۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۶۸۵۳۷۳

کتاب «اندیشۀ فرهنگی آیت‌الله خامنه‌ای» منتشر شد

کتاب «اندیشۀ فرهنگی آیت‌الله خامنه‌ای» منتشر شد
کتاب درآمدی بر اندیشه فرهنگی آیت‌الله خامنه‌ای اثر مهدی جمشیدی توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی روانه بازار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، کتاب درآمدی بر اندیشه فرهنگی آیت‌الله خامنه‌ای اثر مهدی جمشیدی توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی روانه بازار شد.

کتاب «اندیشۀ فرهنگی آیت‌الله خامنه‌ای» نخستین روایت تحلیلی و منظومه‌وار از مواضع فرهنگی رهبر انقلاب است که نگارندۀ این اثر پس از ۶ سال، توانسته در قالب یک پژوهشِ «علمی» و «مستند»، اندیشۀ فرهنگی آیت‌الله خامنه‌ای را گرد آورد و روایتی «تحلیلی» و «راهبردی» از آن ارائه کند به‌طوری‌که:

ـ یک «منظومۀ فکری» طراحی شده که مشتمل بر عناصر و لایه‌های فرهنگی متنوّع و درهم‌تنیده است

ـ مخاطب هم با «زیرساخت‌های معرفتی و فکری» اندیشۀ فرهنگی آیت‌الله خامنه‌ای آشنا می‌شود و هم با «نمودها و مصداق‌های عینی» آن

ـ در چهارچوبی روایت شده‌ که شامل مجموعه‌ای از «تجویزها» و «توصیه‌ها»ی فرهنگی است

ـ مخاطب پس از مطالعۀ آن، می‌تواند به تصویری «دقیق» و «سرشار از جزئیّاتِ» دست یابد

ـ گردآوری محض نیست، بلکه دربردارندۀ «توصیف‌» و «تحلیل» نیز هست

ـ ادبیّات آن، «استدلالی» و «بین‌الاذهانی» است

ـ جهت‌گیری اثر به‌سوی «اندیشه‌پردازی» و تبدیل «گفته‌های فرهنگی» به «اندیشه‌های فرهنگی» است

ـ از پرداختن به اضلاع «ساختاری» غفلت نشده است، بله مسأله‌هایی از جنس «نظام‌سازی فرهنگی»، مهمّ انگاشته شده‌اند

ـ دیدگاه‌های فرهنگی آیت‌الله خامنه‌ای را در طول پنجاه سال – یعنی از دهۀ پنجاه تا سال ۱۴۰۰ – در بر می‌گیرد
این کتاب در قطع رقعی با ۴۶۴ صفحه و قیمت ۹۰۰۰۰ تومان منتشر شده است.

تخفبف قربان تا غدیر پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

۱۰ تا ۵۰ درصد تخفیف و ارسال رایگان برای بیش از هزار عنوان از آثار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کانون اندیشه جوان، مؤسسه فرهنگی دانش و اندیشه معاصر و بیش از سی ناشر معتبر دیگر تجربه‌ جشنواره فروش سال گذشته «قربان تا غدیر» و همچنین درخواست‌های زیاد مخاطبان و همراهان همیشگی، ما را بر آن داشت تا برای دومین‌بار نیز طرح «عید قربان تا غدیر» را با تخفیف‌ و تنوع محصول و ناشران بیشتر اجرا کنیم.

امسال کرونا مجدد مانع برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد و این امر انگیزه‌ی تیم سازمان انتشارات برای تسهیل دسترسی مخاطبان به کتاب‌های خوب را دو چندان کرد.

به مناسبت عید سعید قربان و عید غدیرخم سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی طرح تخفیف ۵۰% به همراه ارسال رایگان به سراسر کشور برای خریدهای بالای پنجاه هزار تومان را از تاریخ ۳۰ تیر تا ۱۰ مرداد برگزار می‌کند.

در این طرح امکان بازدید، انتخاب و خرید بیش از هزار عنوان از آثار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کانون اندیشه جوان، مؤسسه فرهنگی دانش و اندیشه معاصر و منتخبی از کتاب‌های بیش از سی ناشر معتبر از جمله: سوره مهر، نشر بین‌الملل، نشر معارف، کتابستان و... فراهم شده است.

ارسال نظرات