۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۶۷۸۵۳۷
بسته انتخاباتی رسا؛

از تردید اصلاح طلبان روی کاندیدای مشخص تا ۹ گزینه اصلی اصولگرایان + دانلود

از تردید اصلاح طلبان روی کاندیدای مشخص تا ۹ گزینه اصلی اصولگرایان + دانلود
در این بسته اخباری شامل گمانه زنی ها راجع به وجود شواهد قوی برای کاندیداتوری آیت الله رئیسی و ۹ گزینه اصلی اصولگرایان برای انتخابات را تقدیم خوانندگان می کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، شاید در ذهن بسیاری از مردم، سال 1400 تداعی کننده انتخابات ریاست جمهوری باشد؛ انتخاباتی که سرنوشت سازترین انتخابات ها در هر کشوری محسوب می شود.

ایام انتخابات که فرا می رسد، اخباری همچون اعلام کاندیداتوری افراد، گمانه زنی ها در رابطه با کاندیداتوری برخی چهره های شاخص، اظهارات انتخاباتی چهره های شناخته شده اصول گرا و اصلاح طلب و مواردی از این دست، جزء اخبار داغ انتخابات محسوب می شود.

در بسته انتخاباتی امروز اخباری مبنی بر گمانه زنی سخنگوی شورای وحدت درباره وجود شواهد و قرائن قوی برای کاندیداتوری آیت الله رئیسی، تردید اصلاح طلبان روی کاندیدای مشخص، ۹ گزینه اصلی اصولگرایان برای انتخابات و اظهارات انتخاباتی سعید محمد را تقدیم خوانندگان گرامی خواهیم کرد.

شواهد قوی از کاندیداتوری رئیسی وجود دارد

منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت در گفت‌وگو با خبرآنلاین گفت: یکی شدن شورای وحدت و شورای ائتلاف، نیازمند دو اراده است؛ نخست اراده سیاسی و دیگری اراده عملی. ما اقدام عملی جدی برای همگرایی از سوی شورای ائتلاف شاهد نبودیم. ما بحث تشکیل شورای ملی را مطرح نکردیم، بلکه بحث همگرایی ظرفیت‌های هم جهت را در این انتخابات مطرح کردیم. گزینه نخست شورای وحدت رئیسی است؛ البته به شرطی که بیایند.

تصمیم جلسه اخیر این شد که ما گفت و گو با سایر نامزدها را نیز آغاز کنیم. شواهدی وجود دارد که احتمال آمدن آقای رئیسی را قوت می‌بخشد.

منتهی ما نمی‌توانیم قاطع بگوییم که ایشان برای انتخابات می‌آیند یا نمی‌آیند. اکثر کاندیداها در جبهه نیروهای ارزشی و انقلابی گفته‌اند که اگر آقای رئیسی بیاید نمی‌آییم؛ بنابراین این مساله نشان می دهد، همه یک نگاهی به آقای رئیسی دارند. رئیسی برای آمدن به انتخابات ملاحظاتی دارد.

ما یقین داریم که اگر آقای رئیسی وارد عرصه انتخابات شود با توجه به یکپارچگی ِ قوی و جامعی که هم در بین سیاسیون ارزشی و انقلابی و هم در بدنه جامعه دارد، رأی می‌آورد. وضعیت اصلاح‌طلبان یا جریان رقیب را در انتخابات ۱۴۰۰ کمرنگ نمی‌بینیم و بر این باوریم که اصلاح‌طلبان، با شدت و حدّت، موضوع انتخابات را در دستور کارشان قرار داده‌اند.

نباید از هر وسیله‌ای برای رسیدن به قدرت استفاده یا برای پیروزی در انتخابات اقدام به سیاه‌نمایی و از آبروی نظام هزینه کرد. در انتخابات ۱۴۰۰ باید به دنبال برنامه بود نه پدیده شدن!

از تردید اصلاح طلبان روی کاندیدای مشخص تا ۹ گزینه اصلی اصولگرایان

آیت الله رئیسی محور وحدت جمعی خواهد بود

بادامچیان ابراز کرد: پیوند با روحانیت در سراسر کشور ثمرات خوبی در گام دوم انقلاب برای ما به همراه خواهد داشت؛ در ریاست جمهوری، سیاست بر این مبتنی شد که اگر آیت الله رئیسی برای انتخابات حاضر شود وحدت جمعی حول محور ایشان حفظ خواهد شد و حزب تیم خود را به ایشان عرضه می‌کند و در صورت عدم حضور وی ما با سایر نامزدها برخورد نخواهیم داشت.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در خصوص حضور نامزدهای موردنظر حزب در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: طی نظرسنجی مکتوب صورت گرفته شده از اعضاء شورای مرکزی و دبیران و غیره از بین افراد مطرح بنده، دکتر نیکنام، میرسلیم، ترقی و انواری بیشترین آراء را کسب کردند و طی بیانیه‌ای این پنج نفر را معرفی و اعلام کردیم در صورت رسیدن به نامزد واحد ما نیز وحدت می‌کنیم.از بین نامزدها، نامزدهای حزب دارای ویژگی قوی‌تر و متناسب با بیانیه گام دوم هستند.

رضایی: روحانی زمین سوخته تحویل دولت بعدی خواهد داد

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت هم در گفت وگویی با خبرگزاری مهر ادامه داد: با همه نقاط قوت و ضعفی که این دولت مانند دولت‌های گذشته داشته است، همه اذعان دارند که زمینی که دولت تحویل دولت آینده می‌دهد، چگونه است؛ زمین حاصلخیز است یا زمین سوخته! متأسفانه آقای روحانی دولت را با میلیاردها تومان قرض و خالی کردن خزانه و آسیب‌های جدی به زیرساخت‌های تولید ملی، تحویل دولت آینده خواهد داد.

اصلاح طلبان روی کاندیدای مشخص تردید دارند

مهرداد لاهوتی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در گفت وگویی در پاسخ به این سؤال که انتخابات ریاست جمهوری را چگونه پیش‌بینی می‌کنید و به کدام سمت می‌رویم، ادامه داد: تصور من این است که دور رقابت بین اعتدالیون و اصولگرایان است یعنی شاید یکی از دلایل که اصلاح‌طلبان وارد این داستان نشدند این بوده که فضا، فضایی است که رقابت بین اعتدالیون و اصولگرایان است حالا اصلاح‌طلبان اگر بخواهند حمایتی داشته باشند می‌توانند از یکی از کاندیداها حمایت داشته باشند ولی روی کاندیدا مشخص و شفاف تردید دارند.

با کاندیدای اصلاح‌طلب وارد انتخابات می‌شویم

محمود صادقی از اعضای جبهه اصلاحات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اصلاح‌طلبان در عمده اظهار نظرهای خود تاکید می‌کنند که این جریان دیگر از نامزدی اجاره‌ای حمایت نخواهد کرد؛ در حال حاضر از کاندیداهای بالقوه اصلاحات کسی را مدنظر دارید که قابلیت تصدی این سمت را داشته باشد و از فیلتر شورای نگهبان هم عبور کند، بیان کرد: بر اساس تجارب گذشته باید کاندیدای اصلاح طلب شاخص انتخاب شود تا بتواند حامل گفتمان اصلاح طلبی باشد و به اصلاحات متعهد باشد تا اصلاح طلبان پس از انتخاب بتوانند امضای خود را پای او بگذارند و عملکرد او را تضمین کنند و همچنین در مقابل مردم بتوانند پاسخگوی رفتار او باشند.

وی تأکید کرد: بر همین اساس با توجه به تجارب گذشته اصلاح‌طلبان مصمم هستند که کاندیدای اصلاح طلب داشته باشند. ساز و کار تعیین شده این است که پیش از ثبت نام کاندیدا، کاندیداهایی که بتوانند رأی دو سوم اعضای جبهه اصلاحات را کسب کنند، به عنوان کاندیدا معرفی می‌شوند و پس از ثبت نام، کاندیدای نهایی از میان افراد تایید صلاحیت شده انتخاب خواهند شد.

سید عباس نبوی: اگر اقتصاد زمان خاتمی خوب بود، چرا اصلاح‌طلبان در ۸۴ رأی نیاوردند؟/ «از خود متشکر» بودن جهانگیری جای تعجب دارد

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری این ادعا که اقتصاد دولت خاتمی مطلوب بود را زیر سوال می‌برد و با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی دولت‌ روحانی، می‌پرسد: چه کسی مانع از این بود که ۶۰ میلیارد دلار منابعی که توزیع شد، به درستی مصرف شود؟ وی که خود را کاندیدای عدالت‌خواهان می‌داند، می‌گوید به سبد رأی هیچ جناحی ناخنک نخواهد زد.

وی همچنین درباره آقای جهانگیری گفت: من واقعاً تعجب می‌کنم از آقای جهانگیری. ایشان خیلی اهل جسارت و حرف‌های بزرگ بزرگ است. همیشه می‌آید مسائل را جمع می‌کند و دو پاسخ درشت آماده می‌کند و می‌گوید که «بله! اگر روزی بگوییم که از چه درّه‌هایی جامعه را عبور دادیم ...»

از تردید اصلاح طلبان روی کاندیدای مشخص تا ۹ گزینه اصلی اصولگرایان

نبوی افزود: لابد همه مردم باید جمع بشوند بروند دست و پای آقایان را ببوسند. تا این حد انسان، از خودمتشکر؟ تا این حد مسئله را تعارفی و شوخی گرفتن؟ شما اصلاً برای این نقدینگی کاری انجام دادید؟ قدمی برداشتید؟ شما حتی وام کرونایی را گفتید با ۱۸ درصد سود از سپرده بانک‌ها می‌دهیم، ۱۲ درصدش را مردم خودشان که همه دهک پایین جامعه هستند بدهند، دولت با منت ۶ درصد سودش را به‌عهده می‌گیرد. حاضر نشد دست به ۱۸ درصد سودش بزند. و از آن طرف هم که کنتور افزایش پایه پولی همچنان دارد کار می‌کند و جلو می‌رود و اوراق قرضه و استقراض کاملاً جلو می‌رود.

محمد رضا تاجیک: جریان اسمی و رسمی اصلاح‌طلبی در هر شرایطی در انتخابات شرکت می‌کند

هم معتقدم جریان رسمی اصلاحات در انتخابات شرکت می‌کند.

جریان رسمی اصلاح‌طلبی با نگاه به قدرت تلاش می‌کند سهمی از قدرت داشته باشد.

تمام امید من فعلا به جریان غیررسمی اصلاح‌طلبی و نیروهایی است که به جریان اصلی اصلاح‌طلبی نقد دارند.

کنشگران مدنی به نظر من از جریان اسمی و رسمی اصلاح طلبی عبور کرده‌اند.

این بار حرکت و کنشگری مدنی را مترادف با جریان مرسوم اصلاح‌طلبی نمی‌دانم.

شاید در آینده جریانی که شکل می‌گیرد به نام جریان مدنی یک نوع عبور از جریان رادیکال از جریان رسمی اصلاح‌طلبی داشته باشد.

وقتی وارد صحنه سیاست امروز ایران شدید که نمی‌توانید از ورای کتاب‌ها با سیاست و جامعه رابطه برقرار کنید.

مرعشی: مشارکت بالا اما احساساتی در انتخابات ریاست جمهوری، بعد از مدتی مشکل درست می کند

حسین مرعشی درباره انتخابات ریاست جمهوری به روزنامه ایران گفت:

اگر در یک حالت فرضی که محتمل هم هست، به‌سمت فضایی برویم که بخواهیم یک مشارکت هیجانی برای انتخابات به دست بیاوریم، من شخصاً قدری نگران تبعات آن هستم.

مشارکت هیجانی نیازمند دادن پاسخ متناسب است که در این مورد واقعاً تردید وجود دارد. یعنی شاید با این ترتیب مشارکت در مقطع انتخابات بالا برود اما مشکلات آن پس از انتخابات خواهد بود .

حملات تند محمود احمدی نژاد به مذاکرات وین؛ چه کسی به شما اجازه مذاکره داده است؟

محمود احمدی نژاد که تدارک جدی برای کاندیداتوری در انتخابات 1400 دیده و درحال فراهم سازی فضا برای حضورش در این انتخابات است، گاه و بیگاه استراتژی حمله به دولت روحانی را نیز دنبال می کند.

او اخیرا مذاکرات هسته ای را محل انتقاداتش قرار داده و گفته است چه کسی و به چه حقّی به شما اجازه داده است برای مذاکرات بروید؟

وی به انفجار تأسیسات هسته‌ای ایران اشاره کرده و گفته است: از آن طرف دنیا تأسیسات ما را منفجر می‌کنند و بعد شما می‌خواهید برای مذاکره بروید.

محبوبيت خاتمی باعث رد صلاحيت می‌شود/ مرحوم هاشمی را به خاطر محبوبیتش رد صلاحیت کردند/ از نظر شورای نگهبان کسی که بیش از 30 میلیون رای دارد قابل کنترل نیست

محمد هاشمی، عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام:

آقای خاتمی در حال حاضر ممنوع‌التصویر هستند. با شرایطی که ایشان در حال حاضر دارند، بعید به نظر می‌رسد که شورای نگهبان آقای خاتمی را تایید کند. زمانی که چهره‌ای مقبولیت یا محبوبیت زیادی در جامعه داشته است، آنها از این محبوبیت نگذشته و این چهره رد صلاحیت می‌شود. مصداق این موضوع در انتخابات سال 92 برای مرحوم هاشمی رفسنجانی اتفاق افتاد.

(شورای نگهبان) چهره‌ای مانند آقای هاشمی را به دلیل محبوبیتی که در جامعه داشت، رد صلاحیت کرد. به تعبیر ایشان، بیش از 30 میلیون رای در کشور داشتند و از نظر شورای نگهبان شخصی که بیش از 30 میلیون رای داشته باشد، قابل کنترل نیست.

آقای خاتمی نیز حالا وضعیت مشابهی در کشور دارند. ایشان هم چهره مقبول و محبوبی در کشور هستند و هم در فضای بین‌الملل چهره‌ای با استراتژی مقبول هستند. [...] بعید می‌دانم که اگر آقای خاتمی در انتخابات ثبت‌نام کنند، تایید صلاحیت شوند.

از تردید اصلاح طلبان روی کاندیدای مشخص تا ۹ گزینه اصلی اصولگرایان

۹ گزینه اصلی اصولگرایان برای انتخابات اعلام شد

منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت در برنامه جهان‌آرا ۹ گزینه اصلی شورای وحدت اصولگرایان را اعلام کرد:

۱-محمدباقر قالیباف

۲-سید ابراهیم رئیسی

۳-سعید جلیلی

۴-حسین دهقان

۵-علی نیکزاد

۶-امیرحسین قاضی زاده هاشمی

۷-محسن رضایی

۸-عزت الله ضرغامی

۹-سعید محمد

وطن امروز: گزینه نهایی جریان انقلاب باید کمترین رای منفی را داشته باشد

این روزنامه نوشت:

درباره نظرسنجی‌ها باید یک نکته بسیار ظریف را در نظر داشت و آن اینکه با نزدیک شدن به انتخابات، حاشیه‌های امن حول برخی کاندیداها از بین خواهد رفت و روند نقدها و تخریب‌ها آغاز می‌شود و به همین خاطر ممکن است با نزدیک شدن به زمان نظرسنجی‌ها، اعداد و ارقام مربوط به محبوبیت و میزان رای‌آوری افراد، دستخوش تغییراتی شود

یکی از فاکتورهای مهم دیگری که در انتخاب گزینه نهایی باید در نظر گرفته شود، این است که در فضای به وجود آمده در انتخابات، گزینه منتخب جبهه انقلاب چقدر می‌تواند مانع ایجاد دوقطبی‌های کاذب شود؛ ظرفیت منفی کاندیدای نهایی جبهه انقلاب باید در کمترین حالت ممکن باشد.

سعید محمد: روش کار سیاسیون برای اداره کشور جواب نمی‌دهد / در مدیریت صاحب سبک هستم و خودم را اصلح می‌دانم

سعید محمد، کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفته معتقدم شورای نگهبان می‌تواند صلاحیت من را تایید کند. من خودم را سیاسی می دانم، اما روش کار سیاسیون برای اداره کشور جواب نمی‌دهد. کسی که بخواهد با عینک سیاسی به همه چیز نگاه کنند، باعث می شود از اصل موضوع و حل مسئله غفلت شود.

او در ادامه گفته اگر آقای رئیسی به انتخابات ورود کند به ایشان کمک می کنم چون ایشان می تواند اجماع خوبی ایجاد کنند و اولویت عدم انشقاق است.

از تردید اصلاح طلبان روی کاندیدای مشخص تا ۹ گزینه اصلی اصولگرایان

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) همچنین در سومین جلسه از سلسله جلسات میز انتخاباتی جمهور اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل که با عنوان « تحول در حکمرانی، عدالت و کارآمدی» برگزار شد، گفته است: بحث امروز کشور ما بحث مدیریت است، از رئیس جمهور شما باید مدیریت بخواهید و چیز دیگری نخواهید و من در بحث مدیریت صاحب سبک، توانمند و دارای رتبه‌های بین المللی هستم.

پزشکیان: نه به نفع لاریجانی کنار می‌روم و نه عارف، حتی اگر تَکرار کنند / از پایداری‌ها هم در کابینه‌ام استفاده می‌کنم اگر...

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: اگر جبهه پایداری، این را بپذیرد که در چارچوب برنامه تعیین شده حرکت کند و هدف او صرفا اجرای سیاست های تعیین شده باشد، ما از او استفاده می کنیم. مخالف وضع موجود هستم. مگر سیاست های کلی وضع موجود را قبول می کند؟ مگر قرار نبود در منطقه اول شویم؟ چرا نیستیم؟  به نفع عارف و لاریجانی کنار نمی روم. من با خاتمی مشورتی نکرده ام. با ایشان جلسه ای هم نداشتم.

سیدحسن خمینی از کاندیداتوری کناره گرفت اما حرفش تاثیرگذار خواهد بود

اعتماد با توجه به تحرکات انتخاباتی اصلاح طلبان نوشت:اینکه اصلاح‌طلبان درنهایت سراغ کدام یک از گزینه‌ها می‌روند هنوز نامعلوم است و شاید باید تا زمان نام‌نویسی کاندیداها و حتی اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ آنان از جانب شورای نگهبان منتظر بمانیم. اما آنچه مسلم است این که اولا گزینه نهایی این جریان سیاسی چهره‌ای است تماما اصلاح‌طلب و نیز اینکه  سیدحسن خمینی که به ‌زعم بسیاری، گزینه اصلی اصلاح‌طلبان بود، بعد از کناره گیری از کاندیداتوری، همچنان رفتار و گفتارش در تصمیم‌گیری‌های سیاسی-انتخاباتی اصلاح‌طلبان نقشی تعیین‌کننده خواهد داشت./841/

 

 

برای دانلود فایل بسته انتخاباتی اینجا کلیک کنید

 

 

از تردید اصلاح طلبان روی کاندیدای مشخص تا ۹ گزینه اصلی اصولگرایان

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳
مرحبا
5
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰
خیلی عالی و خوب مرحبا به شما
5
0
علی از قم
Iran, Islamic Republic of
۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۰
بسیار عالی و کامل بود ممنون
5
0
خدیجه خداوردی
Iran, Islamic Republic of
۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۵
رسا داری یه کارایی می کنی ها
باریکلا
3
0
محسن تقی بیگی
Iran, Islamic Republic of
۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۳
کار جالبی بود ممنون
2
0
بشکسته سبو
Iran, Islamic Republic of
۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸
باید به فرمایشات نوروزی حضرت آقا خطاب به کسانی که در انتخابات داوطلب می‌شود بیشتر دقت شود، « الان مدّتی است که افراد پی‌درپی اعلام میکنند که میخواهند شرکت کنند- میخواهم به آنها بگویم انتظار داریم سنگینی کار را بدانید؛ شما که داوطلب شده‌‌اید، بدانید چه چیزی را میخواهید بر دوش بگیرید، چه بار سنگینی را میخواهید بر دوش بگیرید؛ این را بدانید. اگر دیدید میتوانید، خیلی خب، وارد کارزار انتخاباتی بشوید؛ امّا این جور نباشد که سنگینی کار را ندانید. اوّلاً مشکلات و مسائل اصلی کشور را بشناسید. مسائل کشور یکی دو تا که نیست؛ صدها مسئله هست که از این صدها مسئله اقلّاً ده‌ها مسئله‌اش جزو مسائل اساسی و مهمّ کشور است؛ »

تجربه کاری برای یک داوطلب فوق العاده مهم است،
0
0
صادق
Iran, Islamic Republic of
۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸
سعیدمحمدیعنی روحی تازه قدرتمند،متفکر،کاردان وساده زیست که به کالبدزخم خورده ملت ایران اسلامی دمیده خواهدشدوباروی کارآمدن دولتی جوان عزت وافتخاروپیشرفت رابرای ملت ایران به ارمغان خواهدآورد
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲
جناب آقای دکتر محمد عزیز ان شالله در 28 خرداد 1400 یک رفراندوم اساسی در جهت جوان گرایی انقلاب صورت میگیریدو مهر تایید به دولت حزب الهی و جوان رامیزنیم و کشور را با مردم عزیز و همیشه در صحنه به جلو می بریم
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳
اگر هر شخصی بتونه قیمت ارز رو کاهش بده خیلی از مشکلات و گرفتاری ها حل میشه .

چون برای بسیاری از مشاغل و کالاها و خدمات معیار و مبنا قیمت ارز هست .

مشکلات اقتصادی حل شود تا حدودی مسائل اجتماعی و خانوادگی هم حل می شوند .
0
0
غلامی
Iran, Islamic Republic of
۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
طرفداران آقای رئیسی، سعید محمد و جلیلی با هم متحد باشن چون این سه شخص با هم متحد هستن و قبلا جلساتی رو با هم داشتن.

دکتر سعید محمد هم حرف منطقی میزنه هر انقلابی که در روزهای اخر نظرسنجی پیروز بود عقل حکم میکنه بقیه نیروهای انقلابی ازش حمایت کنن انشالله اون فرد اقای سعید محمد نیروی جوان و نخبه باشن
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
سخنگوی دستگاه قضا گفته در سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۰٪ از سند تحول قضایی اجرایی خواهد شد یعنی برای تکمیل سند تحول دستگاه قضایی نیاز مبرم و ضروری به حضور آیت ا...رئیسی در قوه قضاییه در طول ۳ سال آینده تا پایان ماموریت ایشان مطابق برنامه تقدیمی به محضر مقام معظم رهبری در دستگاه قضایی وجود دارد.
0
0