۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۶۸۳۲۰۲

سران کشورهای شبه قاره به آیت الله رئیسی تبریک گفتند

سران کشورهای شبه قاره به آیت الله رئیسی تبریک گفتند
سران کشورهای شبه قارہ پیروزی ایت اللہ رئیسی در سیزدهمین انتخابات ریاست جمھوری را تبریک گفتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا رئیس جمهوری هند ضمن تبریک به حجت‌الاسلام رئیسی اعلام کرد وی اطمینان دارد تحت رهبری حجت‌الاسلام رئیسی روابط هند و ایران به رشد خود ادامه خواهد داد.

کوویند در پیام توییتری خود نوشت: به ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گویم. اطمینان دارم روابط دوجانبه گرم و صمیمی ما تحت رهبری شما به رشد خود ادامه خواهد داد.

سران کشورهای شبه قارہ به ایت اللہ رئیسی

رهبر کشمیری به رئیس جمهوری منتخب ایران تبریک گفت

فاروق عبدالله رهبر حزب کنفرانس ملی کشمیرحجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی به دلیل پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ایران تبریک گفت.

عبدالله که نمایندگی سرینگر در پارلمان هند را بر عهده دارد، گفت: من به رئیس جمهوری منتخب، ابراهیم رئیسی به خاطر پیروزی بزرگ در انتخابات تبریک می‌گویم و امیدوارم که در دوره ریاست جمهوری او پیوندهای دوستی و مشارکت هند و ایران افزایش یابد.

وی با اشاره به روابط تاریخی ایران و کشمیر گفت: کشمیر که روزگاری به عنوان ایران کوچک شناخته می‌شد نیز با خوش بینی به ریاست جمهوری جدید ایران نگاه می‌کند. ما در کشمیر، به دلیل روابط باشکوه فرهنگی و سنتی خود با ایران، علاقه مند به افزایش روابط برادرانه با مردم جمهوری اسلامی ایران هستیم.

سران کشورهای شبه قارہ به ایت اللہ رئیسی

پیام تبریک رئیس جمهوری سریلانکا به رییس جمهور منتخب ایران

گوتابایا راجاپاکس هشتمین رییس جمهور سریلانکا روز سه شنبه در پیامی به حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی به خاطر پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ایران تبریک گفت.

وی در پیام توییتری خود نوشت: مردم و دولت سریلانکا به سید ابراهیم رئیسی به دلیل پیروزی قاطع در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران تبریک می‌گویند.

وی افزود: ما علاقه مند به همکاری با یکدیگر برای تحکیم بیشتر روابط دوجانبه دو کشور هستیم.

سران کشورهای شبه قارہ به ایت اللہ رئیسی

رئیس جمهوری افغانستان برای رئیسی آرزوی موفقیت کرد

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان در گفت وگوی تلفنی با سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری منتخب ایران، پیروزی وی را در سیزدهمین دوره انتخابات این کشور تبریک گفت.

دفتر ریاست جمهوری افغانستان در اطلاعیه ای اعلام کرد که محمد اشرف غنی، شب گذشته در تماس تلفنی با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری منتخب جمهوری اسلامی ایران، پیروزی وی را در انتخابات ریاست جمهوری تبریک گفت و برایش موفقیت آرزوی کرد.

براساس این اطلاعیه، رئیس جمهوری غنی گفت: " افغانستان و ایران دو کشور همسایه و برادر هستند و آرزومندم که انتخاب شما بعنوان رئیس جمهوری منتخب جمهوری اسلامی ایران، باعث گسترش بیشتر مناسبات و همکاری ها در عرصه های مختلف میان دو کشور گردد."

این اطلاعیه حاکی است که در مقابل، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری منتخب جمهوری اسلامی ایران نیز از تماس تلفنی رئیس جمهوری غنی تشکری کرد و بر گسترش و تعمیق روابط و همکاری ها میان دو کشور تاکید ورزید.

سران کشورهای شبه قارہ به ایت اللہ رئیسی

عبدالله عبدالله پیروزی رئیسی را تبریک گفت

عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان پیروزی سید ابراهیم رئیسی را در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران تبریک و بر روابط نزدیک دو کشور تأکید کرد.

دفتر شورای عالی مصالحه ملی افغانستان امروز یکشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد که پیروزی سید ابراهیم رئیسی را به عنوان رئیس‌ جمهوری منتخب جمهوری اسلامی ایران تبریک و تهنیت می گویم.

در اطلاعیه آمده است که افغانستان و ایران دو کشور همسایه، برادر، هم‌دین، هم‌فرهنگ و هم‌زبان اند که دارای روابط حسنه و نیک تاریخی می‌باشند.

شورای مصالحه ملی افغانستان افزوده است که انتظار داریم با پیروزی آقای ابراهیم رئیسی، روابط میان دو دولت و دو ملت در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، مبارزه با تروریسم بیشتر از پیش گسترش و تقویت یابد.

عبدالله برای رئیس‌ جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران کامیابی و موفقیت و برای مردم ایران آرزوی سعادت کرده است./۹۸۸/

ارسال نظرات