۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۶۸۰۲۸۳

بی اعتنائی سید حسن خمینی به زخم‌های وارد آمده بر پیکر جهان اسلام

بی اعتنائی سید حسن خمینی به زخم‌های وارد آمده بر پیکر جهان اسلام
تولیت حرم امام راحل که خود را ملزم به صیانت از اندیشه امام می‌داند درباره جنایت صهیونیست‌ها سکوت کرده و حتی حاضر نشده با یک پست اینستاگرامی آن را محکوم کند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، امروزه کنشگری های رسانه‌ای افراد منتسب به بیوت و بزرگان مورد واکاوی و مداقه اهالی رسانه و جریان های فکری و مبنای محاسبه رویکردها یا رویگردانی آنان درباره مسائل سیاسی روز قرار می‌گیرد. یکی از این کنشگری ها، صدور به هنگام بیانیه، اطلاعیه یا پیام در بروز حوادث و رویدادهاست.

یکی از رویدادهای مهم جهان اسلام، حملات وحشیانه داعش و رژیم صهیونیستی به پیکر جهان اسلام در افغانستان و غزه است. در پی حادثه تروریستی در یکی از مدارس دخترانه افغانستان و کشته شدن تعدادی از دانش آموزان دختر، مراجع تقلید و شخصیت های مذهبی و ملی با صدور بیانیه های جداگانه به این اقدام واکنش نشان دادند و بیزاری خود را از کشتار وحشیانه دختران افغان به جرم محبت اهل بیت علیهم السلام اعلام کردند و خواستار مقابله و پیشگیری سازمان های جهانی از تکرار این نوع اقدامات ضد بشری شدند.

هم چنین در پی جنایات رژیم صهیونیستی در آستانه یوم النکبه در آواره کردن فلسطینیان محله شیخ‌جراح در قدس اشغالی، هتک حرمت  مقدسات اسلامی‌ و حتی مسیحی، حمله به نمازگزاران در قدس شریف و کشتار ملت بی دفاع فلسطین در نوار غزه به وسیله جنگنده ها، یگان توپخانه‌ای و موشکی ارتش صهیونیستی که تا کنون منجر به شهادت ده ها مسلمان بی دفاع از جمله 13 کودک شده است، شخصیت های دینی و تاثیرگذار کنشگری های رسانه‌ای خود را با هدف توقف جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند.

تعداد بازدید : 5

بی گمان موج محکومیت اقدامات ضد بشری این رژیم فشار افکار عمومی‌و جامعه جهانی را به دنبال خواهد داشت. هم چنین از آن جا که ضعف و تفرقه در امّت اسلامی، زمینه‌ساز غصب فلسطین بوده است، امروزه نیز وحدت علما و شخصیت های دینی اسلام باعث نجات مردم مسلمان فلسطین و غزه خواهد شد. به گونه‌ای که در پی حوادث جاری در فلسطین اشغالی و جنایات صورت گرفته از سوی اشغالگران صهیونیست، دفتر مرجعیت عالی قدر مستقر در حوزه علمیه نجف، حضرت آیت الله سید علی سیستانی بیانیه‌ای صادر کرد و بار دیگر حمایت قاطع خود را از مردم سربلند فلسطین در مقاومت شجاعانه خود در برابر اشغالگران مورد تاکید قرار داد و ملت های آزاده را به حمایت و پشتیبانی از ملت فلسطین در بازپس گیری حقوق سلب شده فرا خواند.

این همه در حالی است که حجت الاسلام سید حسن خمینی درباره حمله تروریستی کابل با تاخیر، تنها در پستی اینستاگرامی‌به خانواده های کودکان مظلوم افغان تسلیت گفت و آنان را قربانی تحجر دینی و حضور نامبارک بیگانگان دانست.

حادثه تروریستی کابل و کشتار وحشیانه مردم غزه و بی اعتنائی سید حسن خمینی به زخم‌های وارد آمده بر پیکر جهان اسلام

در شرائطی که حامیان مردم مظلوم فلسطین در سایر نقاط جهان حتی در نیویورک نسبت به حملات وحشیانه صهیونیست ها کنشگری اعتراضی داشته‌اند، تولیت حرم امام راحل با وجود آن که خود را ملزم به صیانت و پاسداری از اندیشه و مکتب امام خمینی می‌داند و موسسه تنظیم و نشر آثار امام را با بودجه میلیاردی راهبری می‌کند، هنوز درباره این مسئله مهم جهان اسلام سکوت کرده و حتی حاضر نشده با یک پست اینستاگرامی‌هم سر و ته قضیه را فیصله دهد.

اطرافیان حجت الاسلام سید حسن خمینی حساسیت او را در قضایای مورد اهتمام جریان و جناح سیاسی خاصی که نسبت چندانی با مصالح عمومی‌و قضایای جهان اسلام ندارد، تا آستانه صدور پیام های تسلیت و حضور در مجالس ترحیم بالا می‌برند، و به عنوان مثال برای درگذشت همسر پدر میرحسین موسوی، مادر همسر و خاله سید محمد خاتمی، مادر محسن آرمین، والده هادی خانیکی، خواهر سید محمد صدر، خواهر محمد علی جماعتی، خواهر پیروز حناچی، خواهر محمد حسین حسن خانی، خواهر محمد علی هادی نجف آبادی، همسر محمد باقریان و حتی برخی سلبریتی های ورزشی مانند میناوند و محمد خادم پیام تسلیت صادر می‌کند، با کمال تعجب در مسائل و قضایای مربوط به غرر اندیشه  های امام راحل و مبانی انقلاب اسلامی‌مانند مبارزه با رژیم صهیونیستی و آزادسازی قدس شریف سکوت پیشه می‌کند.

تولیت حرم امام راحل را به خواندن فرازهائی از افکار و بیانات پیرجماران در لزوم هوشیاری علما در برابر خطر نفوذ اسرائیل غاصب دعوت می‌کنیم: «باید علمای اعلام و خطبای عظام، ملت را عموماً و طبقه کارگر را خصوصاً، از خطر‏‎ ‎‏اجانب عموماً و خطر اسرائیل و عمال اسرائیل خصوصاً برحذر دارند و از آنهایی که‏‎ ‎‏دست اجانب و خصوص اسرائیل را برای قبضه ذخایر کشور باز گذاشته‌اند اظهار تنفر و‏‎ ‎‏برائت کنند ... باید علمای اعلام، رویّۀ کناره گیری و گوشه نشینی را رها فرمایند و‏‎ ‎‏خطبای عظام حقایق را روشن به ملت گوشزد نمایند و آنها را به خطرات محتمله آگاه‏‎ ‎‏نمایند و ملت باید از علمای اعلام و مبلغین محترم پشتیبانی نمایند».[1]

دیدارهای حجت الاسلام سید حسن خمینی با شخصیت های اصلاح طلب، زاویه دار با نظام و نهضت آزادی، کرباسچی، سید محمد خاتمی، میر حسین موسوی، فتنه گران، عبد الله نوری، سید هادی هاشمی و باند شیخ منتظری/ بی اعتنائی سید حسن خمینی به زخم‌های وارد آمده بر پیکر جهان اسلام

با کدامین موید و قرینه می‌توانیم این رفتار اعتزالی و سکوت معنادار حجت الاسلام سید حسن خمینی را حمل بر وجه احسن کنیم؟ مگر رصدگران، مجریان و راهبران اتاق های فکر رسانه های دشمن و امپراتوری خبری جهانی تحت سلطه صهیونیسم جهانی در این روزها بیکار نشسته‌اند و در این بحبوحه رسانه‌ای، این ترک کنشگری انقلابی تولیت موسسه تنظیم و نشر آثار امام را در محاسبات رسانه‌ای خود به حساب نمی‌آورند و نسبت به آن مغفول خواهند بود؟ تولیت حرم امام این روزها سرگرم چه اقدام مهمی‌است که  فرصت محکوم کردن این جنایات را با قصد التیام زخم های وارد آمده بر پیکر جهان اسلام را ندارد؟ شاید مشتاقانه در پی ایفای نقش محوری و وحدت بخش بین گروه ها و شخصیت های اصلاح طلب و حتی مطرودان امام راحل مانند وابستگان فکری نهضت آزادی در انتخابات اخیر است تا باز هم زیر پای مطرودان امام در جماران فرش قرمز پهن کند و شخصیت های افراطی اصلاح طلب و جریان های زاویه دار با انقلاب را برای مسئله سازی در انتخابات 28 خرداد سازماندهی کند.

[1] صحیفه امام، ج 21، ص542.

محمد مهدی محققی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
غلامرضا ایوب زاده
Iran, Islamic Republic of
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴
درود و احسنت بر همکاران عزیز رسا
10
3
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
اینها این همه بودجه از بیت المال میگیرن واسه موسسه تنظیم و نشر آثار امام دیگر مگر خزانه ای بجا گذاشته اند؟
9
3
سید عدنانی
Iran, Islamic Republic of
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱
واقعا این آقاسیدحسن با خودش چی فکر کرده
چیکار داره می کنه
مردم چی فکر می کنن راجع به نوه امام
حضرت امام کجایی ببینی کیا شدن میراث دار شما
11
4
طلبه انقلابی
Iran, Islamic Republic of
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱
دستاوردهای انقلاب، ارزش های مهمی دارد که ملت به آن وفادار بوده است. مفهوم راهپیمایی های چندین سال اخیر نیز همین است.
حالا امثال ایشان هر چه می خواند سکوت کنند.
لطمه ای بر پیکر اسلام وارد می آید؟
8
3
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
انقلاب جاریست.
6
2
طلبه عصر انقلاب
Iran, Islamic Republic of
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۲
واقعا حیف و صد حیف که ایشون شده همه کاره ..
پسر ایشون الان چیکار می کنه
خودش چیکار می کنه
واقعا اگه امام در قید حیات بودند با سید حسن چه می کردن
نامه امام راحل به سید حسین فرزند آقامصطفی خمینی ره رو یادتون رفته؟
1
1
ابو ماجد
Iran, Islamic Republic of
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۳
درود بر رسای انقلابی.
ایشان بیانیه ندهد به خودش لطمه میزند نه به جهان اسلام.
1
0
ابو ماجد
Iran, Islamic Republic of
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۳
درود بر رسای انقلابی.
ایشان بیانیه ندهد به خودش لطمه میزند نه به جهان اسلام.
6
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳
خخخخخخ ببین کیا دم از حق و حقوق مردم فلسطین و امام خمینی میزنند یک مشت رسوای اجتماعی که مردم پشیزی برایتان ارزش قائل نیستند پرونده سراسر خباثتتان در پیروی از دجالی که امام خمینی حتی حاضر به دیدنش هم نبودبرای همه روشن است جمع کنید بساط عوام فریبی و ژست آزاد اندیشی که این حرفها از عقل و درک شما دور است. آیت الله العظمی سید حسن خمینی در مقاطع مختلفی از مردم فلسطین حمایت کرده نه برای تایید شدن توسط خفاشانی مثل شما بلکه از جهت حق و حقیقت و عقیده وافر به آزاداندیشی و ازاد مردی
2
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹
هنگام امتحان الهی از شخصیتهای دینی است.
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲
خدا عاقبت ایشون رو بخیر کنه
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴
دمتون گرم
برقرار باشید
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۰
https://www.jamaran.news/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D8%AA-12/1509445-%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85-%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%AD%D8%B3%D9%86-%D8%AE%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C%D9%84-%D9%87%D9%86%DB%8C%D9%87-%D9%85%D9%84%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B3%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%AF-%D9%81%D8%B1%D8%B2%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%DA%86%D9%88%D9%86-%D8%B4%D9%85%D8%A7-%D8%A7%D9%81%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%B1-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF-%D8%B5%D8%A8%D8%AD-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B8%D8%A7%D8%B1-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%DB%8C%D9%85
2
0
جواد امام
Iran, Islamic Republic of
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۲
در پی پاسخ مقاومت به جنایت های اخیر رژیم صهیونیستی؛
پیام سید حسن خمینی به اسماعیل هنیه: ملت های مسلمان به وجود فرزندانی چون شما افتخار می کنند/ صبح آزادی را انتظار می کشیم..
3
0
اباذر
Iran, Islamic Republic of
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۵
درد شما از جای دیگری، با آسمان ریسمان کردن و دروغ بافی ها چنان گوری برای نظام کنده و چنان باتلاقی درست کرده اید که جز مدفون کردن نظام و به تبع آن خود و عمله های بولتن ساز و نفوذی های نظامی پشت سرتان دست آوری بدست نخواهد آمد. حال در اوج جهالت لقمه هایی را بجوید که دیگران برایتان پخته و آماده کرده اند
3
0
عباس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۶
این با با فکر نکنم اصلا ... (انتقاد) ...که تو شدی متولی حرم امام ره ؟
1
0
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
سید حسن خمینی دیروز بیانیه داد راجع به فلسطین خطاب به اسماعیل هنیه
1
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷
سید حسن ب...(انتقاد) ... ، کاری به مسائل جهان اسلام نداره ، البته از روحانی هم خوب طرفداری میکنه
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
درود بر رسا، توی این مدت که با رسانه رسا آشنا شدم هر روز دنبال میکنم و خبرای خوبی هم میزارین، امیدوارم همیشه روبه پیشرفت باشید .
3
0
ناشناس
Bulgaria
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
غزه در آتش و خون
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
همه مان در آزمون الهی قرار داریم.
0
0