۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۶۹۰۶۲۳

خطاطی کل قرآن کریم به دستان هنرمند هندی

خطاطی کل قرآن کریم به دستان هنرمند هندی
دختر هنرمند هندی به مدت 14 ماه کل قرآن کریم را با دستان خود خطاطی کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، فاطمه دختر هنرمند هندی در رشته طراحی داخلی (Interior designing)، از منطقه کنور ایالت کرالا، کل قرآن کریم را با دستان خود خطاطی کرد و بمدت 14 ماه اتمام رساند.

طبق گزارش های رسیده از کاربران هندی در فضای مجازی، این نسخه ای از قرآن کریم بدون اشتباهات املایی و اعرابی بوده است و مورد توجه ویژه علاقه مندان و کاربران فضای مجازی در سراسر جهان قرار گرفته است. 

این قرآن کریم که با هنرنمایی و خط زیبای عربی نوشته شده است به سبک عثمانی به رشته تحریر در آورده شده است.

خانم فاطمه به علت و انگیزه این اقدام اشاره کرد و گفت: من عاشق خطاطی هستم و از ابتداء به این کار علاقه شدیدی داشته ام، خظاطی قرآن کریم با دستان خود یکی از رویاهای مهم من بوده که الحمد لله با گذاشتن 4 ساعت هرروز بمدت 14 ماه، امروز این رویا تحقق یافت.

وی بخاطر استقبال بالای کاربران فضای مجازی از خطاطی قرآن کریم وی ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: من هر روز 2 الی 3 صفحه از قرآن کریم خطاطی می کردم و امروز با دیدن این استقبال خوشحال و از خداوند متعال سپاس گذارم.

این هنرمندی هندی با اشاره به سختی های این کار، تصریح کرد: هنگام خطاطی ایات دقت زیادی بکار می بردم و محتاط بودم تا اشتباهی رخ ندهد، در مرحله اول سوره حمد (فاتحه الکتاب) سپس سورۃ البقره تا ایت 255، پس از آن آیت الکرسی و سوره الاخلاص و بعد از آن تمام قران کریم را خطاطی نمودم.

وی افزود: قصد ندارم نسخه اصلی را به کسی بدهم اما اگر کسی بخواهد می توانم کپی این نسخه را در اختیار قرار بدهم.

یاد آوری می شود که فاطمه تا کلاس دهم (متوسطه دوم) در مدرسه هندی ها در مسقط درس خواند و در حال حاضر در یک موسسه اموزشی خصوصی (Interior Designing at Private Institute) در شهر کنور منطقه کیرالا مشغول گذاراندن دوره طراحی داخلی است./988/

ارسال نظرات