۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۶۵۳۵۱۳
تولیت مدرسه علمیه مروی:

ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تغییر و تحول درونی است

ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تغییر و تحول درونی است
آیت‌الله تحریری با بیان اینکه ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تغییر و تحول درونی است، گفت: اعمال و رفتار انسان باید منطبق با خواسته‌های الهی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌االله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، امروز در برنامه تلویزیونی شرح دعای بیست و هفتم ماه مبارک رمضان با قرائت اللَّهُمَّ ارْزُقْنِي فِيهِ فَضْلَ لَيْلَةِ الْقَدْرِ، وَ صَيِّرْ أُمُورِي فِيهِ مِنَ الْعُسْرِ إِلَى الْيُسْرِ، وَ اقْبَلْ مَعَاذِيرِي، وَ حُطَّ عَنِّيَ الذَّنْبَ وَ الْوِزْرَ، يَا رَءُوفاً بِعِبَادِهِ الصَّالِحِينَ، گفت: خدایا در این ماه فضیلت شب قدر را روزی ام ساز، و کارهایم را از سختی به آسانی برگردان، و پوزش هایم را بپذیر، و گناه و بار گران را از گُرده ام بریز، ای مهربان به بندگان شایسته.

وی بیان داشت: روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان است در دعای امروز از خداوند متعال درخواست می‌کنیم تا فضیلت شب قدر را روزی ما بگرداند؛ در فضیلت شب قدر همین بس که علم و معارف الهیه با قرآن کریم یکجا بر قلب نازنین پیامبر اکرم(ص) نازل شده است؛ آن علم بی‌کران الهی که در عالم شهادت از غیب مطلق به شهادت مطلق ظهور پیداکرده است.

آیت‌الله تحریری با استناد به آیات سوره قدر، ابراز کرد: خداوند متعال در این سوره می‌فرماید ما قرآن کریم را در شب مبارک نازل کردیم؛ قرآن کریم به دو صورت دفعی و تدریجی نازل‌شده است. همچنین در آیه دیگری آمده تنها مطهرون می‌توانند حقیقت قرآن را درک کنند، اهل‌بیت(ع) از مطهرون مسلم عالم هستند که می‌توانند با حقیقت قرآن کریم در تماس باشند و آن را در وجود خودشان متجلی کنند.

تولیت مدرسه علمیه مروی بابیان اینکه سرنوشت و مقدرات انسان‌ها در شب قدر رقم می‌خورد، اظهار داشت: کسانی می‌توانند مقدرات عالم را به‌واسطه ملائکه درک کنند که آن مقدرات بر قلب نازنین آنان نازل می‌شود و آن بزرگواران تنها اهل‌بیت(ع) و پیامبر اکرم(ص) هستند.

وی با اشاره به اینکه انسان می‌تواند در شب قدر مبدأ تحولات باشد، گفت: انسان باید افکار و حالات خود را بسنجد و ببیند آیا عمل و رفتار او منطبق با خواسته‌های الهی هست یا نه! زیرا مقدرات انسان بر همین اساس رقم می‌خورد.

آیت‌الله تحریری با تأکید بر اینکه مؤمن باید همواره در حال تحول باشد و از نقص به‌سوی کمال حرکت کند، عنوان کرد: لذا در دعای امروز از خداوند متعال می‌خواهیم امور ما را از سختی به‌آسانی برگرداند زیرا انسان به‌تنهایی نمی‌تواند مشکلات را رفع کند چرا که همواره با هواهای نفسانی و خواسته‌های دیگران مواجه می‌شود.

تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه انسان همیشه با جاذبه‌های گوناگون دنیا روبرو می‌شود برای همین به‌خودی‌خود در سختی قرار دارد، اظهار داشت: خداوند نیز به وسیله دین خواسته انسان همیشه در مسیر حق و آسانی قرار گیرد.

وی افزود: پروردگار کریم مطلق زمانی که انسان را در عالم دنیا قرارداد به‌نوعی مقدرات را نیز در اختیار او‌ گذاشت؛ بنابراین شب‌های قدر فرجه‌ای است تا انسان تحولی در وجودش ایجاد کند و از پروردگار بخواهد ایشان را در مسیر تحول موفق گرداند و توقف و عقب‌گرد نداشته باشد.

آیت‌الله تحریری در پایان خاطرنشان کرد: انسان همواره باید از خداوند بخواهد نسبت به لغزش‌هایش چشم‌پوشی داشته باشد؛ پروردگار نسبت به کسانی که می‌خواهند در مسیر صلاح و رستگاری قرار گیرند بسیار رئوف است بنابراین در این روزها ثبات قدم را از حضرت حق درخواست کنیم تا همواره در مسیر اولیای الهی گام برداریم./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات