۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۶۴۱۹۶۹

واکنش روسیه به ماجراجوایی گروهک‌های تروریستی در شمال سوریه + نقشه میدانی و عکس

واکنش روسیه به ماجراجوایی گروهک‌های تروریستی در شمال سوریه + نقشه میدانی و عکس
گروهک‌های تروریستی در روز‌های گذشته چند منطقه را در شرق استان ادلب به اشغال درآوردند.

به گزارش خبرگزاري رسا، روز سه شنبه (ششم اسفندماه)، همزمان با پیشروی های نیروهای ارتش سوریه در جنوب استان ادلب برای پاکسازی منطقه مهم و راهبردی «جبل زاویه» ، عناصر تروریستی حملات سنگینی را در شرق استان ادلب ترتیب دادند.

به گفته یک منبع میدانی، گروهک های تروریستی حملات گسترده را با پشتیبانی کامل دولت و ارتش ترکیه از حومه جنوبی شهر ادلب با هدف اشغال شهرک مهم و راهبردی «نیرب» علیه نیروهای سوری انجام دادند.

این منبع میدانی با بیان این که گروهک های تروریستی تمام توان و قدرت خود را برای اشغال این شهرک به میدان آوردند، گفت: نیروهای ارتش سوریه پس از درگیری های سنگین چند ساعته برای کاهش تلفات و خسارات از شهرک «نیرب» عقب نشینی کردند.

وی از کشته و زخمی شدن دهها تن از تروریست ها در جریان اشغال شهرک نیرب خبر داد و افزود: عناصر تروریستی با وجود متحمل شدن ضربات مهلک و دادن تلفات بالا این شهرک را به اشغال درآوردند تا حدودی معادلات میدانی را در استان ادلب تغییر دهند.

همزمان با اشغال شهرک «نیرب»، سامانه دفاعی ارتش سوریه یک پهپاد جاسوسی ارتش ترکیه را که برای پشتیبانی از تروریست ها در آسمان شرق استان ادلب به پرواز درآمده بود را شناسایی و منهدم کردند.

عناصر گروهک های تروریستی در ادامه (روز چهارشنبه، هفتم اسفندماه) با حمایت های گسترده ارتش ترکیه به پیشروی ها در محور شمالی شهر مهم و راهبردی «سراقب» در شرق استان ادلب ادامه دادند و توانستند چند منطقه دیگر را به اشغال دربیاورند.

واکنش روسیه به ماجراجوایی اردوغان در شمال سوریه/ در ادلب چه می‌گذرد؟ + نقشه میدانی و عکس

به گفته منابع میدانی، گروهک های تروریستی با وجود متحمل شدن خسارات و تلفات سنگین (کشته و زخمی شدن دهها تروریست) توانستند شهرک های «آفس و الصالحیه» را از کنترل نیروهای ارتش سوریه خارج کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، شماری از نظامیان ارتش ترکیه در جریان در جریان درگیری ها و اشغال این دو شهرک زخمی شدند؛ ۲ تن از نیروهای اشغالگر ارتش ترکیه در این محورها کشته شدند.

 گروهک های تروریستی پس از اشغال شهرک های «آفس و الصالحیه»، عملیات جدیدی را با پشتیبانی گسترده ارتش ترکیه برای اشغال شهر راهبردی «سراقب» علیه نیروهای ارتش سوریه انجام دادند.

تروریست ها حملات سنگین را از محور شهرک اشغال شده «نیرب» آغاز کردند و در مرحله نخست پس از درگیری های چند ساعته توانستند شهرک های «ترنبه، جوباس، سان، زکار، دادیخ، کفربطیخ و کدوره» را از کنترل نیروهای سوری خارج کنند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای ارتش سوریه در نهایت پس از درگیری های سنگین و نفس گیر چند ساعته از شهر مهم و راهبردی «سراقب» در شرق استان ادلب عقب نشینی کردند و این شهر به اشغال عناصر تروریستی درآمد.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، گروهک های تروریستی در جریان اشغال شهر سراقب و شهرک های حومه در شرق استان ادلب دهها تن از عناصر خود را از دست دادند و متحمل ضربات مهلکی شدند.

به گزارش مشرق، چند گروه از نیروهای تازه نفس ارتش سوریه به منطقه اعزام و با کمک نیروهای مستقر در منطقه در تلاش هستند عملیات را برای بازپس گیری شهر استراتژیک سراقب را از محور جنوبی و شرقی آغاز کنند.

واکنش روسیه به ماجراجوایی اردوغان در شمال سوریه/ در ادلب چه می‌گذرد؟ + نقشه میدانی و عکس
اعزام نیروهای تازه نفس برای بازپس گیری مناطق اشغالی

همزمان با پیشروی گروهک های تروریستی و اشغال شهر سراقب، ارتش ترکیه در اقدامی که نشان دهنده اعلان جنگ رسمی علیه مسکو بود، موشک های دوش پرتاب را در اختیار تروریست ها قرار دادند تا جنگنده های روسی را هدف قرار دهند.

به گفته منابع میدانی، عناصر تروریستی روز پنج شنبه (هشتم اسفند ماه) چندین مرتبه با موشک های دوش پرتاب بالگردها و جنگنده های سوری و روسی را هدف قرار دادند و همین مسئله باعث شد مسکو به صورت مستقیم به ماجراجویی های آنکار واکنش نشان دهد.

پنج شنبه شب، یگان توپخانه ارتش سوریه و جنگنده های روسی در یک عملیات دقیق که واکنش قاطع به تحرکات آنکارا بود، کاروان نظامیان ارتش ترکیه و تروریست ها را در جنوب استان ادلب به شدت هدف قرار دادند.

واکنش روسیه به ماجراجوایی اردوغان در شمال سوریه/ در ادلب چه می‌گذرد؟ + نقشه میدانی و عکس
تلفات ارتش ترکیه

براساس اطلاعات به دست آمده، کاروان نیروهای ارتش ترکیه و گروهک های تروریستی در حدفاصل شهرک های «الباره و بالیون» در منطقه جبل زاویه هدف حملات هوایی و توپخانه ای قرار گرفتند و دهها تن از آنان کشته و زخمی شدند.

۷۸ تن از نیروهای ارتش ترکیه در جریان حملات جنگنده های روسی و توپخانه ارتش سوریه کشته و دهها تن دیگر هم زخمی شدند؛ دهها تن از تروریست ها در این حملات زخمی و به هلاکت رسیدند؛ کشته و زخمی های ارتش ترکیه به بیمارستان های استان هاتای انتقال داده شده اند./1360/

منبع: مشرق

ارسال نظرات