۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۶۷۱۱۷۰
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

موج آفرینی در فضای مجازی نیازمند همگرایی فعالان سایبری است

موج آفرینی در فضای مجازی نیازمند همگرایی فعالان سایبری است
خراسان شمالی - حجت الاسلام والمسلمین نوری گفت: موج آفرینی مثبت در فضای مجازی برای پیگیری مسائل مربوط به دین و نظام درگرو همگرایی فعالان این عرصه در استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست با فعالان فضای مجازی، با اشاره به اهمیت این عرصه، اظهار کرد: امروز فضای مجازی موتور حرکت در فضای حقیقی شده است و می‌تواند در فضای حقیقی اثرگذاری و جهت دهی مثبت یا منفی داشته باشد.  

وی افزود: زمانی ابزار تبلیغ تنها منبر و مسجد بود؛ اما روزبه‌روز ابزارها و رسانه‌های جدیدی پا به عرصه گذاشتند؛ به گونه ای که امروز فضای مجازی در این زمینه سیطره شگرفی پیدا کرده و ابزارهای مختلف رسانه‌ای را تحت‌الشعاع قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: البته شیوع کرونا هم مردم را بیشتر با این فضا درگیر کرد و الان همه به گونه ای مجبور شده‌اند با فضای مجازی سروکار داشته باشند تا حدی که برخی خانواده‌ها مجبور شده اند برخی نیازهای دیگر را نادیده بگیرند تا بتوانند موبایل و تبلت مورد نیاز برای آموزش و تحصیل فرزندان خود را تهیه کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید از این فضا به نحو احسن استفاده کنیم، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند اگر من رهبر نبودم مدیریت فضای مجازی را بر عهده می‌گرفتم که این سخن نشان دهنده اهمیت فعالیت و مدیریت در این عرصه است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: فضای مجازی بر روی فکر و ذهن نسل جدید تأثیرگذاری زیادی دارد و اگر با استفاده صحیح از این فضا، با تربیت درست، اطلاع‌رسانی اصولی و بصیرت افزایی شایسته در فرزندان آنها را آماده کنیم بدون شک آینده خوبی در انتظار کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه با فضای مجازی هم می‌توان کار معاویه را کرد و هم کار عمار یاسر، افزود: معاویه قرآن را بر سر نیزه کرد و مردم را علیه علی(ع) شوراند؛ اما در مقابل ما می توانیم مانند عمار یاسر بصیرت افزایی و فتنه‌ها را خنثی کرده و شبهات را پاسخ دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به اینکه فعالیت در فضای مجازی تخصص و سواد ویژه خود را می‌طلبد، اظهار کرد: تخصص و توان و تعهد دینی لازم است تا به شیوه درست و صحیح کار عمارگونه را انجام دهیم.

وی افزود: البته در دنیای امروز تعداد کسانی که کار معاویه را در فضای مجازی انجام می‌دهند بیشتر است؛ اما اگر اخلاص و تعهد باشد خداوند به کار کم جبهه حق برکت می‌دهد؛ زیرا در این فضا یک نفر متعهد و دارای اخلاص می‌تواند با صدها نفر از جبهه مقابل برابری کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در خاتمه خطاب به فعالان فضای مجازی استان، گفت: باید در بین فعالان فضای مجازی خراسان شمالی همگرایی صورت گیرد تا موج‌آفرین باشند و همه در کنار هم مسائل مربوط به دین و نظام را پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: مجموعه‌های فعال در فضای مجازی خراسان شمالی یکدیگر را رقیب هم ندانند بلکه رفیق بدانند؛ زیرا همه در یک جبهه قرار دارند و باید با هم همراه شوند؛ چراکه اگر همراه و منسجم نباشیم نمی‌توانیم در برابر استکبار زیاده‌خواه ایستادگی کرده و آنها را عقب برانیم./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات