۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۶۸۸۰۰۴
نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس در گفت‌وگو با رسا:

فیلم‌های منسوب به اوین هوچی گری دشمنان است

فیلم‌های منسوب به اوین هوچی گری دشمنان است
حجت الاسلام نوروزی با اشاره به اینکه در اسلام و جمهوری اسلامی شکنجه نداریم، فیلم‌های منتشر شده از زندان اوین را هجمه و هوچی گری دشمنان دانست.

حجت الاسلام حسن نوروزی، نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در رابطه با فیلم‌های منتشر شده منسوب به زندان اوین گفت: این فیلم ها ساختگی و دروغ است؛ بنده به عنوان کسی که قبل از انقلاب در زندان های شاهنشاهی بودم و پس از انقلاب نیز در زندان‌های بعث چند سالی را گذرانده ام و اکنون از زندان های ایران باخبرم، چنین چیزهایی برای من غیر قابل قبول می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه انتشار این کلیپ‌ها هوچی گری غرب است اظهار داشت: برای یک زندانی که دوران حبس خود را می‌گذراند چنین اتفاقاتی نمی‌افتد؛ کسی که در زندان است، زندان بان صرفا از او نگهبانی می‌کند، به او غذا می‌دهد و یک حدی دارد، البته این فقط در جمهوری اسلامی که یک کشور معتقدی است وجود دارد و سایر کشورها هیچ محدودیتی در برخورد با زندانی ندارند.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس یازدهم تصریح کرد: از نظر حقوقی در اسلام ما شکنجه و تنبیه نداریم و شخص اگر بازداشت موقت است که در بازداشت موقت افراد را با هم رو به رو می‌کنند و از او بازجویی به عمل می‌آید؛ البته ممکن است که یک جایی زندانی در یک سلولی نور آفتابش کم باشد ولی ما شکنجه نداریم.

وی همچنین ادامه داد: من فکر می‌کنم به خاطر این که آمریکا به دست یک گروه مستضعف، بی پول و پابرهنه شکست خورده و درب زندان های بگرام، کابل، ابوغریب و... باز شده و پرده از جنایت های آمریکا در این زندان ها برداشته شده اینها بی آبرو شدند و دست به تشویش اذهان عمومی زدند تا ذهن ها را از سمت خود به سمت ایران ببرند.

حجت الاسلام نوروزی خاطرنشان کرد: من تعجب می‌کنم از کسانی که در اسرائیل بدترین زندان ها را دارند، زندان گوانتانامو دارند، ابوغریب ها را شکل دادند و معروف به آدم کشی و جنایت هستند ولی ایران را متهم می‌کنند؛ ما عربستان را داریم که در مقابل چشمان مردم گردن می زند و صدا از کسی در نمی‌آید.

وی در پایان گفت: اینکه رئیس زندان‌ها عذرخواهی کرده منظورش این بود که اگر این نوع مسائل پیش آمده ما عذرخواهی می‌کنیم و پیگیری می‌کنیم؛ من مطمئن هستم اگر پیگیری کنند به نتیجه ای جز کذب بودن این مسأله نمی رسند.

ارسال نظرات