۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۶۹۵۰۹۸

تعلیم و تربیت طلاب به دست مدیران مدارس

تعلیم و تربیت طلاب به دست مدیران مدارس
قائم مقام حوزه‌های علمیه گفت: اگر مدیران در جایگاه واقعی خود و مورد حمایت قرار بگیرند، تعلیم وتربیت آنطور که می‌بایست در مدارس رقم می‌خورد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدملکی، قائم مقام حوزه‌های علمیه در دومین نشست مدیران مدارس علمیه سراسر کشور که در قم برگزار شد، اظهارکرد: در دورانی که عهده‌دار مسئولیت معاونت تهذیب را داشتم به ۲۴ استان کشور سفر کردم و با مسائل و دغدغه مدیران مدارس از نزدیک آشنا شده‌ام، کما اینکه ۲۰ سال مدیریت مدرسه را برعهده داشتم و مسائل را از نزدیک لمس کرده‌ام.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: توجه به مدیر و جایگاه آن می‌تواند اهداف و سیاست‌های برنامه‌ای حوزه‌های علمیه را در مدارس به شکل مطلوبی عملیاتی سازد و از آنجا که تعلیم و تربیت به دست مدیران مدارس است، لذا نسبت به این جایگاه مهم و ارزشمند شناخت کافی را داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی بیان داشت: در مدارس علمیه سراسر کشور تمام مطالبات اعم از تربیتی، تهذیبی، آموزشی، پژوهشی حوزه علمیه از مدیران مدارس می‌باشد، لذا مدیران مدارس به عنوان الگو، اسوه هستند که باید خود نگاه و دغدغه تعلیم و تربیتی داشته باشند.

قائم مقام حوزه‌های علمیه ادامه داد: در جلسات متعدد چه حضوری و مجازی نسبت به دغدغه‌های مدیران آگاهی لازم را داریم و روزی نیست که از سوی مدیریت حوزه‌های علمیه و بخش‌های مرتبط مسائل مربوط به معیشت طلاب و اساتید مورد بحث و بررسی قرار نگیرد و این نکته‌ای نیست که از آن غافل شویم.

نویسنده کتاب «نقش زمان و مکان در اجتهاد» بیان داشت: آنچه من فهمیدم در این ۲۰ سال نشست و برخاست با مدیران مدارس، خادمان و نگهبان مدرسه، اگر این مجموعه اعمال و رفتارشان اخلاقی باشد به ویژه مدیران مدارس، بدون تردید بیشترین تاثیر اخلاقی را بر روی طلاب خواهند گذاشت.

تعلیم و تربیت طلاب به دست مدیران مدارس

حجت الاسلام والمسلمین ملکی «کادر مدرسه» و «استاد» را از دیگر عناصر اخلاقی و تربیتی یک مجموعه آموزشی توصیف کرد و افزود: وقتی مدیر، کادر و اساتید مدرسه متخلق باشند، طبیعی است که طلاب در چنین محیطی رشد و ویژگی‌های اخلاقی ممتازی را کسب می‌کنند و اگر غیر از این باشد نمی‌توان انتظار خروجی نابی از این مدرسه داشت.

در ادامه این نشست سه روزه که امروز با حضور آیت الله اعرافی فعالیت خود را آغاز کرد، حجت الاسلام والمسلمین هادی رضایی، مدیر طرح وبرنامه حوزه‌های علمیه در سخنانی اظهارکرد: در خصوص بهبود شرایط و دغدغه مدیران مدارس اقداماتی مهمی در حال انجام است که ان شاءالله تا پایان سال بسیاری از دغدغه‌های مدیران معظم برطرف خواهد شد.

وی افزود: رسیدگی و تدوین موضوع مهمی همچون کادر مدارس در دستور کار است که طرح‌هایی به دبیرخانه شورای عالی ارسال گردیده و در حال بررسی و اقدام می‌باشد.

ارسال نظرات