۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴
کد خبر: ۷۳۱۶۳۲

 هزینه سازش با ولنگاران به مراتب بیشتر از هزینه اعمال قانون است

 هزینه سازش با ولنگاران به مراتب بیشتر از هزینه اعمال قانون است
ممکن است عده‌ای در ذهن خود تصور کنند که اگر در برابر برخی هنجارشکنی‌ها و ولنگاری‌ها کوتاه بیاییم، دیگر هزینه‌ای نمی‌پردازیم؛ درحالی که هزینه‌ آن بیشتر از اجرای قانون است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی‌های چند سال اخیر خود فرمودند: هزینه‌ سازش، هزینه‌ تسلیم، هزینه‌ عدم مقاومت، از هزینه‌ مقاومت به مراتب بیشتر است؛ هزینه‌ مادّی هم دارد، هزینه‌ معنوی هم دارد. ( https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=42758 )

قطعا این سخن ایشان را نباید در مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل و مانند اینها منحصر کرد. آنچه گفته شد، یک نکته راهبردی و دقیق است که در مورد مسائل فرهنگی هم صدق می‌کند.

ممکن است عده‌ای در ذهن خود تصور کنند که اگر در برابر برخی هنجارشکنی‌ها و ولنگاری‌ها کوتاه بیاییم و با آن سازش کنیم، دیگر هزینه‌ای نمی‌پردازیم و یا گفته شود که هزینه راه آمدن با آنها کمتر از هزینه اعمال قانون و ایستادن در برابر این افراد است. تجربه همین ایام را ببینید، در مواردی از کشف حجاب سر کوتاه آمدیم، اکنون دغدغه برهنگی جماعتی را داریم.

بدون شک برخورد با ولنگاران و هنجارشکنان همیشه هزینه داشته و خواهد داشت و اساساً خنده‌دار است که بگوییم بدون هیچ هزینه‌ای در برابر ولنگاری می‌ایستیم؛ اما نکته اینجاست که هزینه‌های مادی و معنوی حاصل از عدم برخورد و ایستادگی در برابر آنها - که به خانواده ها، اقشار مردم و به اصل و اساس جمهوری اسلامی وارد می شود - به مراتب بیش از هزینه‌ای است که باید در برابر بی بند و باری و هنجارشکنی داده شود!

ارسال نظرات