۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۶۷۵۰۸۰
حجت الاسلام والمسلمین اشکوری مطرح کرد؛

اعتقاد به اسلام ناب و روحیه انقلابی؛ دو شاخصه دولت جوان انقلابی

اعتقاد به اسلام ناب و روحیه انقلابی؛ دو شاخصه دولت جوان انقلابی
استاد حوزه علمیه گفت: دولت جوان انقلابی باید معتقد به تفکر اسلام ناب بوده و دارای روحیه انقلابی باشد تا وضعیت موجود را به وضعیت مطلوب تبدیل کند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت السلام والمسلمین اشکوری، پژوهشگر و استاد حوزه و دانشگاه در پنجاه و یکمین نشست انقلاب اسلامی که با موضوع جایگاه دولت جوان انقلابی در تحقق تمدن نوین اسلامی در دفتر ستاد فجر انقلاب اسلامی و به صورت مجازی برگزار شد، گفت: برای فهم جایگاه دولت جوان انقلابی در تحقق تمدن نوین اسلامی باید دید منظور از دولت ساختار های حاکمیتی مانند مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه، قوه مجریه، مجلس خبرگان رهبری، شورای نگهبان و غیره است و یا منظور تنها قوه مجریه است که باید ویژگی های یک دولت جوان و انقلابی را داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین اشکوری با بیان اینکه تشکیل یک دولت جوان انقلابی برای از میان برداشتن مشکلات، بسیار کارآمد و راهگشاست، عنوان کرد: جامعه از طریق ساختار ها سامان پیدا می‌کند و علاوه بر قانون و ساختار، باید برنامه مناسبی نیز برای سامان دادن جامعه وجود داشته باشد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه اگر منظور از دولت جوان انقلابی تنها قوه مجریه باشد، برای تحقق تمدن نوین اسلامی باید به رابطه دولت با قوه قضاییه و مقننه توجه کرد، اظهار داشت: اگر دولت جوان باشد اما قوای دیگر مانع شوند، دولت جوان در شتاب دادن به حرکت در راستای تمدن نوین اسلامی، ناموفق خواهد بود.

این استاد دانشگاه ابراز کرد: قوه مجریه مطلوب در ارتباط با دیگر قوا و همچنین ارتباط با فضای جامعه می‌تواند، اهداف انقلاب اسلامی را تحقق ببخشد.

وی گفت: مشکلات زیادی بر سر راه تشکیل دولت جوان انقلابی وجود دارد؛ در صورتی که دیگر قوا با دولت جوان انقلابی همراهی نکنند این دولت تنها می‌تواند گام های حداقلی بردارد.

حجت الاسلام والمسلمین اشکوری با اشاره به اهمیت توجه به فضای سیاسی و اجتماعی موجود در جامعه برای ایجاد تمدن نوین اسلامی توسط دولت انقلابی، عنوان کرد: یکی از مشکلات موجود بر سر راه دولت جوان و انقلابی بی انظباطی شدید در حوزه رفتار سیاسی است.

حجت الاسلام والمسلمین اشکوری عنوان کرد: به دلیل عملکرد منفی اصلاح طلبان فضای سیاسی کشور در حال حاضر دچار یک بی انضباطی شدید است؛ این بی‌انضباطی در سطح جامعه سرریز کرده و مشکلات دیگری را در سطح به وجود آورده است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بی سامانی در حوزه رفتار سیاسی ناشی از وجود جریان اصلاحات در کشور است، اظهار داشت: در حالی که سامان دادن جامعه نیازمند رعایت قانون و توجه به ساختار هاست، جریان اصلاحات رفتارهای قانون شکنانه و ساختارشکنانه انجام می دهد.

وی با اشاره به اینکه جامعه تنها بر اساس رعایت قانون و توجه به ساختار ها سامان پیدا می‌کند، ابراز کرد: در دوران دوم خرداد دولتی سر کار آمد که علنا می گفت ولایت فقیه را تنها در چارچوب قانون می پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین اشکوری افزود: کسانی که با حمایت جریان اصلاحات بر سر کار می‌آیند نیز باعث بی انضباطی در رفتار سیاسی کشور می‌شوند؛ شکل گیری دولت جوان رادیکال نه تنها به نفع تمدن اسلامی نیست؛ بلکه مانع آن نیز می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین اشکوری ادامه داد: دولت جوان انقلابی باید معتقد به تفکر اسلام ناب بوده و دارای روحیه انقلابی باشد تا وضعیت موجود را به وضعیت مطلوب تبدیل کند.

استاد حوزه علمیه گفت: راه حل تشکیل یک دولت جوان انقلابی این است که نخبگان اجتماعی با تشکیل تشکل های مردم نهاد خود را به جامعه اثبات کرده و از طریق آرای مردمی به قدرت برسند.

حجت الاسلام والمسلمین اشکوری عنوان کرد: از مشکلات موجود بر سر راه تشکیل دولت جوان انقلابی این است که در حال حاضر ساختاری اجماع ساز و مردم نهاد برای اعتماد به یک گروه جوان دارای برنامه وجود ندارد.

وی اظهار داشت: اگر امروز شعار جوانگرایی دادیم و دولتی بر سر کار آمد که نتوانست امتحان خوبی پس بدهد، خاطره بدی در اذهان مردم به جای خواهد گذاشت./1350/پ202/ب1

ارسال نظرات