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: برای بهبود تدریجی مناسبات توسعه اقتصادی ایران و کمک به تحقق استقلال اقتصادی با شعار «اقتصاد بدون ربا» در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ حاضر شدم.

سبحانی با بیان اینکه گسترش استقلال سیاسی با ریشه‌کن شدن فقر و محرومیت و اقتصاد اقتصادی ایجاد می‌شود، اظهار کرد: شرایط اقتصادی کشور آنقدر مفسده‌آور شده است که توسعه اقتصادی که امری اجتناب‌ناپذیر است در گرداب فقر و محرومیت طبقات پایین و حتی متوسط قرار گرفته است. 

سبحانی یادآور شد: برخلاف بی‌عنایتی‌های گذشته برای سومین بار سرمایه یک عمر تلاش علمی و عملی خویش در دانشگاه و مجلس و دولت را پیشکش بهبود اقتصاد ملی و ارتقاء تکریم ملت می‌کنم.

**محمد عباسی نام‌نویسی کرد**

 

دومین روز ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری + فیلم

محمد عباسی وزیر تعاون و ورزش و جوانان دولت دهم هم با حضور در ستاد انتخابات کشور برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کرد.

وی پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران گفت: نظام اجرایی جای تجربه و آزمون نیست و اینکه کسانی که تجربه‌ای نداشته‌اند در این زمینه وارد شوند، به سود نیست هرچند که مردم در این روند تصمیم‌گیری می‌کنند.

عباسی با بیان به اینکه من اعلام می‌کنم که می‌توانم در جبهه خدمتگزاری برای مردم آماده باشم، اظهار کرد: دستاوردهای انقلاب، ارزش های مهمی دارد که ملت به آن وفادار بوده است. مفهوم راهپیمایی های چندین سال اخیر نیز همین است.

وی افزود: اما باید پرسید آیا همه کسانی که در این کشور سر کار آمدند، توانستند رضایت مردم را جلب کنند؟ این امر کاملا وابسته به کارآمدی کارنامه آنان است که در این زمینه خود مردم بهترین قضاوت را انجام می‌دهند. 

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: برای من مهمترین مسائل جهت حضور در انتخابات این است که ضمن احترام به کسانی که در  زمینه انتخابات وارد شده‌اند و به عنوان یک برادر کوچکتر، به آنان می‌گویم نظام اجرایی جای تجربه و آزمون نیست و اینکه کسانی که تجربه‌ای نداشته‌اند در این زمینه وارد شوند، به سود نیست؛ هرچند که مردم در این روند تصمیم‌گیری می‌کنند.

عباسی در پایان تاکید کرد: من نگران معیشت مردم و اشتغال جوانان هستم و نگران از هم پاشیده شدن خانواده ها برای شرایط اقتصادی فعلی هستم و تمام تلاشم را برای بهبود این اوضاع انجام می‌دهم.

**نام‌نویسی سیدامیرحسین قاضی‌زاده**

سیدامیرحسین قاضی زاده نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای رقابت‌های ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد.

وی به همراه دختر خود در ستاد انتخابات حضور یافت.

 

 

قاضی‌زاده هاشمی بعد از نام‌نویسی در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برجام چند کلمه انگلیسی بر روی کاغذ است؛ مذاکره برای برجام باید توسط مذاکره‌کنندگان مورد اعتماد انجام می‌شد نه توسط کسانی که بی اعتقادی خود به مبانی نظام را اعلام کرده‌اند. 

نزدیک بیست سال است که به عنوان یکی از مدیران میانی و عالی در خدمت مردم بوده ام و سیزده سال سابقه نمایندگی مجلس دارم و اکنون نایب رئیس اول مجلس هستم. 

وی با اشاره به اینکه ایران کشوری با ثروت عظیم است و پول هم اندازه کافی دارد، تصریح کرد: نیروی انسانی توانا و قوانین بسیار خوب و متعالی داریم. مدیران خوبی داریم اما این مدیران یا خانه نشین شده یا در جای نامناسب به کار گرفته شده اند. 

قاضی زاده خاطر نشان کرد: رهبری آگاه و فرزانه داریم و مردمی فهیم صبور و پای کار داریم. استعدادهای ما فلج شده و معطل مانده است و نیاز است مدیرانی سرکار بیایند که  عدالت خواه و ساده زیست باشند. ما همچنین به اصلاح رویکردها نیازمندیم.

وی خاطر نشان کرد: اسم دولت خود را «سلام» گذاشته‌ام چون سلام به ایران جدید و نسل جدید است آمده ایم به سلام مردم جواب بدهیم و والسلام بگوییم به همه دعواهای سیاسی؛ دو سال است در اندیشکده ای با حضور 100  متخصص برنامه و گفتمان تحول خود را تهیه کرده ایم. این گفتمان دنبال حاکم کردن مردم است. 19 برنامه دارم که هشت برنامه اولویت دار است. ما برنامه های خود را تا سطح پروژه ها مشخص کرده ایم.

نایب رئیس مجلس در مورد مساله سربازی گفت: معتقدیم سربازی اجباری به این شکل مربوط به یک قرن گذشته است. مدل جایگزین ما سربازی حرفه ای است که این به تامین مالی نیاز دارد. رئیس جمهور باید سرمایه گذاری جدی انجام دهد. دولت سلام هزینه ای این طرح را می پذیرد. کم سن ترین داوطلب هستم و من وارد پنجاه سال شده ام و از آقای سعید محمد کوچک تر هستم.

**محمود احمدی‌نژاد ثبت‌نام کرد**

محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت‌های نهم و دهم لحظاتی پیش برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد و ثبت‌نام کرد.

 

 

عده‌ای از هواداران وی در بیرون وزارت کشور به استقبال او رفتند.

احمدی‌نژاد پس از ثبت‌نام در انتخابات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر رد صلاحیت شوم، انتخابات را قبول نخواهم داشت و در آن شرکت نمی‌کنم.

وی همچنین گفت: با دور کردن مردم از صحنه تصمیم گیری، کشور ضعیف تر شده و بعد با چند تهدید و تشر و سیلی ، آقایانی که فقط به فکر قدرت و منافع خود هستند، به طور جدی تر تسلیم شده و امتیازات بیشتر و اساسی تری خواهند داد. این مساله مثل روز برایم روشن است.

وی افزود: نصیحت من این است که باید به مردم برگردیم و دل آنها را به دست آوریم. برای این کار ابتدا باید مردم به حساب آورده شوند و رای و نظرشان معیار دانسته شود.

احمدی نژاد گفت: انتخاب، حق مردم است و مسئولان نباید در باره انتخاب آنها قضاوت کنند.

وی تصریح کرد: مسئولان تماما به اعتبار مردم بر مسند نشسته اند و اگر برخلاف رای و نظر مردم عمل کنند و یا چنین اعمالی را تایید کنند، نقض حقوق انجام داده اند و از اعتبار ساقط می شوند.  شرایط آینده کشور با غیبت مردم از صحنه، بسیار سخت تر می شود.

احمدی نژاد ادامه داد: اینجانب در دفاع از حق مردم برای تعیین سرنوشت، چند بار طی روزهای گذشته گفته ام که هم به دلیل عدم رضایت فراگیر مردم و عدم آمادگی جمعیت زیادی از کشور برای شرکت در انتخابات و هم به دلیل شرایط کرونایی که دولت اعلام و حکومت نیز آن را تایید کرده، بهتر است که انتخابات به تعویق بیفتد.

رئیس دولت‌های نهم و دهم تاکید کرد: عرض کرده ام که آمار پایین مشارکت در انتخابات به گونه ای نخواهد بود که بتوان با کرونا آن را توجیه کرد. مردم البته در مراجعه و تماس های بسیار زیاد با من، نگران استفاده از روش های الکترونیکی و پستی هم هستند.

وی تصریح کرد: وظیفه دارم از الان هشدار دهم که به کارگیری این روش ها- "الکترونیکی و پستی" ، مورد قبول مردم قرار نمی گیرد و به طور جدی بر شائبه های موجود خواهد افزود.

احمدی نژاد ادامه داد: من به عنوان کسی که تا حدودی نبض جامعه را به عنوان یک خادم کوچک و مرتبط با افراد و اقشار کثیر می فهمم، وظیفه دارم این موضوعات را به منظور اجتناب از اقدامات مساله ساز، زودتر اعلام نمایم.

رئیس دولت‌های نهم و دهم گفت: در شرایط کنونی کشور ، پذیرش مسئولیت، امری بسیار خطیر و دشوار است. مردم عزیز می دانند که این خادم کوچک، هیچ انگیزه شخصی برای حضور در مناصب حکومتی ندارم.

وی اظهار داشت: حضور امروز من برای ثبت نام، اولا جهت احترام به ملت بزرگ ایران از هر قوم و نژاد، مذهب، دین و زبان است. به ویژه میلیونها نفر در سراسر کشور که از بنده برای حضور در انتخابات دعوت کرده و بلکه به بنده امر کردند که امروز برای ثبت نام در انتخابات اینجا باشم، مسئولیت سنگینی را بردوشم قرار داد.

احمدی نژاد تاکید کرد: مردم از سراسر کشور در ملاقات های حضوری، تماس های تلفنی، نامه نگاری، تشکیل کاروان انسانی، ارسال طومارها و پیام ها در مقیاس بسیار بالا، اصرار داشته اند که این فرزندشان در انتخابات شرکت نماید.

وی افزود: از آنجا که هم شرایط کشور را می دانم و هم انگیزه شخصی ندارم، نیاز به مقاومت سختی بود که پاسخ مثبت ندهم و نیز شرمنده می شدم که امیدهای مردم را نادیده بگیرم.

رئیس دولت‌های نهم و دهم افزود: مردم در بسیاری از ملاقات ها، این انتخابات را به عنوان یک امر سرنوشت ساز، برای کشور و انقلاب می دانند که اگر امیدی به تغییر باشد در انتخابات شرکت نمایند وگرنه، نه.

احمدی نژاد اضافه کرد: عدم رضایت شدید مردم از اوضاع به عنوان بدترین دوران پس از انقلاب، به گونه ای است که شرایط امروز را حداقل از نظر روانی، از شرایط سال‌های جنگ بدتر می دانند.

وی گفت: مردم حتی مرا تهدید کرده اند که اگر در انتخابات ورود نکنم در پیشگاه خدا، آنها و تاریخ، مسئول شناخته خواهم شد. ثانیا علیرغم علم به اوضاع نابسامان همه جانبه کشور و درک شدت سختی در مسیر تغییر شرایط و اصلاح اساسی و ایجاد بهبود در زندگی و معیشت مردم، معتقدم کشورم ایران سرافراز و سربلند، دارای ظرفیت های استثنایی است.

احمدی نژاد افزود: معتقدم که به پشتوانه مردم فهیم، باهوش، نجیب و قدر شناس که قطعا پشتوانه خدا و امام زمان (ع) را هم با خود دارد، در سایه برنامه ریزی درست و مدیریت انقلابی، مردمی، عاقلانه و دانش محور و با کار و تلاش خستگی ناپذیر همه افراد کاردان و صالحی که مسئولیت خواهند پذیرفت، به سرعت می توان، امید و نشاط را به جامعه برگرداند.

وی یادآور شد: با انجام یک مجموعه برنامه اصلاحی اساسی، می توان آهنگ سریعی از پیشرفت، تعالی و رفاه مردم را به نمایش گذاشت.

رئیس دولت‌های نهم و دهم گفت: اینجانب فرزند ملت ایرانم و با نظر و حمایت مردم، دولتی ایرانی تشکیل خواهم داد و با اتکاء به ملت و لطف خداوند و عنایت امام عصر(ع) در خدمت ملت و کشور خواهم بود. مجددا اعلام و تاکید می نمایم که شرایط داخلی و خارجی بسیار حساس است و فشار اقتصادی و روانی سنگینی بر مردم وارد می شود.

احمدی نژاد گفت: احتمال وقوع شرایط پیش بینی نشده و غیرقابل جبران درصورت عدم استفاده درست از فرصت انتخابات که شاید آخرین فرصت باشد وجود دارد.

وی ادامه داد: در باره خود انتخابات باید به عرض ملت برسانم که تعیین سرنوشت، حق مسلم و قطعی مردم است و احدی حق ندارد این حق را مخدوش یا تضعیف نماید. اینکه عده ای به دنبال مهندسی انتخابات باشند، به برخی بگویند نیایید و برخی را به دلایل واهی از حضور در عرصه باز بدارند، برخلاف مسیر مصالح کشور و مردم و تعهد انقلابی است.

رئیس دولت‌های نهم و دهم گفت: اینکه صدا و سیما از یک ماه قبل بداند تعداد کاندیداهای نهایی چند نفرند و فقط برای آنها میز مناظره را تدارک کند، برخلاف مسیر ملت و تعهدات داده شده به ملت است.

احمدی نژاد  افزود: به نام نظارت استصوابی و آن هم بعد از 42 سال از انقلاب برای مردم تصمیم می گیرند و هر روز تفسیر جدیدی از این نوع نظارت ارائه می‌دهند و حتی قانونگذاری هم می کنند. باید اجازه دهند همه اشخاص مورد نظر مردم در معرض رای مردم قرار گیرند. باید حق انتخاب مردم به طور کامل به رسمیت شناخته شود.

وی افزود: در سال 92 و 96 با ما برخورد حذفی کردند اما من به خاطر انقلاب و نظام و مردم حوصله و گذشت کردم. البته انگیزه شخصی نداشتم و هر دو بار شرکت کردم ولی به کسی رای ندادم و رای سفید انداختم. من با رد صلاحیت هر نامزدی که مورد نظر مردم باشد و حضورش با صریح قانون، ناسازگار نباشد، مخالفم.کسی حق چنین کاری را ندارد و این کار خلاف قانون اساسی است.

وی افزود: اقدام کنندگان به چنین کاری در برابر قانون و مردم مسئول و در آینده پاسخگو خواهند بود. اما به طور مشخص در باره حضور خودم در انتخابات با توجه به شرایط کشور و لزوم تحول در مدیریت کشور و اصرار جمعیت میلیونی در کشور برای حضور در صورت رد صلاحیت ، از هم اکنون اعلام می دارم که انتخابات را تایید نمی کنم و در آن شرکت نخواهم کرد.

احمدی نژاد گفت: البته در صورت رد صلاحیت و در نتیجه عدم دخالت در انتخابات، با اجتماع اعتراضی و یا اعمال خشونت موافق نیستم. همه باید مراقبت کنند که عناصر فاسد رخنه کرده در نهادهای امنیتی با ایجاد خشونت، مردم را متهم نکنند، راه را بر برخورد با آنان باز ننمایند و زمینه تضییع حقوق مردم را فراهم نکنند.

رئیس دولت‌های نهم و دهم گفت: با توجه به تجربیات گذشته و از اینکه احتمال پخش شایعات زیاد خواهد بود، از عموم مردم می خواهم که به شایعات، صداسازی و شاید تصویر سازی هیچ اعتنایی نکنند. نظرم به طور قطعی این است که یا به صورت کاندیدا در انتخابات حضور خواهم داشت و یا در صورت رد صلاحیت، ضمن رای ندادن، از هیچ کس، حتی افرادی که سابقه دوستی یا همکاری نزدیک با بنده داشته اند، حمایت نخواهم کرد.

احمدی نژاد اظهار داشت: خداوند، امام زمان، مردم عزیز و تاریخ را به شهادت می گیرم که از سر خیرخواهی و دلسوزی به مسئولیت خود برای بیان مصالح کشور، انقلاب و ملت عمل کردم.

این گزارش حاکی است هنگام ورود رئیس دولت‌های نهم و دهم به ستاد انتخابات کشور حواشی میان بعضی همراهان او و کارکنان ستاد رخ داد.

**نام‌نویسی صادق خلیلیان**

صادق خلیلیان، وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم اولین چهره شاخصی بود که با حضور در ستاد انتخابات برای نامزدی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

 

 


**روز اول 57 نفر نام‌نویسی کردند**

سید اسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات کشور در پایان نخستین روز از ثبت‌نام داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفته بود: در نخستین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری ۵۷ نفر نام نویسی کردند.

بنابر این گزارش، کلیات برنامه زمان‌بندی انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری به شرح زیر است:

 21 اردیبهشت 1400 : صدور دستور شروع انتخابات توسط وزیر کشور

 21 اردیبهشت تا 23  اردیبهشت 1400: تشکیل هیئت اجرایی توسط فرمانداری‌ها  

21  اردیبهشت تا 25  اردیبهشت 1400: ثبت‌نام از داوطلبان به مدت 5 روز (از زمان صدور دستور شروع انتخابات)

26 اردیبهشت تا 30 اردیبهشت 1400 : رسیدگی به صلاحیت داوطلبان توسط شورای نگهبان

31 اردیبهشت تا  4 خرداد 1400: تمدید مهلت رسیدگی به صلاحیت داوطلبان توسط شورای نگهبان

6 خرداد تا 7 خرداد 1400: انتشار اسامی نامزدها توسط وزارت کشور

 7 خرداد تا 26 خرداد 1400: تبلیغات انتخاباتی نامزدها

27 خرداد 1400: ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی نامزدها

28 خرداد 1400: اخذ رأی

۵۹ میلیون ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجدین شرایط در کشور هستند که از این تعداد ۱ میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند.

انتخابات شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایری به همراه دومین انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خردادماه سال جاری برگزار خواهد شد.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام به شرح زیر است:

۱) اصل شناسنامه عکس دار و چهار (۴) برگ تصویر کلیه صفحات آن؛

۲) اصل کارت ملی و تصویر آن؛

۳) دو (۲) قطعه عکس ۴ × ۶ جدید؛ضمناً در تعامل و همکاری فی مابین مجریان و ناظران انتخابات و در اجرای ماده ۵۹ قانون، اسناد و مدارک مثبت صلاحیت داوطلبان که در اطلاعیه شماره ۵ هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری اعلام شده است در هنگام ثبت نام داوطلبان، توسط وزارت کشور دریافت و در اختیار شورای نگهبان قرار می گیرد. 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علی عیوضی
Iran, Islamic Republic of
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
احمدی نژاد یک منحرف به تمام معناست
او را باید به حال خودش رها کرد و
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹
جریان انحرافی هیچ جایگاهی در کشور نخواهد داشت
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۳
مرگ بر فتنه گر و منحرف و ضد ولایت فقیه
0
0
دهاتی
Iran, Islamic Republic of
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
باید فقط کاندید وارد وزارت کشور شود ولا غیر
0
0