۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۶۳۶۹۱۶
مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه خراسان شمالی:

سبک و سیره فاطمی کامل‌ترین مکتب سعادتمندی نوع بشر است

سبک و سیره فاطمی کامل‌ترین مکتب سعادتمندی نوع بشر است
حجت الاسلام زحمت کش با تأکید بر ضرورت الگوبرداری از مکتب فاطمی در شئون مختلف، گفت: سبک و سیره فاطمی کامل‌ترین مکتب سعادتمندی نوع بشر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین زحمت‌کش، مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی، امروز در مراسم گرامیداشت ایام فاطمیه دوم، با اشاره به ویژگی‌های مکتب فاطمی، اظهار کرد: مکاتب عبارت‌اند از نظام‌های علمی و عملی که ادعای تأمین سعادت و خوشبختی انسان‌ها را دارند، در موضوع مکتب، دو مسئله اهمیت دارد؛ نخست جامعیت آن مکتب و دوم اعتبار و تضمینی بودن آن مکتب برای خوشبختی و سعادت انسان.

حجت‌الاسلام زحمت‌کش خاطرنشان کرد: جامعیت یعنی هر مکتبی که ادعا می‌کند توانایی خوشبختی انسان‌ها را دارد، باید برای پنج ساحت انسانی برنامه رشد و تعالی داشته باشد.

وی با بیان اینکه این پنج ساحت شامل انسان‌سازی، خانواده سازی، جامعه‌سازی، نظام سازی و تمدن سازی است، اضافه کرد: هرچند این پنج شأن و ساحت به‌صورت تفصیل و تفکیکی عنوان می‌شوند ولی در عینیت در هم تنیده و لازم و ملزوم یکدیگرند و هر کدام سایر شئون را اقتضا می‌نماید.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی تصریح کرد: این چهار ساحت یعنی انسان، خانواده، جامعه و نظام هنگامی می‌توانند در یک چرخه تعاملی سالم قرار بگیرند که تمدن شکل گرفته باشد و تمدن درست مثل کارخانه انسان‌سازی است.

حجت‌الاسلام زحمت‌کش خاطرنشان کرد: دومین ویژگی مهم یک مکتب حقیقی این است که باید اطمینان‌بخش، دارای تضمین و اعتبار باشد؛ چون بهشت و جهنم انسان دقیقاً با نوع مکتب او رابطه مستقیم دارد.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی افزود: لذا باید مطمئن باشیم انسانی که فقط یک بار عمر می‌کند با این مکتب به سعادت و خوشبختی می‌رسد؛ والا مکاتبی مثل مکتب کمونیست شوروی فروپاشیده و لیبرال دموکراسی آمریکای در حال افول و فروپاشی و هر دو این مکاتب فاسد و مفسده انگیز اما ادعای سعادت انسان‌ها را داشتند و امروز همه اندیشمندان منصف به نارسایی این مکاتب اعتراف دارند.

وی اضافه کرد: وضعیت جهان امروز چنین است که بشر خسته و وامانده به دنبال مکتب رهایی‌بخش تضمینی می‌گردد و همه انسان‌ها در جستجوی پاسخ این سؤال هستند که راه نجات و برنامه رهایی چیست؟

حجت‌الاسلام زحمت‌کش گفت: این مکتب سعادت‌بخش مکتب فاطمی است؛ به‌گونه‌ای که می‌توان گفت تمام مدیران الهی و انبیا و ائمه (ع) از اول هستی تا آخر عالم نرم‌افزار مدیریتشان، مکتب فاطمی است.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت الگوبرداری از مکتب فاطمی در شئون مختلف، ابراز کرد: سبک و سیره فاطمی کامل‌ترین مکتب سعادتمندی نوع بشر است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات