۰۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۷۳۹۲۱
رئیس هیئت علمای اهل سنت جنوب عراق:

برخی شبکه های ماهواره ای آشکارا مردم را به قتل و کشتار دعوت می کنند

خبرگزاری رسا- شیخ خالد عبدالوهاب ملا از عملکرد برخی شبکه های ماهواره ای عربی به شدت انتقاد کرد.
شيخ عبدالوهاب الملا


به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ خالد عبدالوهاب ملا رئیس هیئت علمای اهل سنت جنوب عراق طی پیامی انفجارهای روزهای گذشته در برخی مناطق بغداد را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: گروههای تروریستی و تکفیری بار دیگر در قالب گروههای القاعده و حزب بعث به کشتار و ریختن خون فرزندان پایتخت روی آوردند و بدون رحمت و انسانیت جزئی از ملت را به خاک و خون کشیدند.

شیخ خالد ملا افزود: این جنایتها در حالی رخ می دهد که برخی از سیاستمداران به شدت از نظام دیکتاتوری که خون ملت را می آشامید، دفاع کرده و به احساسات میلیونها تن از مردم عراق زخم دیده توهین می کنند.

وی تاکید کرد: علمای اهل سنت جنوب عراق به شدت این جنایتها را محکوم ساخته و گروههای تروریستی و تکفیری و همچنین برخی شبکه های ماهواره ای را که همواره در حال دعوت به خشونت و کشتار ملت عراق است را مسئول اصلی این جنایتها می دانند.

رئیس هیئت علمای اهل سنت جنوب عراق خواستار برخورد قاطع دولت با این شبکه های ماهواره ای شد و تصریح کرد: برخی شبکه های ماهواره ای با دعوت از شخصیتهای تکفیری عرب به صورت آشکار مردم را به کشتار دعوت می کنند و دولت عراق باید به شدت با این شبکه ها برخورد کند.

وی با اشاره به سخنان ظافر العانی نماینده پارلمان عراق در حمایت از حزب بعث اظهار داشت: امثال ظافر العانی با تمجید از حزب بعث و عملکرد سیاهش تلاش می کنند تا بار دیگر دوران ظلمت و تاریکی را به عراق برگردانند ولی ما به همراه ملت در برابر همه این اقدامات می ایستیم و از کشور و دین حمایت خواهیم کرد./980/الفش

ارسال نظرات